Ik ben van plan om me pc wat sneller te maken. Maar ik heb die kast nog nooit open gemaakt. Iemand vertelde me dat je geheugen kaarten in sloten gepaard moet zetten. Ik heb volgens mij 4 sloten. Maar weer iemand anders vertelde me dat er een verschil zit tussen die 4. Kan iemand me hier meer over vertellen?
op tweakers.net is zoiets als een shopsurvey o.i.d., daar staat wel zo ongeveer al het geheugen in wat er is (en waar je het voor een redelijk bedrag kan krijgen)
jep tweakers.net/pricewatch .
Ik heb nu twee geheugen kaarten van 256. Als ik daar 2 van 1024mb bij doe. Wat merk ik hier van? Hoe sneller word ie dn;). Beetje een vreemde vraag, maar ik weet niet wat ik er bij moet voorstellen.
Je computer wordt niet opslag sneller. Werkgeheugen uitbreiden is alleen nodig waneer je er te weinig van hebt. Waneer heb je er te weinig van? Waneer het altijd vol zit en Windows je swap-file moet aanspreken. Dus waneer je veel programma's tegelijk hebt open staan.

Volgens mij kan je in taakbeheer wel zien hoe het er met je geheugen aan toe gaat. hier op mijn laptop is het een ramp, ik heb mijn 512 binnen een uur weer helemaal vol met rommel. (webbrowsers met 12 tabbladen open kost blijkbaar erg veel, soms wel 370mb!) Maar mijn debian servertje met bittorrent erop heeft 251 mb en die krijgt hij maar niet vol. (Linux maakt hem wel vol, die maakt er optimaal gebruik van, maar swapfile is helemaal vrij, dus niets aan de hand) Pas als ik de mailserver, samba, webmin en allemaal van dat soort overbodige rommel aanzet moet hij swappen, en is hij zo sloom als een koe. (geen belediging tegen koeien)
sloom als een slak toch?
Hey, ik ben een Fries. Het enige wat ik ken is koe, schaap en gat (van weg met boerderijen, Damwoude, Zwaag Westeinde)

Ow, en natuurlijk kikker.
@Jelmer
Je vergeet (bad)eenden.

Een paar keer defragmentatie, WinDoctor en anti-spyware doet over het algemeen ook al wonderen.

Kleine opmerking bij alles:
4 kaartjes van 128 gaat meestal sneller dan 2 kaartkes van 256
Ik denk dat 2 kaartjes van 512 wel goed genoeg de zaak doen. Mijn vader heeft 2 gyg in totaal (architect, dus enorme bouwtekeningen inladen) en die krijgt hij al niet vol. Ik denk dat zoveel alleen leuk is voor grafische mensen, die veel met foto's bezig zijn.
Ik heb 256, en heb nooit problemen. Ben ook niet zo'n spelletjes freak en heb meestal alleen PHP-editor, WS FTP, FF met max 5 tabs en MSN open... Als ik me PC sneller wil maken is het eerste wat ik doe een nieuwe processor kopen, die is maar 750MHz.
@Jelmer

Sinds wanneer is Zwaagwesteinde gesplitst in 2en?

Reageren