Ik heb een goedkope laptop gevonden met de volgende eigenschappen:

Uitvoering 370
Kloksnelheid 1500 MHz
Intern geheugen 512 MB
Intern geheugen (max.) 1024 MB

Is dat een beetje goed?

Verder:

Wifi is dat gewoon voor alle draadloze internet of is dat wat anders dan WLAN ofzo?

Bvd

ArendJan
Leo schreef op 11.07.2006 17:02
[quote=Jelmer schreef op 11.07.2006 16:58]Je zal er op kunnen gamen, maar ga er wel vanuit dat je alle spelletjes van tegenwoordig op lage kwaliteit zal moeten zetten. Ik ben ook bang dat je laptop wel snel de nieuwere spellen van bijv. volgend jaar niet zal kunnen draaien.

Ik denk niet dat je games zoals half life 2, prey, unreal tournament 2007 (Q2 2007) ooit op low kan draaien.. dus de standaart voetbal games op low zal wel gaan.. alleen voor de echte grove games heb je toch een high-end systeem nodig..[/quote]
Ik draaide Halflife 2 nog niet eens volledig op low, met een framerate van +/- 25 (naar mijn mening goed genoeg) op mijn Pentium 933MHz! Ik weet niet wat jij allemaal met je bak doet, maar volgens mij heb jij echt serieus een lack of performance.
Leo schreef op 11.07.2006 20:32
@Wessel, Centrino is de standaart processor voor een laptop, Pentium en Celeron zijn desktop processors ;)

Ow, en Centrino is een chipset, nee niet eens als ik Wikipedia mag geloven, het is een soort van 'keurmerk', een voorwaarde waar je laptop aan moet voldoen wil hij het 'centrino logo' dragen.

En dan nog iets. Snelheid zit hem niet alleen in je processor, dat heb ik al lang door. Ik heb hier maar 1,5GHz (PPC weliswaar) maar doordat Mac OS X zo slim met mijn programma's om gaat (venster sluiten is programma in een soort slaapstand, meer vergelijkbaar met minimaliseren) reageren die meteen. Ook dingen als Finder zijn direct, nooit vertraging. En indien er vertraging is, dan valt het niet op omdat je ergens anders mee bezig kunt, of je krijgt er een duidelijke indicatie van. (Dat kan ik van Verkenner niet zeggen)

Ben je een gamefanaat, geen laptop nemen dan. Ik heb mijn laptop omdat ik hem mee naar anderen kan nemen, en dat is niet om te gamen (ok, af en toe WarcraftIII). Uiteraard moet ik ook op mijn tijd een spelletje spelen maar dan meestal een niet al te veel eisend spelletje als WoW of UT2k4. Geen Fear, Farcry e.d. voor mij (zowiezo al niet, heb een Mac) En ben je meer een desktopgebruiker zoals ik, kijk dan ook naar de snelheid van je OS, dus het aantal programma's dat er op de achtergrond draaien. Optimaliseren die zooi. Gebruik snelle programmatjes als Foobar ipv WMP, een alternatief voor WLM/MSN, en een hardwarematige firewall zodat je die niet op je pc/laptop hoeft te draaien, want oplossingen als Norton en McAfee zijn naar mijn mening geen oplossingen.
Wat vind je wat dat betreft van Kaspersky dan? Die draai ik op mijn laptop, en die is echt heel snel (scannen van de harde schijf zelf kost wel een tijdje, maar dat stop je niet) Verder werkt die snel, en merk je nauwelijks dat er wat "meekijkt" op de achtergrond.
@Klaasjan : we hebben hier al draadloos internet liggen, alleen weet ik niet of die "nieuwe" computer dat zomaar kan ontvangen...ik heb dus wel een "ontvangertje" nodig...
Btw ik speel ook Counterstrike Source op 512mb geheugen, je moet wel de dingen goed instellen maar dan heb ik toch een goeie 60fps wat best redelijk is voor css. :)

Als je hem op zn best wil laten draaien gewoon zorgen dat er niet teveel op de achtergrond draait..
ArendJan schreef op 12.07.2006 05:20
@Klaasjan : we hebben hier al draadloos internet liggen, alleen weet ik niet of die "nieuwe" computer dat zomaar kan ontvangen...ik heb dus wel een "ontvangertje" nodig...

Inderdaad je hebt een pci of usb ontvanger nodig.
En hoeveel kost zo'n ontvanger ongeveer?
USB heb je volgens mij al vanaf 25 euro, pci meer richting 75 tot 150 euro als ik het me goed herinner.

Maar verwacht voor 25 euro niet te veel kwaliteit en features betreffende beveiliging, snelheid en ontvangst :)

Reageren