Hoi, ik heb sinds kort een computer op mn kamer, alleen werkt het draadloze internet niet. Ik krijg dan een niet volledige verbinding en kan dus ook niet het internet op. Heeft iemand hier ervaring mee? (het ligt niet aan de afstand van de zender en ontvanger)
voordat je start gebruik je PCMCIA (insteek kaart voornamelijk een Laptop)
USB draadloos
Of een draadlooze netwerk kaart
je start met een één test
start > uitvoeren > cmd > ipconfig krijg je een ip zo iets als 192.168.0.1,2,3,4 (ligt er aan welke p.c's er al op het netwerk zitten. Krijg je geen ip dan krijg je 0.0.0.0 te zien. als je dat dus niet krijgt moet je even de p.c naar wens op een vaste verbinding aansluiten.
Dan nogmaals start > uitvoeren > cmd > ipconfig kijk even of je een ip toegewezen krijgt zoals 192.168.0.2 ofzo iets 2.2 kan ook. Zo ja om in je router te kijken moet je dit doen
Voorbeeld!!:
Jou ip van de pc waar jij op zit = 192.168.2.2 Dan is het router ip 192.167.2.1 altijd 1 cijfer lager!
Kijk in je router onder de knop "Wireless / Draadloos
Gebruik je PCMCIA dan moet je 64 bit draaien veilgiste is WPA / WPA-SK maar draait heel zwaar op een netwerk ik raad WEP aan wat minder veilig maar wel goed
uitleg over de bits!
64 bit is een minder sterke encrypte die laat ook een 10 cijferig wachtwoord toe
128 bit is een stuk zwaarder dat vraagt ook om een 25 letterige combinatie kan zijn dat er cijfers in moeten daar ben ik niet compleet zeker van
PCMCIA draait alleen op 64 bit dat kan zo een kaart alleen aan zo niet kan je draaien wat je wilt
Voer je ecryptie in als je voor WEP kiest (vrijwel veilig) en zet hem op HEX~
zet vooral je SSID uit als je wep gebruikt.
Je moet je verzendmodus op IEE 802.11b/g GEMENGD zetten
En super G 108 bits uit
Je verficatie op Gedeeld zetten als je hem op open zet dan krijgt hij conflict met al het ander wat op draadloos zit.
Daarna omdat je (als je dit volgt) je SSID uit heb moet je naar
Start > Netwerk Locaties > Verbindingen
Als de kaart correct is geinstalleerd zie je dat er Draadloze kaart staat hoe de kaart ook heet
rechtermuisknop er op eigenschappen, naar het tabblad draadloze verbindingen.
Dan zie je daar de netwerken allemaal toegevoegd die gebroadcast zijn en waar jij op heb geprobeerd te komen gooi de hele lijst leeg!
Daarna op Toevoegen voer je de SSID in die jij heb toegewezen aan je router / modem router
Zet het verbindings type op WEP
En je andere optie op gedeeld
voer je sleutel in identiek hoofdletters cijfers etc allemaal gevoelig (net als php lol :D)
Druk op Ok > Toepassen afsluiten
Reboot je P.C voor de zekerheid hij maakt als het goed is zelf connectie met je router en hoppa hij verstuurd ontvangt verkeer
Sebastiaan.
p.s gebruik geen vaste ip's of mac adressen zijn nutteloos die kan je rustig na maken dus 't blijft precies het zelfde. Werkt dit niet dan hoor ik het wel!
Dit is trouwens WEP niet WPA ik heb geen ervaring met WPA omdat ik het te zwaar vind draaien op planet verbinding aangezien het allemaal al niet al te snel is
1 ding dat mensen vaak over het hooft zien:
Is de ontvanger en de zender wel goed afgesteld?
Staan ze wel op het zelfde canaal en niet bijde op een verschilende?
@Rieksie : Ik heb dus zegmaar gewoon de instalatie-cd gevolgd, en dan kunnen de verzender en ontvanger wel verbinding maken, maar er is vervolgens geen dataverkeer mogelijk. Ik kan dus ook niet http://192.168.2.1 openen om instellingen te wijzigen. Heb ik misschien een instelling ergens anders over het hoofd gezien?
?
Onbekende gebruiker
27-07-2006 10:51
@ArendJan
Je zegt ergens dat je een driehoekje bij je verbinding zag. Als je erop klik zie je meestal een foutmelding.
Wat is deze
@Webmakerij : dat is dus opgelost, ik heb nu wel een correcte verbinding alleen kan er op een-of-andere manier geen data verzonden worden....
Kijk eens naar je tcp/ip settings?
Als je klikt op je beeldschermpje(icoon) van de je draadloze verbinding en dan eigenschappen.
Staat daar auto een ip gebruiken of moet je er zelf 1 opgeven?