Ik zit eraan te denken een betaalde host te gaan nemen om webruimte te hebben die 'altijd' online is.
Het probleem is echter dat een hoop hosts datalimieten hebben van laten we zeggen 5 tot 25 GB.
Mijn site zal voornamelijk uit pagina's (opgebouwd uit afbeeldingen (GD enz :P)) bestaan en misschien een paar bestandjes.
Hoeveel GB zou te doen moeten zijn?

Met hoeveel GB doe jij het Bas?
Jah idd, maar was al van plan die 2600+ weg te doen, beestje wordt 'n beetje te sloom ...
Owke... Zit ik hier met mijn 2000+ ;)

Als het gewoon voor een hobby website is zou ik die 2600+ dan gebruiken als webserver. Meer dan zat.

Als het nodig mocht zijn kan je altijd nog naar een bedrijf gaan en daar je geld brengen...

Elwin
Owke... Zit ik hier met mijn 2000+ ;)
[knip]
Elwin

Tis maar net wat je eermee doet,
me pa doet voorlopig nog alles wat hij wil doen op 'n P!!! 1000 MHz ... niet veel soeps dus ;)
Njah.. ik doe er niets meer mee dan mijn werk. Spelletjes speel ik nooit meer. Of het moet incidenteel pacman of freecel zijn... En dat trekt die dan nog net.. ;)
Die 1,5 GB aan geheugen krijg ik volgens mij ook nauwelijks vol.

Andere kant juist is mijn pa. Weet ff niet welke processor en MoBo, maar 2 GB geheugen, 160 GB S-ATA, 128 MB nog-wat videokaart en nog wat andere dikke poep... leuke bak, maar wat doet die ermee... het zelfde als ik:

Internet, e-mail, (school)werk, spreadsheetje en een CD-tje branden.. :D Oh ja.. MP3 en een filmpje...

Elwin (nooit zo goed geweest in al die tropische videokaarten, processoren en moederborden)

[Edit: Typo]
Elwin, een man naar mijn hart.

Ik doe alles wat ik wil op een celeron 900. Webbakken bij mij zijn pentiums 133 of iets dergelijks; iets meer als ik dr ook nog iets op wil compilen. Dat je 2600+jes nodig hebt als webbakken is compleet absurd. Laat die cpu cycles aan iets nuttigs teloor gaan anders.
Je kan zelf een script maken die berekent voor je hoeveel data je door die kabel heen ramt maar ik weet dat het alleen op win32 platformen kan
ik gebruik thuis een P350 met 512mb geheugen en g-force 2 die ik heb gekregen :o)

speel wel counter-strike, gaat goed, win altijd, maar verder gebruik ik hem ook nergens anders voor dan de bovenstaande activiteiten..

denk dat ik na mijn stage wel een andere computer ga kopen ivm grafisch werken.. 3d filmpjes maken e.d.
[knip]
speel wel counter-strike, gaat goed, win altijd,
[knip]

Opscheppen? Welneej ...
Njah.. mijn webbak is nu wel ietsje meer dan mijn oude P1 133. Ik heb nu sinds een maand of negen een Duron 1300 op een goedkope MSI met alles er op en eraan (video, NIC) en 384 MB geheugen (SDRAM :D).

Ik heb trouwens mijn oude webbak, die 133 dus, afgelopen zaterdag in de milieustraat achtergelaten. Gelijk met een gestripte K6-2 350.. :D Moest er toch heen om mijn kapotte monitoor te dumpen. Dat is trouwens een best pijnlijke uitgave als je twee dagen terug bent van vakantie.. :D

Elwin
Jah idd, maar was al van plan die 2600+ weg te doen, beestje wordt 'n beetje te sloom ...

Euhm... Ja.... Tuurlijk.... Ik zit hier met een 1800+ :D
Anyway, volgende maand laptopje kopen :D een 3 ghz ofzow :D

phphulp trekt alleen al 7 gig per maand :/

zijn er ook ergens stats over hoeveel bezoekers je hebt per dag/maand etc? :) zou wel eens interessant kunnen zijn :D

Reageren