Hallo,

Ik heb weinig ervaring met PHP en ik wil een soort van interne mailbox maken, wat zo'n beetje werkt als een private message systeem van een forum. Op dit moment hebben we een database met een stuk van 500 gebruikers erin. En die dus via die interne mailbox elkaar berichten kunnen sturen.
Ik hoop dat jullie hier genoeg info aan hebben.

gr. Jasper
@Terence: Die eerste oplossing moet volgens mij werken. Die tweede is erg creatief maar een beetje onzinnig lijkt mij. (no offence)
@jasper heb je al eens gekeken wat er gebeurd als je $_SESSION['naam'] echo't. Als je hem verkeerd meegeeft of de sessie niet start werkt hij ook niet.

@SanThe het is inderdaad onzinnig maar werkt meestal wel. Kan je in ieder geval controleren of het niet aan jezelf ligt.
@Jasper: Als je een error krijgt moet je die ook even posten. Dat maakt vaak veel duidelijk.

@Terence: Klopt wat je zegt. Het is goed om (soms met onzinnige oplossingen) dingen uit te sluiten.
WARNING
mysql_result(); supplied argument is not a valid MySQL result resource in ....

en ik SESSION username ergens anders in het scripts en dat werkt gewoon.
ik zal er iets nader op ingaan waarom ik niet snap waarom het niet werkt.

een code die ook in het script staat:

$query = "SELECT FirstName FROM employees WHERE employeeID = '".$_SESSION[naam]."'";
$result = mysql_query($query);
$query_data = mysql_fetch_array($result);

$voornaam = $query_data["FirstName'];

dit werkt gewoon zonder problemen. Dus ik snap niet wat er mis is met mijn andere code.
en als ik die "onzinnige" oplossing probeer krijg ik de error: WARNING mysql_fetch_assoc(); supplied argument is not a valid MySQL result resource in ....
Geef het stukje code eens waar het fout gaat.
WARNING
mysql_result(); supplied argument is not a valid MySQL result resource in ... on line 13.

line 12: $result = mysql_query("SELECT COUNT(*) AS rijen FROM pm WHERE to ='".$_SESSION[naam]."'");

line 13: $berichten = mysql_result($result,0,"rijen"):

Zet eens vóór regel 12:
echo "SELECT COUNT(*) AS rijen FROM pm WHERE to ='".$_SESSION[naam]."'";
en laat het resultaat eens zien.
SELECT COUNT (*) AS rijen FROM pm WHERE to ='2'

dus dat klopt gewoon.

Reageren