Beste mensen, er is de laatste tijd een beetje een overkill aan criminals berichten. Voornamelijk van jonge mensen die het waarschijnlijk interessant vinden te pielen met criminals.

Wat mij betreft zijn er twee opties:
o deze mensen weren
o zelf informatie inwinnen en tutorials/scripts/fora voor criminals inrichten.

Ik heb zelf alleen geen flauw idee wie de auteur van criminals is, en of het openbaar ontwikkeld wordt, maar anders valt er misschien zelfs wat na te denken over het uitbrengen van patches en fixes voor het soms buggy spel.

My five cents, wat denken jullie?
opzich hebben we niet veel problemen met mensen die zich niet registreren, behalve dan soms en vooral de 'criminals' gasten.. wat ik als mogelijkheid zie is ten eerste een sticky post maken waarin enkele kleine regeltjes staan. Ik wil wel dat mensen zonder account ook kunnen posten. Als iemand snel een vraag wil stellen en geen zin / tijd heeft om zich te registreren vind ik dat dat moet kunnen. Ook als ze hierna een goed antwoord krijgen blijven ze meestal wel hangen en registreren ze zich.

Ten tweede moeten we gewoon ff vast stellen dat alle mods en admins een slotje op topics gooien wanneer er weer iemand een vaag 'criminals' topic opent (die gewoon verder geen inhoud heeft) of wanneer iemand gewoon een rare vraag stelt zoals 'Hey, ik gebruik 'NiceScript 6.0' en hij doet het niet? Weet iemand waardoor dit komt?'..

Iemand nog andere suggesties die geen drastische gevolgen hebben qua verandering van de site?! Wat ik altijd in mijn achterhoofd heb bij phphulp, is dat het een informatieve website moet gaan worden (tuts en scripts worden na morgen ook goed nagekeken, verwijderd en gewijzigd indien nodig) en phphulp moet een beetje losjes blijven, want opzich gaat het tot nu toe goed zonder 'strenge regels' en qua het afzeiken van mensen..
Nou inderdaad bas, daar ben ik het met je eens, het zou wel leuk zijn als je zonder te registreren ook kan posten.
En in die sticky post die je dat wil maken, met de regels, kan je misschien de "slimme vragen stellen" link zetten. ps. ben trouwens erg benieuwd naar de layout ;-0
Maar zorg dan wel dat ze niet kunne posten in de koffie hoek enz... want daar zijn steeds die belaggelijke ups van 1 jaar oud :|

(Maar dit is offtopic)
Lijkt me prima Bas!

btw. ik heb hier een jaar geleden ooit wat van die gastenboek scriptjes geplaatst, die kunnen allemaal weg :O
Heb er alleen maar last van, zijn n00b scipties die niet werken met nieuwe PHP versies en dan voegt weer iemand me toe op MSN die wil dat ik 'm help :S
Mijn idee is eerder om hier een FAQ aan te wijden, het criminals script hier te plaatsen (ik heb nergens een copyright kunnen vinden; misschien een leuk experiment om de eigenaar te achterhalen).

Maar laten we eerlijk zijn: Criminals is een interessante manier om php te leren kennen. Vergelijkbaar met een Eggdrop op IRC. Om deze reden ben ik van mening dat we deze mensen kunnen helpen/opvoeden.

Het argument van gebrek aan niveau is te overkomen, er lopen hier genoeg voorbeelden rond van mensen die hier als noob binnenkomen en binnen een jaar 5 niveaus hoger aan het scripten zijn (bijv. mitch).

Het script zelf is redelijk geschreven. Geen comments, geen documentatie; maar het grappige is is dat het redleijk makkelijk met 'levels' uit te breiden is. Kortom: een mogelijkheid om eens een eerste script te schrijven.

Ik zie hier grote mogelijkheden.
Ik stel eerst voor een goede topic te maken waar al deze rotzooi in hoort/MOET Deze maak je dan stikkie zodat iedereen hem kan vinden. Andere berichten gewoon op slot ofzo. Dit stopt de wild groei van al die vragen
Adje, Jaap jullie hebben beide gelijk!
Zal ik ffies een topicje maken?
Of doe jij het Jaap?
en waarom dan nog zoveel moeit over zo'n spelleke.
Ik doe het wel even :)

Dan is het in ieder geval minder erg :)

@Greedyxl: Omdat ik er ****** van wordt dat steeds de zelfde vragen langs komen. Een goede stikkie waar veel vragen kunnen lijkt mij een betere optie dan een wilt groei die er niet is.
Ik zou het liever ook uit bannen.

Maar er moet dan gewoon streng geslot worden, anders werkt het ook niet
Om de rest van de site Criminals vrij te houden natuurlijk :)

Reageren