Hey allemaal! Ik heb een scriptje, waarin 2 cookies worden weggeschreven. Ik zit nu bij een vriend, die een hele lan verbinding in zijn huis heeft en ook internet. Op de pc waar ik het heb gemaakt werkt alles wél goed. Die pc zit niet aan een netwerkje of aan internet. Verder gebruikt die PC van mij easyphp1.7 en die van mijn vriend gebruik easyphp1.8. de foutmelding is:
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at c:\program files\easyphp1-8\www\earthrange\checkpass.php:6) in c:\program files\easyphp1-8\www\earthrange\checkpass.php on line 20
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at c:\program files\easyphp1-8\www\earthrange\checkpass.php:6) in c:\program files\easyphp1-8\www\earthrange\checkpass.php on line 21
<?php
error_reporting(E_ALL);
//include
include("db.php");
// connectie maken
$mysql_id=mysql_connect($dbhost, $dbuser, $dbpass);
mysql_select_db("earthrange");
// gegevens uit de database halen
$query = '
SELECT accountnaam,wachtwoord
FROM accounts
WHERE accountnaam="'.$_POST['accountnaam'].'" AND wachtwoord="'.$_POST['wachtwoord'].'"';
$result = mysql_query($query) or die (mysql_error());
// kijken of er gegevens uit de database zijn gehaald
if(mysql_num_rows($result)==1){
setcookie("accountnaam", $_POST["accountnaam"], time()+60*60*24*30);
setcookie("wachtwoord", $_POST["wachtwoord"], time()+60*60*24*30);
$melding = "Jaa! Ingelogd!";
$melding .= '<p ALIGN="CENTER"><A href="game/index.html">Mijn Basis</a></P>';
}else{
$melding = 'Verkeerde accountnaam of verkeerd wachtwoord!';
}
?>
<HTML>
<HEAD>
<TITLE>.:EarthRange:. |>Inloggen</TITLE>
</head>
<link rel="stylesheet" href="stijl.css" type="text/css">
<body>
<?=$melding?>
</body>
</HTML>
Opmerking: Dit script is bijzonder onveilig! Je gebruikt geen hashing voor de wachtwoorden (md5 of sha1) en je zet het wachtwoord (al dan niet versleuteld) in een cookie. Wachtwoorden horen niet in cookies te staan, iedereen (dus echt de hele wereld!!!) kan deze onderscheppen en uitlezen.
$_POST hoort nooit en te nimmer ongecontroleerd in een query te staan, lees de tutorial over SQL-injection maar eens door.
Speciaal voor jouw heb ik een tutorial gemaakt: Hoe vind ik de quote-knop?.
Kijk maar eventjes.
Ik wens je veel succes met je zware studie, om die quote-knop goed te leren kennen.
Speciaal voor jouw heb ik een tutorial gemaakt: Hoe vind ik de quote-knop?.
Kijk maar eventjes.
Ik wens je veel succes met je zware studie, om die quote-knop goed te leren kennen.