Je kan het opschepperij vinden, moet je zelf weten.
Maar ik ben zo ingesteld dat ik niet meer doe dan nodig en ja dat breekt weleens me nek...
Ik heb ook een schijthekel aan die fucking theorie. Maar goed... Mijn plan: VMBO examen halen --> mbo 4 jaar --> 1 jaar propedeuse halen HBO --> universiteit in 2 jaar....
Nu doe je dus meer als nodig, want als je VWO had gekunt, was je in 6 + 4 = 10 jaar klaar geweest en nu als alles goed gaat 4 + 4 + 1 + 2 = 11, maar universiteit in 2 jaar is best zwaar en bij je propedeuse in 1 jaar moet ook alles goed gaan.
Ik doe dit jaar ook examen havo 5. Mijn examen begint vrijdag met wiskunde B1,2 en Duits.
ik wou ff melden dat ik er nog barre weinig aan heb gedaan. geldt dit voor iedereen of ben ik zoals altijd weer laat beginnen druk druk druk veel leren :p
Ik wou morgen beginnen maar met dit weer zijn mn gedachts totaal niet bij school
Nu doe je dus meer als nodig, want als je VWO had gekunt, was je in 6 + 4 = 10 jaar klaar geweest en nu als alles goed gaat 4 + 4 + 1 + 2 = 11, maar universiteit in 2 jaar is best zwaar en bij je propedeuse in 1 jaar moet ook alles goed gaan.
Nou dat ene jaar vind ik geen bezwaar, dat is mijn eigen schuld.... Maar ik ga nu lekker mijn voorstelling spelen :D
@Kasper: Wat vrouwen betreft zit het hier allemaal wel goed. Ik moet er een aparte agenda voor bijhouden en ze allemaal netjes inplannen.
Het weer is wel afzien, het is hier koud: 23 tot 25 graden. Dus tijd voor een lange broek, trui en 's avonds een jas. Ik moet er toch niet aan denken om weer naar Nederland te moeten...
Citaat: "VMBO examen halen --> mbo 4 jaar --> 1 jaar propedeuse halen HBO --> universiteit in 2 jaar...."
Deze combinatie is niet mogelijk en al helemaal niet reëel.
Wanneer je bij de Universiteit in het eerste jaar wilt beginnen dan dien je een VWO diploma of een Propedeuse HBO te hebben. Zowel voor VWO diploma als voor de HBO Prop. dien je wel een aan de studie gerelateerd diploma te hebben.
Wanneer je bij de Universiteit wilt instromen, dan dien je een Bachelor diploma te hebben. Deze kun je alleen behalen door een volledige HBO studie af te ronden.
Voor jouw zijn dus twee mogelijkheden:
- VMBO (4 jr) - MBO (4 jr) - Verkort HBO (3 jr) - Verkort Universiteit (2 jaar)
of
- VMBO (4 jr) - MBO (4 jr) - P HBO behalen (1 jr) - Universiteit (4 jr)
Aangemerkt moet worden dat slechts 10 % van de HBO studenten zijn Propedeuse in één jaar haalt.
Ik heb het heel makkelijk :)
Ik heb maar 5 examens waarvan ik één 4 en één 5 mag hebben! En dan heb ik nog 2 herkansingen.
en ik ga met allemaal voldoendes me examen in, dus ik mag er 4 van de 5 verkloten (als ik herkansingen wel haal) en dan haal ik het nog!
En dan te bedenken dat ik gemiddeld een 4 moet halen ofzo om alles voldoende te houden!
Bijna onmogelijk om niet te slagen voor mij :d
HAVO
Maar dat betekend niet dat ik er niks aan doe :o ik leer al 3 weken alle dagen minimaal 1 uur :o
Liever nu een paar weken dan volgend jaar een heel jaar ...
Voor mij zijn dit allemaal maar herinneringen, ik heb HAVO examen gedaan, met Natuur&Techniek, in het schooljaar 2001/2002.
Geslaagd met minimaal een 7 voor elk vak op mijn eindlijst, zit nu in 3 HBO Bedrijfskundige Informatica, en hoop (als het heel erg mee zit) volgend jaar m'n diploma op zak te hebben.
Voor het examen heb ik zelfs helemaal niet geleerd toen. De interesse was er wel voor de schoolvakken en met opletten in de les en gewoon huiswerk maken had ik voldoende kennis om alles goed te maken.
EDIT:
Oh ja, wij mochten een 4 en een 5 hebben, talen moesten met een andere taal worden gecompenseerd, en zo ging het voor alle "vakgroepen".
Tegenover een 4 moest minimaal een 8 staan etc.