Ik was wel eens beniuwd wie er dit jaar allemaal in hun examenjaar zitten, ongeacht wat voor opleiding/niveau.

Zelf heb ik het vrij makkelijk, 6 vakken + isp (een sectorprogramma) De punten zijn alles behalve slecht, tussen de 6,6 en 7,5 ^^

Meer mensen hier die ook volgende week/ over 2 weken moeten beginnen?
mijn vriendin gaat dondedag beginnen met haar VWO examen, en ikzelf zit in mijn laatste jaar van de opleiding MBO medewerker ict-beheerder (niv3) en ga volgend jaar door voor niv4.
Ik hoef zelf geen examen te doen of iets dergelijks, maar gewoon het jaar voldoende afronden dat is ruim gelukt
Heb ik ook volgendjaar, bij de opleiding multi-media, als ik in de eerste 2 jaar mijn best doe krijg ik een diploma niveau 3 multimedia-voorbereider (of dat andere dacht ik) en daarna nog 2 jaar niveau 4 en dan krijg ik ook mijn multi-media diploma.
Dus geen examens of andere lastige zooi, gewoon 2 diploma's in 4 jaartjes, ik heb nu toch al een enorme voorsprong kwa kennis van allerlij applicaties, dus het eerste jaar zal simpel worden :)
Frank schreef op 14.05.2006 02:18
VMBO examen... Super makkelijk als je VWO kan :P

Sorry dat ik het zeg, maar gezien de cijferlijst komt deze uitspraak op mij over als opschepperij. Het verschil tussen VMBO en VWO is dermate groot dat je uitsluitend 10-en had moeten hebben om deze uitspraak waar te maken.

Maar toch, veel succes met je examens en je vervolgopleiding!

Wat een onzin. Ik moest na de brugklas naar de HAVO terwijl ik ervan overtuigd was dat ik naar het VWO kon, in de tweede bijna blijven zitten. Nooit echt veel gedaan maar in de latere jaren hoefden je geen woordjes meer te leren en slaagde ik met enkel 8-en. Had ik VMBO gedaan (Mavo of VMBO) had ik volgens mij vakken gehad waar ik weer woordjes had moeten leren, dat vind ik echt nutteloos dus dan had ik geen 10-en gehaald.

Ben nu trouwens bezig met tentamens, vandaag 2 (keuzevak en her) dan woensdag nog een regulier tentamen en mocht ik ze gehaald hebben heb ik mijn bachelor binnen in 3 jaar. Dus kan ik na volgend jaar (master) eindelijk geld verdienen :(

ik doe ook MBO MEdewerker, alleen ik zit al in niveau 4 ^^

"Waarom gooi je er niet nog 2 jaar middelbare school achteraan, Jason? Dan heb je je HAVO diploma, en kan je iedere HBO studie gaan doen die je wilt. Daarna kan je altijd nog naar de universiteit." (Pim Vernooij)

Omdat ik echt een hekel aan theorie heb. Ik weet ook wel dat ik op het MBO/HBO/Universiteit ook theorie krijg, maar dan ben je over het algemeen toch met iets bezig wat ik leuk vind....

Shakes schreef op 15.05.2006 09:17
[quote=Frank schreef op 14.05.2006 02:18]
VMBO examen... Super makkelijk als je VWO kan :P

Sorry dat ik het zeg, maar gezien de cijferlijst komt deze uitspraak op mij over als opschepperij. Het verschil tussen VMBO en VWO is dermate groot dat je uitsluitend 10-en had moeten hebben om deze uitspraak waar te maken.

Maar toch, veel succes met je examens en je vervolgopleiding!

Wat een onzin. Ik moest na de brugklas naar de HAVO terwijl ik ervan overtuigd was dat ik naar het VWO kon, in de tweede bijna blijven zitten. Nooit echt veel gedaan maar in de latere jaren hoefden je geen woordjes meer te leren en slaagde ik met enkel 8-en. Had ik VMBO gedaan (Mavo of VMBO) had ik volgens mij vakken gehad waar ik weer woordjes had moeten leren, dat vind ik echt nutteloos dus dan had ik geen 10-en gehaald.

Ben nu trouwens bezig met tentamens, vandaag 2 (keuzevak en her) dan woensdag nog een regulier tentamen en mocht ik ze gehaald hebben heb ik mijn bachelor binnen in 3 jaar. Dus kan ik na volgend jaar (master) eindelijk geld verdienen :(

[/quote]

Dank je wel :)
Hoe ging jullie eerste examens ?? Ik had vandaag duits en wiskunde. Kheb ze allebei vern*kt :(

Bij wiskunde zelfs de laatste bladzijde niet eens gemaakt, gewoon over het hoofd gezien. btw ik had wis B1,2 dus miet die snijpunt bepalen ben ik gewoon vergeten :@

Mijn cijfer voor wiskunde heb ik geschat (met correctiemodel van internet na het examen) op een 4,3.

en duits schat ik rond de 4 ook.

mvg
Hoi Nicky

Normaal gesproken ben je wel goed in Wiskunde? (ga daar maar voor het gemak vanuit omdat je wis B1,2 hebt). In mijn examenjaar was Wiskunde ook heel moeilijk, heb ook Wis B1,2 gedaan. De normering is toen nog wat versoepeld, dus dat is nog een mogelijkheid.

Aan de andere kant, als je een 7 stond voor Wiskunde en Duits sluit je ze beiden nog met een voldoende af, dus met compensatie kan je ook veel doen.

Reageren