Ik had de klantenservice ge-emailed van Tiscali en kreeg deze mailt terug:
De maandelijkse abonnementskosten voor het Tiscali T20 abonnement bedragen €44,95. De totale kosten voor Telefonie Totaal bedragen €14,90 per maand. Hierbij zitten de €9,95 doorbelasting netwerkkosten die KPN via Tiscali in rekening brengt voor het instandhouden van de koperlijn inbegrepen. Er worden geen andere kosten door KPN in rekening gebracht..
Nu werd mij verteld dat je dat wel moet betalen , maar dat als je een factuur binnen 5 maanden terug stuurt je het bedrag krijgt teruggestort..
Waarom doen ze dat op die manier denken jullie? ( en hoe kan ik bewijzen dat ik dat terug hoor te krijgen :D)
Nu moet ik dus ook nogeens 210 euro op-hoesten ...
1) Zoals ik het lees komt het inderdaad bovenop die 44,95. Met name omdat het 2 verschillende dingen lijken te zijn. (Zie edit 2)
2) Dat is volgens mij een ongebruikelijke praktijk. Misschien proberen ze op die manier wat extra rente te trekken bij de bank? :\
Er moeten in ieder geval algemene voorwaarden zijn en actievoorwaarden, sla die op en print ze uit. Er staat dan zeer waarschijnlijk een termijn in waarbinnen de actie loopt, en het zal weinig moeite kosten om aan te tonen dat jij binnen die periode een abonnement hebt afgesloten.
Edit:
zie ook noot 2:
Tiscali brengt de modem- en aansluitkosten eerst bij je in rekening. Om in aanmerking te komen voor restitutie hiervan, stuur je binnen 5 maanden na activering per post een kopie van je factuur naar Tiscali. Lees voor meer informatie de actievoorwaarden
Je stuurt dus een kopie van je factuur op, dus je krijgt dan ongetwijfeld je centen terug.
Edit 2:
Die 14,90 is omdat de telefonie alleen de eerste 6 maanden gratis is, daarna betaal je 4,95 per maand. Daarbij komt de 9,95 van KPN, maakt samen 14,90.
Dat is echter niet het geval bij een T20 abonnement, dan is telefonie altijd gratis. Waarschijnlijk dus een fout van de helpdesk.
Ik heb bestellen ingedrukt , en vervolgens gegevens ingevuld ..
Op een gegeven moment vraagt hij iets van ,
Heeft a een vast telefoon nummer?
Ik typ mijn nummer in , en krijg de kosten te zien ... echter staat hier niet dat kpn word opgezegt , en de 9,95 word er niet bijgerekent ..
Zeg ik echter dat ik geen vast nummer heb , dan rekent hij wel die 9,95 erbij ..
Loop ik geen risico dat ik dan kpn+ tiscali heb? ..
( loop de stappen maar eens door .. als rekening nr gewoon 1 tot 10 invoeren .. , je moet later een nummer intypen en bevestigen .. tot dan is het veilig..)
Ja, dat staat ook best duidelijk op de site. Er wordt een landlijntje van kpn ingekocht om adsl overheen te hijsen. Als je al een landlijntje hebt hoef je die natuurlijk niet nog een keer in te kopen, en anders wel.
er kan nooit 2x een provider op een lijn zitten. Het nummer waar ze je om vragen is het nummer waar het ADSL signaal op komt. Dit nummer moet je goed invullen, op de juiste ISDN.
KPN zeggen ze op is automatisch dat zeggen ze overal alsin 'wij zeggen KPN volledig op!' maar iedereen, IEDEREEN blijft vastrecht betalen zolang je over het ADSL platform van KPN internet. Dit geld dus niet voor WADSL of BBned bijvoorbeeld.
Je wil bellen + internetten bij tiscali, nu wil ik niemand afkraken maar ik heb hier al +- 20 man gehad die naar tiscali gingen, en weer naar ons teruggingen vanwege de hoge downtime en slechte kwaliteit.
Als je alles berekend krijg je exact hetzelfde als blotekonten adsl en 'gewoon' bellen, en betaal je hetzelfde ervoor, met het risico van downtime en geen QoS (quality of service, tiscali bied dit niet aan!!!!).
Dat je krijgt over 5 maanden je geld terug doen ze omdat je 2 weken 'bedenktijd' hebt wettelijk vastgelegd, waarin je nog mag teruggaan naar wat je had. Als ze je gratis dingen geven kunnen ze niets terugvorderen.
Je wil bellen + internetten bij tiscali, nu wil ik niemand afkraken maar ik heb hier al +- 20 man gehad die naar tiscali gingen, en weer naar ons teruggingen vanwege de hoge downtime en slechte kwaliteit.