Ik heb met iemand gesproken die naar mijn idee wel een redelijk aanbod doet. Nou is mijn vraag aan jullie of dit inderdaad wel zo slim is.
Het gaat om de bouw van een site (www.webgroothandel.nl), hier participeer ik dan in voor 10 % van de nettowinst. En over dat begrip struikel ik een beetje. Ik heb ooit een keer gelezen, dat je voor de belasting verlies wil maken op je winst, dat zou dus betekenen dat, als er inderdaad verlies wordt gemaakt op de winst, dat ik kan betalen.
Nu zegt hij van niet, maar dat is natuurlijk makkelijk voor hem! Ik zie liever 10% van de omzet (verwachting: € 200.000,-)
Ik zou graag jullie visie hier op hebben en misschien nog wat feiten van de wet.
Alvast bedankt,
Jason!
De eerste deal was 10% van de nettowinst bij een omzet van 200000. Lijkt dus dat Jason dat vrijwel binnen heeft. Meer minder werk is altijd een risico van fixed-price. En geloof je kan dat beter leren met kleine projecten dan met grote.
Inderdaad is 90 uur niet veel maar wat dan nog. Besteet ie wat minder met het beantwoorden van vragen hier.
Een , serieus, minimum bedrag is inderdaad een goede bodem onder een (elke ? ) opdracht !
je plaatst je anders in een volkomen afhankelijke situatie ! En je opdrachtgever kan morgen wel eens heel andere ideeen hebben Of door persoonlijke omstandigheden heel andere prioriteiten hebben.
Ik heb vorig jaar een grootte b2c website gemaakt , hij was klaar, alles werkte ! ( ik best wel trots) maar de opdrachtgever kwam er toen achter 'dat het binnen praten van klanten' toch niet helemaal z'n vak was .!
Om kort te gaan er is nooit 1 betalende klant op de site gekomen ! ! !
Je opdrachtgever kan het verpesten (om 101 verschillende redenen) en jij kan daardoor met lege handen staan !
Zoiezo krijgt maar 1 op 10 website een beetje serieuze omzet.
Website's programmeren is een vak van veel tijd,discipline, naukeurigheid en afentoe beetje creatieviteit ! En dat is dus gewoon werk ! waar je een behoorlijk bedrag voor mag rekenen.
Ruud
ps ik heb het het voorgestelde percentage van de winst voor die website niet geacetepteerd en een offerte gemaakt en . . .. uiteindelijk ben ik nog redelijk betaald.