Ik was wel eens beniuwd wie er dit jaar allemaal in hun examenjaar zitten, ongeacht wat voor opleiding/niveau.

Zelf heb ik het vrij makkelijk, 6 vakken + isp (een sectorprogramma) De punten zijn alles behalve slecht, tussen de 6,6 en 7,5 ^^

Meer mensen hier die ook volgende week/ over 2 weken moeten beginnen?
Baken schreef op 14.05.2006 17:47
Citaat: "VMBO examen halen --> mbo 4 jaar --> 1 jaar propedeuse halen HBO --> universiteit in 2 jaar...."

Deze combinatie is niet mogelijk en al helemaal niet reëel.

Wanneer je bij de Universiteit in het eerste jaar wilt beginnen dan dien je een VWO diploma of een Propedeuse HBO te hebben. Zowel voor VWO diploma als voor de HBO Prop. dien je wel een aan de studie gerelateerd diploma te hebben.

Wanneer je bij de Universiteit wilt instromen, dan dien je een Bachelor diploma te hebben. Deze kun je alleen behalen door een volledige HBO studie af te ronden.

Voor jouw zijn dus twee mogelijkheden:
- VMBO (4 jr) - MBO (4 jr) - Verkort HBO (3 jr) - Verkort Universiteit (2 jaar)
of
- VMBO (4 jr) - MBO (4 jr) - P HBO behalen (1 jr) - Universiteit (4 jr)

Aangemerkt moet worden dat slechts 10 % van de HBO studenten zijn Propedeuse in één jaar haalt.

Succes!

Jelmer

ikke ga mijn propedeuse in 1 jaar halen (denk ik), maar voor velen is het niet makkelijk. Ik doe zelf wertktuigbouwkunde, kom van de havo af. Maar de meeste MBO'ers hebben het niet makkeljk, die moete n heel veel wiskunde inhalen. Er is dus al een rede waarom je VMBO doet, en dan denk je gewoon door te gaan naar universiteit in de korste klap? Ik zou het al heel knap vinden (en respect voor hebben) als je het gewoon achter elkaar doet!
nicky schreef op 14.05.2006 14:47
Ik doe dit jaar ook examen havo 5. Mijn examen begint vrijdag met wiskunde B1,2 en Duits.

ik wou ff melden dat ik er nog barre weinig aan heb gedaan. geldt dit voor iedereen of ben ik zoals altijd weer laat beginnen druk druk druk veel leren :p

Ik wou morgen beginnen maar met dit weer zijn mn gedachts totaal niet bij school

Troostje, ik heb vrijdag ook wiskunde B1,2 en ook nog niks geleerd :)

(met een 3 voor mijn laatste SE was dat misschien wel verstandig geweest :$)
Leo schreef op 14.05.2006 19:28
Ik heb ook nog niet geleerd, doe ik donderdag wel!
Tijd zat (H) nu genieten van mijn weekje vrij (A)

Owjah: phphulp need emoticons!

Whahah ! idd :D maar het is ook veels te mooi weer om te leren (H)
Robert schreef op 14.05.2006 22:23
Voor mij zijn dit allemaal maar herinneringen, ik heb HAVO examen gedaan, met Natuur&Techniek, in het schooljaar 2001/2002.
Geslaagd met minimaal een 7 voor elk vak op mijn eindlijst, zit nu in 3 HBO Bedrijfskundige Informatica, en hoop (als het heel erg mee zit) volgend jaar m'n diploma op zak te hebben.

Voor het examen heb ik zelfs helemaal niet geleerd toen. De interesse was er wel voor de schoolvakken en met opletten in de les en gewoon huiswerk maken had ik voldoende kennis om alles goed te maken.

EDIT:
Oh ja, wij mochten een 4 en een 5 hebben, talen moesten met een andere taal worden gecompenseerd, en zo ging het voor alle "vakgroepen".
Tegenover een 4 moest minimaal een 8 staan etc.

dat hebben wij niet meer :o dat je alles moet compenseren (dacht ik) lol
En dat goed opletten in de les en huiswerk maken is bij mij dus een probleem, ik hb niet zoveel gedaan het hele jaar, en als ik nu helemaal niks leer zou het nog best kunnen dat ik het niet haal!
Dus ik neem het zekere voor het onzekere :d :)
Frank schreef op 14.05.2006 17:29
@Kasper: Wat vrouwen betreft zit het hier allemaal wel goed. Ik moet er een aparte agenda voor bijhouden en ze allemaal netjes inplannen.

Het weer is wel afzien, het is hier koud: 23 tot 25 graden. Dus tijd voor een lange broek, trui en 's avonds een jas. Ik moet er toch niet aan denken om weer naar Nederland te moeten...

Ik word er egt niet goed van. Ik vind dat jij verplicht naar Nederland moet komen en op de volgende meeting je agenda + dames moet mee nemen + portugees woordenboekje.
@Kalle: Als jullie die meeting nu eens wat beter inplannen en dan vooral een betere locatie kiezen, bv. Rio de Janeiro, dan is alles toch ook geregeld? Hoef ik in elk geval niet af te zien in het veel te koude Holland. Maar goed, ik moet weer eens aan de bak, een vriendinnetje opzoeken ;)
"Deze combinatie is niet mogelijk en al helemaal niet reëel"

Weet je, ik vind school nutteloos en ik weet dat het kan... (theoretisch gezien)
Wat ik dus wil zeggen, dat ik dit topic verder onzin vind, heb mij lijst gegeven en gezegt dat ik examen ga doen, voor de rest maakt het me niet zoveel uit...
Niet dat ik niet tegen kritiek kan, maar gewoon omdat ik school hiervoor te nutteloos vindt. ;)

"Maar de meeste MBO'ers hebben het niet makkeljk, die moete n heel veel wiskunde inhalen. Er is dus al een rede waarom je VMBO doet, en dan denk je gewoon door te gaan naar universiteit in de korste klap?" (zim)

Wat is dit voor belachelijk iets, ik weet wat mijn capiciteiten zijn en wat ik daarvoor moet doen... Ik zal wat harder moet werken dan op het VMBO en waarschijnlijk ook op de MBO (wijzend naar hierboven), weet ik wel dat een papiertje zeer belangrijk is!
Waarom gooi je er niet nog 2 jaar middelbare school achteraan, Jason? Dan heb je je HAVO diploma, en kan je iedere HBO studie gaan doen die je wilt. Daarna kan je altijd nog naar de universiteit.

Ikzelf heb in 1x Havo gedaan, heb vorig jaar m'n P gehaald (binnen het jaar). Ik ben niet naar de universiteit gegaan, omdat ik zoiezo m'n HBO papiertje wil. Ten eerste omdat de kans dat je na 1 jaar HBO het op de universiteit gaat redden klein is. Volgens mij haalt nog geen 20% het. En ten tweede omdat de laatste tijd bedrijven meer opzoek zijn naar HBO'ers. Je kan altijd nog een deeltijd studie aan de unie gaan volgen :)

Maar goed, btje offtopic :-P Iedereen veel succes met zijn/haar examens! (m'n broertje begint vrijdag geloof ik met wiskunde B1/2)
Nog slimmer is de perfecte studieop het HBO en dan de master doen in het buitenland 1 jaar. Wat een prachtuitvinding
Ik zit nu op 3 Gymnasium, ksta alleen voor Latijn een 5.3 da's bale maar ja de rest boven de 6.5 en een aantal 8.4 enzo

volgend jaar gak VWO gewoon doen en da's lekker simpel :)

Reageren