Hoi, ik heb sinds kort een computer op mn kamer, alleen werkt het draadloze internet niet. Ik krijg dan een niet volledige verbinding en kan dus ook niet het internet op. Heeft iemand hier ervaring mee? (het ligt niet aan de afstand van de zender en ontvanger)
Waar moet dat dan, waar valt dat eregens in te stellen? (ik vraag alles in een keer omdat ik geen zin heb om 25 keer 2 verdiepingen op en af te moeten rennen)
@Boris
PPPoe en PPPoa is inderdaad alleen voor de internet verbinding. En hij heeft het erover dat de wireless internetverbinding het niet doet.. waaruit ik (correct me if I'm wrong) opmaak dat die het met een bekabelde wel doet.
Een niet volledige verbinding kan aan verschillende dingen liggen.. Of het signaal is niet goed genoeg, wat je zelf aangeeft dat dat niet het geval is.
Verder kan het ook nog zijn dat je een vorm van beveiliging hebt gebruikt, maar die niet in je laptop hebt ingesteld, zodat je nog geen verbinding kan krijgen. Probeer je router eens te resetten, en opnieuw in te stellen, nog zonder beveiliging, en dan eens op internet te komen.
Als het dan werkt, de beveiliging nog instellen.. dan zou het moeten werken.
hey ik heb hier ook problemen mee, alles werkte eerst prima, mega goed beveiligd alles. Maar op gegeven moment moest ik wegens klachten van de buren de naam van het netwerk veranderen en toen ging het helemaal fout..
ik heb geen verbinding meer en de router geeft alleen signalen af als het niet beveiligd is :S ook 192.168.1.1 kan ik niet meer inkomen, die website heb ik op de een of andere manier gesloopt door het vake resetten etc. omdat ie niet reageerde.
Ik heb nu wel een correcte verbinding aan de praat gekregen, alleen gaat er nog geen dataverkeer over. Dan moet ik de klantenservice bellen, daar heb ik dus geen zin in. Weten jullie de oplossing zodat ik wel kan internetten enzo?
Heb je de instellingen van de router wel geod? gaat het om een kabelverbinding, of om een adsl verbinding?
Ik heb laatst nog zoiets gehad, waarbij je 2 getallen in moest vullen.. geloof dat het voor KPN internet was, via ADSL, en dan moest je ergens 40:80 invullen ofzo.. (getallen weet ik zo niet) zonder die getallen, die wisselen per provider/ netwerk, werkt internet ook niet.. En de router/ modem moet ingesteld worden met je eigen username/password combinatie voor het internet.