hallo allemaal ik ben net nieuw ik begin net met websites bouwen ik vind het nog al moeilijk maar dat zal wel logisch zijn . Ik had een vraagje kan iemand mij uitleggen hoe en waar ik alles neer moet zetten want ik zie al die codes en heb geen idee waar ze moeten staan
in dreamweaver dus kan iemand mij halpen A.U.B.
alvast bedankt :)
php is goed, maar ik zeg altijd "begin klein en groei verder". Dit heb ik gedaan en ik nu onderhand de volgende talen:

- (x)html
- css
- php
- mysql
- xml
- c++(oke niks met websites te maken, maar ik kan het wel).

Begin dus klein en leer verder.

Groeten,
Christian Bolster

WOOT 100 posts
Ikke Ken heelveel talen, maar ze echt kunnen...
Ik probeer het beste, maar vaak blijf ik bij gewoon nederlands al haken. Daarom zeg ik altijd. Ik spreek alles vloeibaar... Gaat het ene oor in en het andere oor uit;)
Ach, laat je niet gek maken zou ik zeggen. PHP kan een hoop. Ik leer ook nog elke dag bij. Ook idd door veel op dit forum rond te hangen. Maar iedereen neemt zo zijn eigen stapjes he?

Niks mis mee vind ik zo :D
@Jan in mijn bericht staat:
Volgens mij is actionscript Flash,
Php is niet zo moeilijk.

en Jan ik ben het met je eens makkelijk is het niet maar kun je een beetje engels dan kom je in PHP een heel eind. Mischien niet altijd even netjes en soms maak je het jezelf moeilijk maar het is volgens mij niet een van de moeilijkste talen.
Sterker nog ik vin d een IFje in Word of Excel lastiger dan een IF in Php
Word is een tekstverwerker, door hoort geen if in. :P
@San The maar het is soms wel handig er een in te zetten denk aan mailmerge.

IF geslacht = M Heer
enz

Maar dat is een drama om dat voor elkaar te krijgen :(
Maak in frontpage, dreamweaver of soortgelijk programma eens een leuke layout. Gewoon visueel. Kijk daarna in de broncode en vogel uit hoe de pagina is opgebouwd
Imho geen hele goeie tip; zo'n editor produceert meestal een hoop rotzooi, waardoor je jezelf slecht html zou aanleren.

Bekijk gewoon een simpele site, dan zie je ook wel hoe het werkt. Maar het beste is: gewoon proberen iets op te bouwen door wat handleidingen te volgen. Ikzelf leer liever uit een boek, omdat dat overzichtelijker is (je weet waar je moet beginnen) en je niet steeds van venster hoeft te wisselen.

Maar dat is een drama om dat voor elkaar te krijgen :(
Allicht, als ik me niet vergis is dat gebaseerd op Microsoft's eigen taal VB. Heb ook wel eens geprobeerd een macro'tje te schrijven in Outlook, maar dan krijg je ook weer die Visual Basic taal voor je kiezen. Blegh.

In PHP is zoiets gewoon logisch: het werkt net als in iedere andere programmeertaal :)
Je ziet 't... ieder zo zijn eigen manier... Kies er de beste uit zou ik zo zeggen ;)

Reageren