Hoi,

Hallo allemaal ik ben momenteel bezig met een zeer grote site op te zetten met een uniek concept.
Maar dat ff erbuiten ik heb van een oud bedrijf een peperdure DELL server gekocht. Nu wil ik hierop mijn site plaatsten en er een domein aan koppelen maar ik heb van dit gedeelte totaal geen verstand zouden jullie mij aub tips en/of keywords om te zoeken kunnen geven ?

MVG
Paul du Long
ik heb van een oud bedrijf een peperdure DELL server gekocht.

wat is het voordeel van een server thuis ?
kun je net zo goed een normale computer voor gebruiken ?
Voordelen heeft het ook niet, ze zijn vaak energieverslindende, lawaaiige grote bakken. Echter sommige mensen vinden het juist leuk om die dingen neer te zetten.

Okay, 3 redudanten voedingen is voor een echte server leuk maar voor thuis? Hetzelfde geld voor een quad-pentiumpro setup. Supercool natuurlijk maar een simpele celeron rent er met gemak rondjes omheen terwijl hij maar een fractie van de energiekosten gebruikt en weinig lawaaiige fans nodig heeft.
kwa snelheid schiet je er ook niet veel mee op. omdat je internet connectie er niet sneller van word :-)
@ Paul du Long. hoe hoog is je server dan ? 1,2,3,4 U ?
[offtopicmodus]
TNT (het bedrijf achter o.a. TPG) draait voor een groot deel op Windows 98 en 2000. En dan heb ik het niet over de PC's van de werknemers maar over de interne servers.
[/offtopicmodus]
Ik heb nu ook een server draaien (bij een vriend thuis), hiervoor heb ik gekozen voor WinXP Pro, omdat dit erg handig is i.c.m. Extern Bureaublad. Ik weet dat je met een SSH verbinding en Linux ook een heel eind komt, maar toch. Als webserver heb ik voor LightTPDgekozen, dit omdat de server nou niet bepaald extreem is (P2 400 MHz). Dit draait tot nu toe erg soepel. Maar IIS lijkt me ook wel wat, 1 ding, waar vindt ik dit in WinXP pro? Moet idt apart gedownload worden? Staat het op de CD? Of is er ergens een optie?

Edit: Op deze domme vraag hoeft niemand te antwoorden, ik was te lui om te googlen (is te warm hiero..). Dit is een handleiding: Installing IIS on Windows XP Pro
Ik heb op mn server draaien Linux Gentoo. zonder grafische omgeving, zodat hij meer ruimte heeft voor de server processen, SSH, Webmin en Usermin, ik gebruik apache als server PHP5 en de nieuwste versie van mySQL.

Ik heb voor linux gekozen omdat het stabieler is. zodra er een fout gevonden word. is er binnen 'no time' een update beschikbaar. wat bij microsoft niet het geval is. omdat het geen open source is, en langer duurt voordat het gefixed is.

Verder draait mn server in amsterdam bij Redbus interhouse (Datacenter) 100MB/sec Up en Down

de bovenste server op het plaatje is van mij.

Bedankt mensen maar zo aan de reacties te horen kan ik hem toch beter niet thuis zetten omdat:

Mun glasvezelkabeltje
Het zoem en stroom ( overigens niet zo'n groot probleem )
Het zal toch beter zijn als ik lunix erop zet.

Dus ik denk er nog ff over na hartstikke bedankt allemaal en denk dat ik zo wel weer ff genoeg weet

Doei

Reageren