Hallo,

Let op: er is een gevaarlijk vuris in omloop, als je in msn een wink krijgt en je speelt m af kan je een trojaans paard op je pc hebben!!! bekijk dus GEEN winks!
verder gebeurt het dat een programmatje op je opc automatich via msn zegt: kijk hier en daar, een leuke foto oed. Bijvoorbeeld naar deze link: linkje verwijderd. Lijkt onschuldig, maar is een dos programma! wie kan de dos codes ontcijferen? want ik heb de broncode achterhaald, dus pm me even.
dit is gewoon even een waarschuwing!!!

groeten van jonathan

[edit]Linkje verwijderd om nieuwsgierige mensen problemen te besparen[/edit]
[edit]Zet je automatich afspelen van winks uit!!![/edit]
ja zet vooral die link hier in.
Ik kweet het verschillende klasgenootjes van me waren al zo dom om op die link te drukken

Overigens krijg ik andere links waarvan het domein naam ook zowieso al erg vaag is ervoor de link wartaal staat in een ander gesproken taal dus openen doe ik zowieso al niet

Overigens lijkt het me niet zo een gevaarlijk virus en dat makkelijk te verwijderen is

Zelf krijg ik vaak het vaak van een vriendin van me ( ach meiden hè kunnen niet met computers omgaan hooguit 1% ) en ook steeds vaker van andere vrienden van me

Geloof dat ik het ook al een keer van jouw had gehad jonathan

Ach me computer is nauwelijks beveiligt hooguit met software van windows en sinds ik die computer heb zijn er nog nooit echt gevaarlijke virussen opgekomen ik heb meer spyware eigenlijk

Na ja

GR. mebus
Ik ken dat virus, ik kreeg ook constant een bericht van iemand klik hier voor een leuke foto ofzoiet.
Ik had daar niet op geklikt.

Maar men zus zit op dezelfde pc en die heeft er wel op geklikt.
Dus virus erop, maar ik heb een norton 2006 en die eeft da verwijderd onmiddelijk dusja. Norton kent dit virus al

Grtzz Pieter
Nergens last van, MSN voor OSX ondersteunt geen winks... Een geluk bij een ongeluk zal ik maar zeggen.
ik haat die dingen heb ze geblokeerd en die buzzers ook
Miranda IM+ ondersteund alleen plaintext en bestanden, lang leve Miranda!

Maar Jonathan heb je het over MS-DOS? Dan ken ik nog wel. PM maar even.
Winks exploit was volgens mij de eervorige ga-versie van msn. De image viewer bug (IE only) is volgens mij ook al een keer opgelost. Verder moet je gewoon de executable's niet draaien, maar dat snapt zelfs een banaan. =P
Een vriend van me hoorde ik er ook al over klagen. Zelf nog geen last van gehad.
Klik nooit op links.. maar me pc is toch wel in dergelijke mate beveiligd dat zo'n paardje niet 1-2-3 binnenkomt :) Heb zelf ook ooit wel eens een grappig virus naar mensen gestuurd.. dan kon je precies zien wat ze aan het doen waren xD
m'n vriendin heeft t ook al.. een en al spyware nu op der computer, zoekbalkjes en popups die opeens verschijnen.. alleen port 80 staat nog open en nog wel meer zooi..

Reageren