Ik had de klantenservice ge-emailed van Tiscali en kreeg deze mailt terug:
De maandelijkse abonnementskosten voor het Tiscali T20 abonnement bedragen €44,95. De totale kosten voor Telefonie Totaal bedragen €14,90 per maand. Hierbij zitten de €9,95 doorbelasting netwerkkosten die KPN via Tiscali in rekening brengt voor het instandhouden van de koperlijn inbegrepen. Er worden geen andere kosten door KPN in rekening gebracht..
Nu werd mij verteld dat je dat wel moet betalen , maar dat als je een factuur binnen 5 maanden terug stuurt je het bedrag krijgt teruggestort..
Waarom doen ze dat op die manier denken jullie? ( en hoe kan ik bewijzen dat ik dat terug hoor te krijgen :D)
Nu moet ik dus ook nogeens 210 euro op-hoesten ...
Telefonie totaal (overnemen kpn) - 9,95 p/m
~ eenmalig 5,95
~ 1 telefoon nr uitkiezen (uit 4 mogelijke nr's)
~ 1 telefoon nr overnemen van kpn (als je nog geen kpn hebt kan je die ook kiezen uit 4 mogelijke nr's)
In eerste instantie moet adsl geactiveerd zijn en werken. Dan kan je tel 'activeren' via telefonie.tiscali.nl en alles nog keer doorlezen.
Bellen is gratis, geen starttarief, naar alle vast nr's. Overige tarieven hier
QoS is zoals bij elk consumenten product, problemen melden via helpdesk en die zoeken oplossing. Bij technisch probleem komt er 2de lijn / technische dienst bij. Doorloop tijd hiervan is normalite rond week. Kleine problemen sneller, grote iets langer. Letop dit is dus ook telefonie!
Als je snelheid niet haalt of lijn heel erg instabiel wordt (bijv naar overstap naar T20) kunnen ze je abbo lager zetten en kijken of die dan wel stabiel werkt. Dit is gratis. Als ze de lijn niet stabiel kunnen krijgen op een ander profiel kan je gratis opzeggen.
Als je langere tijd zonder verbinding zit kan je per post klacht sturen. Als het terrecht is kan er een maand vergoed worden, en rond het filmfestival word er meestal een film die Tiscali sponsort meegestuurd.
Bellen is VoIP een moderne techniek die via de computer ingesteld moet worden. Als je daar gemiddelde gebruiker mee bent is het zeker iets om aan te raden. Maar voor een digibeet zal ik het niet direct aanraden.
@wes:
Je zit altijd aan kpn vast dat klopt. Wijkcentrale -> huis is nu meestal koperdraad en laat kpn die nu eens allemaal hebben (muv glasvezel). Wijkcentrale -> IX is wel van je netwerkprovider en dat hoeft dus geen kpn te zijn. Bij Tiscali is dat BabyXL (aka Tiscali netwerk aka Tiscali Wholesale).
Tiscali zit vanaf eind juni niet meer via Wholesale (WADSL) maar gewoon weer via KPN, je betaalt dus gewoon je vastrecht.
Gratis bellen bestaat niet laat ik voor iedereen maar vast dat sprookje doorprikken.
Ook via 'gratis' bellen en wat jij zegt overnemen van kpn, betaal je nog gewoon een belbudget abonnement voor de lijn, dat is nou eenmaal zo
Als je snelheid niet haalt of lijn heel erg instabiel wordt (bijv naar overstap naar T20) kunnen ze je abbo lager zetten en kijken of die dan wel stabiel werkt. Dit is gratis.
het is verplicht om dit werkend te krijgen, heeft niets met gratis of niet te maken, sterker nog, dit moet tiscali al in de smiezen hebben voordat het voor komt.
Tiscali heeft nog steeds haar netwerk liggen, als je me niet gelooft http://www.babyxl.nl/
Gratis bellen = niks betalen voor bellen ALS consument. Natuurlijk betaald Tiscali wel voor het bellen van haar klanten maar in de ogen van de consument is het wel gratis omdat ze hier geen rekening voor krijgt.
Belbudget is een kpn abbo, als je je huidige tel lijn laat overnemen door Tiscali is er geen facturatie meer met kpn. Tiscali neemt de lijn dan over en betaald 9,95 aan kpn voor de huur daarvan. Echter het voordeel is nu dat je dan met je oude kpn nr nu gratis kan bellen naar vaste nr's in Nederland en niet meer voor het tarief van belbudget, basisbellen of onbezorgtbellen.
1.Ik zie echter in het online registratie formulier nergens een vraag of je kpn wil laten afzeggen of behouden..
Als ik zeg dat ik een vast telefoon nummer heb geeft hij op ( vrijwel) het einde bij de factuur aleen de normale prijs weer...
2. Er werd gezegt dat ik niks extra zou hoeven betalen , nu hoor ik weer dat er om de 2 maanden 10/ 20 euro bijkomt voor vastrecht?! ( of toch niet?, Wel?, Niet?)
Ik heb zelf oa tiscali.
Ik zal daarom op 2 reageren.
Je moet het idd zelf voorschieten, 3 jaar geleden was het zo dat wanneer je de rekening/factuur binnen een jaar ofzo zou terug sturen je het terug zou krijgen op je rekening.
Waarom ze dit doen. Ik denk omdat:
wanneer jij alles besteld, krijg je een pakket thuis, ik dacht dat je het dan nog allemaal kan stop zetten (het abonnement), wanneer je al betaalt zal men dat niet doen. Anders krijg je niks terug. Misschien zal het zo zitten. Iniedergeval boeit dat niet.
Hmm 1 dan ook nog ff.
Het staat er zelf gratis telefonie. ADSL maakt gebruik van een koperlijn, die zijn van KPN, dus moet je daar voor betalen. De beste oplossing is niet 10 euro betalen daarvoor, MAAR een abonnement van 7 euro ofzo afsluiten. Dat scheelt alweer 4 kratjes bier op jaarbasis.
1. Klopt, melde het al even kort in mn mega post :) je betaald 44,95 p/m voor je T20. Dat word eerst gereed gemaakt en daarna kan je pas de telefonie regelen. Je krijgt nog een brief thuis gestuurd met dit erin.
Als je adsl werkt kan je naar http://telefonie.tiscali.nl/ gaan en je telefonie activeren. Hier krijg je de 2 opties die ik eerder heb toegelicht:
2. Er komt niet 10/20 bij om de 2 maanden dat is klinkklare onzin.
Bij Telefonie totaal neemt Tiscali je huidige kpn lijn over (neem aan dat er een huidige kpn lijn is?). Hierbij komt dus extra 9,95 p/m bovenop je 44,95 p/m. Rest staat in mn grote post.