Tsja...Het moest gewoonweg...Ik ben nu de trotse eigenaar van een Dell Dimension 9150!
Als je bezig bent met webdesign e.d. en continu alles dat je doet moet 'testen' op apparaten die je zelf niet hebt wordt je op den duur erg geirriteerd.
Ik ben blij dat mijn Mac geen gevoelens heeft, ik voel het namelijk als ware het 'vreemdgaan'.
Maar nu...
Wat is aan te raden qua antivirus software en waar vind ik dit soort dingen (gehacked enzo!)?
Ik ga er namelijk vanuit dat 99% van de PHPHulp bezoekers PC minded zijn...Of nie?
?
Onbekende gebruiker
19-07-2006 11:56
@Ponzi
De kracht van een goede firewall t.o.v. een router is dat een firewall ook programma's die naar buiten willen tegenhoudt.
Dit is een tegenvaller voor b.v. spyware.
Een goede modem/router is in de meeste gevallen wel goed genoeg voor het inkomend verkeer.
In ZoneAlarm kan je bij programma's ook aangeven dat een programma's altijd acces heeft, dan krijg je die vraag niet meer.
Maar wat versta jij onder de nieuwe McAfee? Ik draai hier 10 maar kan niet controlleren op status van abboboment zonder Internet Explorer.
Uit een test ergens in een blad was beste betaalde AV Norman en niet-betaalde AVG.
En tegen Spyware en Ad-ware gebruik ik Hitman pro.
Firewall gebruik ik zelf ingebouwde in router en Windows (maar daar moet je niet veel van verwachten ;) )
Greetz
Ik heb momenteel McAffee en AVG samen in gebruik, lijkt gewoon te werken en tot nog toe (dag 2 op PC!) controleer ik met beide op virussen voor ik de PC uitzet. And I wonder...
Moet toch even opmerken dat ik al bijna 10 jaar gretig gebruik maak van mijn Mac en internet en nog nooit zoveel ben bezig geweest met 'de bescherming' van mijn computertje...
Is het niet triest eigelijk?
Er moeten geen antivirus scanners e.d. op 'mijn PC of Mac' zitten, dit moet gewoon gefilterd worden door de host waar je gebruik van maakt. Als hun iets beschouwen als 'niet te vertrouwen' of 'schadelijk' zal ik dat toch ook doen..?
Ennuh...Is het mogelijk dat door 'enkel een bezoek' aan een website er van alles wordt 'geinstalleerd' op mijn PC? Of moet je daar toch iets (domweg) voor aanklikken?
?
Onbekende gebruiker
19-07-2006 15:41
Nooit twee virusscanners naast elkaar draaien! Daar is de software te gevoelig voor. Ze zullen uiteindelijk zich zelf gaan controlleren met als gevolg vast loppers.
Zou mooi zijn als alle providers gingen controlleren op virussen maar bedenk dat jij ook zomaar een server kan opzetten.
Over iets installeren zonder te klikken? Ja in Internet Explorer kan dat voorkomen we hebben het dan over spyware, malware en adware en deze kunnen uiteindelijk weer echte programma's binnen halen.
Gebruik een virusscan, spywarescanners en evt een firewall.klik...
En gebruik natuurlijk Firefox of Opera en geen Internet Explorer
Ik ga nu zowieso McAffee weghalen en blijf even AVG proberen.
Maar qua browsers:
Firefox had ik op mijn Mac dus die komt ook op mijn PC (ga ik ook nu effies doen), moet ik alles betreffende IE weggooien van mijn PC of kan dat gewoon blijven staan, als je het maar niet gebruikt?
?
Onbekende gebruiker
19-07-2006 15:49
Je moet IE er op houden omdat dat het hart van Windows is geworden. Veel programma's maken er gebruik van.
Als je een map opent maak je al gebruik van IE.
Ook voor updates heb je het nodig.
Je kan het deels weghalen maar het levert een onstabiel systeem op. Dus gewoon lekker laten staan en niet gebruiken voor het gewonen surfen