Dat ik Engels woorden moet leren vind ik best, maar als het woorden zijn als: knoflook, waterpokken, BAARMOEDER of stijfsel... wanneer zal ik deze woorden nu gebruiken?

Leren jullie ook van die zinloze dingen als dit op school?

p.s. Algemene ontwikkeling?
Ik snap ook wel waarom ze mij het laten leren, misschien dat ik de zin van het leren later wel inzie.
Klaasjan schreef op 11.04.2006 13:03
[quote=Bas Kreleger schreef op 11.04.2006 09:42]Daarmee breid je je woorden kennis uit en is het nogmaals goed voor je algemene ontwikkeling.. Ook leer je van de romans wat geschiedenis en het lijkt me ook wel leuk toch? Of vind je er geen ruk aan?

Woorden kennis?
denk woordenkennis of (beter) woordenschat

En dat terwijl Nederlands niet mijn goedste vak was ;)[/quote]

hehe.. van mij blijkbaar ook niet ;)
Ik vind Engels en Nederlands juist de leukste vakken die er zijnn.komt denk ik omdat ik er zo goed in ben..:P Wiskunde en natuurlijk is voor mij hetzelfde als abra cadabra..:P
Maar op de middelbare school ben je het slimst schijnt..:) Dan weet je van alle vakken het meest!
Echt waar, sommige vragen van de Achmea Kennis Quiz weet ik niet eens.....
Engels en nederlands *kots*
De stomste vakker die er zijn, Wiskunde, Scheikunde,Natuurkunde :) Dat zijn leuke/makkelijke vakken... ^^

Haha, han

Dat komt mij een stuk bekender voor

Nederlands is echt de ramp der rampen, engels gaat nog wel.
Een opleiding is zó belangrijk! En dan heb ik het niet over de details (beroepsopleiding), maar vooral over de breedte. Ik had eerder een bloedhekel aan het leren van talen en dan vooral Frans en Duits. Engels ging me redelijk gemakkelijk af, een 6 is tenslotte ook een voldoende... Toch moet ik eerlijk bekennen dat ik zonder deze talenkennis nooit had kunnen bereiken wat ik nu heb bereikt: Een overheerlijk leven in Rio de Janeiro, Brazilië. Geen hond die Engels, Frans of Duits, laat staan Nederlands spreekt, maar het leren van het Portugees is een heel stuk eenvoudiger wanneer je al de nodige talenkennis bezit.

En hoe denk je ooit een goede programmeur te worden zonder dat je een goede beheersing van het Engels hebt? Als het al lukt, dan kost je dat een hoop extra energie. Dit geldt ook voor wiskunde e.d., zonder deze basiskennis, ga je een hele hoop fouten maken. Hierdoor zul je niet, of moeilijk, aan een baan kunnen komen.

En zo kun je bijna ieder vak wel aan een bepaalde competentie koppelen die je t.z.t. nodig zult hebben.

Ik mag dan als een ouwe lul klinken, maar heb het zelf meegemaakt: het enige diploma dit ik heb, is m'n zwemdiploma...

Gelukkig heb ik inmiddels wel de nodige certificaten m.b.t. de verzekerings-, bank- en it-wereld. En een zekere vorm van intelligentie. Maar ik kan niemand dit moeilijke traject aanraden.

Succes!
En toch vind ik literatuur volkomen bagger. Ten eerste heeft het bij mijn idee geen enkel nut Nederlands van 1900 te kunnen 'beheersen'. Alles is wel vertaalt, en anders herschreven, of de moeite niet waard.

Daarnaast lees ik veel liever essays, dingen waar je 'iets van leert'. Zit ook vaag taalgebruik in, maar mag je niet op je literatuurlijst zetten.
:D Ik zit een béétje buitengesloten... :D Ik denk zelf dat ik best goed kan leren. Maar ik let ook gewoon goed op in de klas. Nog een grappig weetje van mijn basisschool:

We hebben een stagaire (hoe schrijf je dát nou weer?) in de klas. Maar die is niet de beste in uitleggen... Dus heeft ze iets slims bedacht: elke keer als iemand iets niet snapt omdat zij het niet goed uitlegt zegt ze iets van "lotte, leg jij het maar eens uit. " (natuuulijk weet ik het áltijd ;) ) En dan snappen ze het meteen. :D

Oh ja: wat een jongen uit mijn klas zei:
"leraren zelf weten eigenlijk nooit het antwoord. Vandaar dat ze het altijd vragen: "weet jij het misschien?" " :p
Waarom een jongen in de klas zei: "Juf, weet jíj het eigenlijk wel? ' dat was wel lachen. :D
@lotte
En dan snappen ze het meteen

Ja, denk het ook

Bij mij doen we bij duits echt geen flikker.. verder hebben wij als VWO(+)ers vakken als :
Leefstijl
Spaans
Science
Latijn

En dát in de eerste :S

Reageren