Ik heb ooit eens een Access database gemaakt voor een vriendin. Ze doet de boekhouding ermee. Laatst kwam ik haar tegen en ze vroeg of ik er een paar nieuwe dingen in wilde bouwen. Ik zei: "Zet hem maar op een CD en kom maar langs."
Vanmiddag kwam ze heel trots binnenlopen want na uren bellen met vrienden was het haar gelukt om een CD te branden. "Hoe ging het?" vroeg ik. "Ja, heel snel, hij was zo klaar!"
Ik stop de CD in mijn computer en wat blijkt: ze heeft gewoon de snelkoppeling die ze op haar bureaublad had staan op een CD gebrand. Logisch dat hij zo snel klaar was :-)
Hebben jullie ook wel eens dit soort dingen in je kennissenkring? Dus niet dat bekende verhaal van de meneer die de "any" toets niet kon vinden toen er "hit any key" op zijn scherm stond, maar dingen die je zelf meegemaakt hebt?
klasgenoot van mij had zoiets.. we moesten pc's in elkaar zetten.. (waren oude) bleek dat hij onbewust het rode knopje bij de voeding had omgezet en de stand voor amerika had gekozen.. waar ze maar op 150 volt leven..
lichtflits en hoop rook later.. was de hele kast doorgebrand van binnen..
Pas geleden (lees: donderdag) heb ik de site ( www.petereninaspeelautomaten.com ) voor mijn oom afgemaakt. Dus ik laat het aan hem zien.
?> (onderbreking)
// principe:
Als je op een menu item klikt krijg je een pagina te zien met titel + kleine foto + korte beschrijving x 6
< ?
Mijn oom vond het niks. Want hij heeft een aantal sites gezien, met hetzelfde onderwerp ( http://marvin3m.com/arcade/index.htm ).
Ik heb hem van te voren al uitgelegt dat dit niet overzichtelijk is. Hij heeft toen gezegt maak er maar iets van als het maar mooi, simpel en overzichtelijk is. Dus ik maak hem donderdag af en laat het aan hem zien. En vind het dus niks. Nu moet ik voor dinsdag een heel stuk opnieuw scripten....
Merk na dit verhaal (nogal onduidelijk) dat dit niet echt iets met digibetisme te maken heeft. Mijn oom is zelf wel digibeet als wat. (o.a. geen pinpas e.d.)
Staat er inmiddels neit meer op, moet scripten als een gek want van het geld wat ik van hem krijg ga ik op vakantie, anders word het erg zuinig. voor dinsdag 5:00 am