Ik had de klantenservice ge-emailed van Tiscali en kreeg deze mailt terug:

De maandelijkse abonnementskosten voor het Tiscali T20 abonnement bedragen €44,95. De totale kosten voor Telefonie Totaal bedragen €14,90 per maand. Hierbij zitten de €9,95 doorbelasting netwerkkosten die KPN via Tiscali in rekening brengt voor het instandhouden van de koperlijn inbegrepen. Er worden geen andere kosten door KPN in rekening gebracht..

(url) http://portal.tiscali.nl/producten/adsl/adslt20plustelefonie.html

1. bedoelen ze nu dat die 14,90 nog bovenop die 44,95 komt? .. ( dacht dat het 9,95 was..)

2.
Ze zeggen:

# Gratis ADSL-/telefoniemodem t.w.v. € 139,-²
# Geen aansluitkosten t.w.v. € 74,95²

Nu werd mij verteld dat je dat wel moet betalen , maar dat als je een factuur binnen 5 maanden terug stuurt je het bedrag krijgt teruggestort..
Waarom doen ze dat op die manier denken jullie? ( en hoe kan ik bewijzen dat ik dat terug hoor te krijgen :D)

Nu moet ik dus ook nogeens 210 euro op-hoesten ...
Analoog weet ik bijna zeker nu.

@ Jelle
Ik ga vanavond aanmelden bij Tiscali !

Ik denk dat ik dan aangeef dat ik over 3 weken het wil hebben. ( zo snel mogelijk)
Het opzeg termijn van Xs4all is 1 maand , kan ik dat het beste meteen opzeggen als ik de bevestigingsbrief thuis krijg ?

Zo als ik het nu zie zou ik dan Xs4all een maand nog moeten betalen , en zodra ik internet heb moet ik nog 3 weken kpn betalen .. toch?
Let even op hoe het zit met contracten. Ik zat bij casema aan een 'stilzwijgend' contract. Dat wil zeggen dat je min of meer maar één keer per jaar kan opzeggen. Een lichte naaistreek waar ik iets te laat achter kwam. Check dus even hoe dit zit, ik verwacht niet dat xs4all aan deze praktijken doet, maar tiscali misschien wel.
@Arend: tiscali, planet, wanadoo en vele andere hanteren idd 1jaars contracten die minimaal 2/3 maanden voor verlopen van het contract moeten worden stopgezegt anders worden ze verlengt.

@Donster: je moet er rekening mee houden dat als je tiscali aanvraagt ze eerst bij kpn gaan vragen of de lijn vrij is, als de lijn nog bezet is (xs4all er dus nog op zit) dan word je aanvraag afgewezen omdat er maar 1 adsl provider op je koperdraad kan.

Ik heb even voor je opgezocht hoe je het moet doen, de tiscali overstap pagina (overstappendoejezo.nl) zegt het volgende:

Vraag: Zegt Tiscali mijn huidige ADSL-abbonement voor me op?

Antwoord: Tiscali kan je huidige internetabonnement niet voor je opzeggen. Je moet namelijk zelf een ondertekende brief sturen. Tiscali heeft de brief wel alvast voor je gemaakt. Tijdens het aanmeldingsproces kun je de brief voor je huidige provider uitprinten. Onderteken de brief en stuur deze naar je huidige provider.

Oftewel bij het aanvragen aangeven dat je overstapt van xs4all en je krijgt een optie voor een brief die je naar xs4all moet sturen.

Als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel :)
ik had xs4all al gebeld , en opzeggen was geen probleem voor mij ..
( was onzeker daarover ivb met downgraden account .. dan ga je nieuw jaar contract aan .. maar dat was al 1 jaar)

Die brief dat weet ik , maar meteen versturen als ik morgen/ overmorgen ( of hoelang dat ook duurt) bevestiging brief heb van Tiscali?

ps, neem aan dat als ik me aanmeldvanavond , dat ik binnen enkele dagen wel een brief kijg.
opzeggen is opzeggen toch? als je reden hebt voor downgraden ok, maar 2 adsl lijnen kan niet naast elkaar dat weetje toch?

let even op dat je overstapt van andere provider en dat MOET aangeven anders gaat het fout zoals ik eerder al zei. brief word asap verstuurd met bevestiging en hoe het verder in zn werk gaat.
Zit net te denken ... , Adsl staat op mijn naam , en telefoon op mijn vaders naam..

Kom ik dan in problemen?
Anders bellen ze wel. Neem aan de zelfde achternaam. Wanneer problemen bellen ze wel. Dus geen zorgen. Ze willen graag abo's afsluiten, dus bellen ze heus wel, om het te vragen wanner ze geen toestemming hebben.

edit:
bij isdn heb je zo;n groenkastje ergens hangen, waar je telefoon shit is ingekabeld.
Het kind is er !

Heb zojuist mijn registratie formulier opgestuurd !
Als er iets mis gaat dan merken we het wel ..:D

bedankt voor hulp allemaal. ( zo ben ik temminste zeker dat ik niet voor verborgen kosten komt te staan etc)

Reageren