Hallo!

Ik heb met iemand gesproken die naar mijn idee wel een redelijk aanbod doet. Nou is mijn vraag aan jullie of dit inderdaad wel zo slim is.

Het gaat om de bouw van een site (www.webgroothandel.nl), hier participeer ik dan in voor 10 % van de nettowinst. En over dat begrip struikel ik een beetje. Ik heb ooit een keer gelezen, dat je voor de belasting verlies wil maken op je winst, dat zou dus betekenen dat, als er inderdaad verlies wordt gemaakt op de winst, dat ik kan betalen.
Nu zegt hij van niet, maar dat is natuurlijk makkelijk voor hem! Ik zie liever 10% van de omzet (verwachting: € 200.000,-)

Ik zou graag jullie visie hier op hebben en misschien nog wat feiten van de wet.
Alvast bedankt,
Jason!
Jason de Ridder schreef op 23.03.2006 18:38
Ik heb je even een PM gestuurd, om toch nog enige anoniemiteit van bedrijf te waarborgen...

Via een simpele whois(sidn), kan je redelijk wat gegevens achterhalen.
Ik wijs hierbij op het woord ' enige' ;-)
Ok even voor de genen die het willen weten, kom net terug en heb getekend voor 10 % van de nettowinst van de site zelf, met een minimum van 2000 €.
Wat zijn de schatting voor het aantal uren? Scope goed vastgelegd? Niet dat jij zomenteen een shitload aan extra werk krijgt...
schat rond de 90 uur, maar alles is goed vastgelegd. Hij is rijk zat en het gaat hem niet om het geld.. Ook lijkt hij mij vrij betrouwbaar X-)
leuk voor jou,

wou dat ik ook eens zo'n opdracht kreeg
www.freelance.nl
Inschrijven is gratis. Je kan pas na 20 uur reageren met een free account. Maar met een pro account (€ 20,- p/j geloof ik) kan je gelijk reageren.
Ik vind 90 uur wel erg positief. Een groot gedeelte ben ik al kwijt aan ontwerp (uml etc) en daarna de documentatie. Maarja, is wel een beetje afhankelijk van het soort project want bijv. in dit project zit weer minder tijd (dan jou 90 uur). Terwijl in andere (soms simpelere) projecten ik er meer tijd aan kwijt ben :+.
als je op "contract" zet dat je niet hoeft te betalen als ze verlies maken is er niks aan de hand.
Ja koen, handig... investeer jij maar even 90 uur om daar vervolgens niks voor terug te krijgen...

Reageren