Tsja...Het moest gewoonweg...Ik ben nu de trotse eigenaar van een Dell Dimension 9150!

Als je bezig bent met webdesign e.d. en continu alles dat je doet moet 'testen' op apparaten die je zelf niet hebt wordt je op den duur erg geirriteerd.

Ik ben blij dat mijn Mac geen gevoelens heeft, ik voel het namelijk als ware het 'vreemdgaan'.

Maar nu...

Wat is aan te raden qua antivirus software en waar vind ik dit soort dingen (gehacked enzo!)?

Ik ga er namelijk vanuit dat 99% van de PHPHulp bezoekers PC minded zijn...Of nie?
Mwah, valt wel mee, ik gebruik gmail en roundcube (beide online) dus heb nergens last van, zolang je maar geen rare berichten gaat openen is er niet zo veel aan de hand.

Ad-aware en spybot zijn 2 erg goede scanners
Ik heb momenteel alleen windows defender (Beta2) tegen spyware.
En je kunt natuurlijk iets als HitmanPro (Ja jongens kom maar met de reacties waarom hij zo slecht is) gebruiken.
Als je dit draait draai je een stuk of 7 spyware programmas in batch.

Ik gebruik helemaal geen anti spyware programma. Gewoon niet overal op klikken. En uiteraard een bepaalde categorie sites mijdden.
Geen internet explorer gebruiken :)

Naja, althans niet voor het zoeken op internet. Binnen de korstte keren heb je weer een werkbalk erbij.

En natuurlijk, maar ja, dat is zo makkelijk gezegd, niet overal blind op 'ja' klikken.

En je computer een beetje up-to-date houden, dus geregeld even windows update draaien.
Zozo Klaasjan, dat is wel heel erg riskant op een Windows computer. Ik durf te wedden, dat je zeker spyware, adware of misschien een virus vind als je een scan draait.

Ikzelf heb op mijn Windows computer ook een aantal scanners draaien, anders werkt het gewoon niet. Heb nu sindskort een Apple MacBook, dat bevalt me veel beter ;-)
Gebruik al jaren McAfee en nooit problemen mee gehad. Alleen jamer dat het gebruik maakt van Internet Explorer voor bepaalde zaken.

Maar AVG is ook erg goed.

En voor de spyware Hitman Pro gebruiken die je natuurlijk wel een beetje moet afstellen.

En als firewall werkt Zone Alarm, mijn inziens, nog steeds het beste.
Webmakerij :) De nieuwe McAfee is ook volledig compatibel met Firefox ;) .

ZoneAlarm raad ik iedereen af sinds kort :) Blijkt dat het programmatje regelmatig 'naar huis belt' om aan te geven welke software naar binnen/buiten wilde... Maar ja, aan jullie de keuze natuurlijk :D

Zelf heb ik een modem/router-firewall ingestelt. werkt veel effectiever naar mijn mening :) !
ik gebruik natuurlijk ff als een goede browser :p

En dan voor de rest AdAware (anti spyware) en McAffee (want norton zuigt)
Norton zuigt idd... resource-VRETER... :)

En ipv IE, FF natuurlijk :)
zonealarm heeft een security centre, en als je op de meer info knop drukt stuurt hij info over het programma naar dat centrum die in de database opzoekt wat je het beste kan doen en dit in een webpagina toont. Heeft niks te maken met spyware en je kiest ervoor als je die knop aanraakt...

Reageren