Let op: er is een gevaarlijk vuris in omloop, als je in msn een wink krijgt en je speelt m af kan je een trojaans paard op je pc hebben!!! bekijk dus GEEN winks!
verder gebeurt het dat een programmatje op je opc automatich via msn zegt: kijk hier en daar, een leuke foto oed. Bijvoorbeeld naar deze link: linkje verwijderd. Lijkt onschuldig, maar is een dos programma! wie kan de dos codes ontcijferen? want ik heb de broncode achterhaald, dus pm me even.
dit is gewoon even een waarschuwing!!!
groeten van jonathan
[edit]Linkje verwijderd om nieuwsgierige mensen problemen te besparen[/edit]
[edit]Zet je automatich afspelen van winks uit!!![/edit]
ik haat die dingen heb ze geblokeerd en die buzzers ook
Precies. Doe maar gewoon Msn4 ofzo. Niet die domme onzin met buzzers en winks en domme troep.
Edit: ik heb dat ook allemaal uitstaan. (slim van MS dat ze zelfs die optie hebben gemaakt, wow)
Leo schreef op 04.10.2006 19:55
Heb zelf ook ooit wel eens een grappig virus naar mensen gestuurd.. dan kon je precies zien wat ze aan het doen waren xD
Bedoel je Sub7 of Thief ofzo? Dat is wel grappig :) Alleen kost het tijd en je hebt veel programma's nodig om een onzichtbare trojan te maken (gewoon een flash spelletje in exe formaat en ondertussen een trojan plaatsen op meer locaties op de achtergrond). Kon je mensen via de webcam bekijken zonder dat ze het wisten, sites openen, buroblad omdraaien, taakbalk verdwijnen, geluiden (wav,mp3) afspelen, etc etc etc. Maar ja, die goede oude tijd :P
Idd Turmin, een soort Thief :) ik kan via webcam kijken (zonder dat die persoon wat merkt, dus geen lampe wat aangaat etc.) en ik kon gewoon meekijken wat hij of zij aan het doen was (internet, huiswerk, msn gesprekken etc)
Alleen dit word op een bepaald moment verdacht.. ik heb vaak een bestandje gestuurd waarmee ik gewoon mensen zijn pc kon bedienen: winamp aanzetten, vieze pagina's openen, pc rebooten/uitschakelen, dvd/cd drive openen :)
Maar ik kan niet begrijpen dat mensen zomaar op een link klikken.. best dom eigenlijk :S
Voor Msn heb je ook makkelijk proggie om die reclame bar links en andere domme troep weg te halen ;)
Ja klopt heb ik ook gezien, maar dan vind ik het nog steeds niet fijn pakket.
Mercury owned :P
@loe: Ja, opzich vind ik het ook wel raar.
Maar dat het tegenwoordig zo moet zijn.
Virus dit virus dat, waar zijn we met ze alle eigenlijk mee bezig.
je kan vandaag de dag ook niet eens je kinderen veilig op school laten. ect. ect.
Bedoel je Sub7 of Thief ofzo? Dat is wel grappig :) Alleen kost het tijd en je hebt veel programma's nodig om een onzichtbare trojan te maken (gewoon een flash spelletje in exe formaat en ondertussen een trojan plaatsen op meer locaties op de achtergrond). Kon je mensen via de webcam bekijken zonder dat ze het wisten, sites openen, buroblad omdraaien, taakbalk verdwijnen, geluiden (wav,mp3) afspelen, etc etc etc. Maar ja, die goede oude tijd :P
Ligt het aan mij, of zijn er meer mensen die zoiets een beetje zielig vinden? Ik bedoel, je leert er niks van, je molt andermans computer en het is totaal nutteloos. Probeer dan zelf zoiets te schrijven, dan heeft het nog enig nut.
Ik ben niet vatbaar voor dat virus. Die enkele keer dat ik op msn kom, zal mijn linux-systeem verhinderen dat er iets uitgevoerd wordt :)
Voor zover die link er nog stond, het zag eruit als een .pif-bestand. Ik weet niet of het een binairy was of zoiets als dit, een script dat iemand zo nodig zo onleesbaar mogelijk moest maken...
Idd Turmin, een soort Thief :) ik kan via webcam kijken (zonder dat die persoon wat merkt, dus geen lampe wat aangaat etc.) en ik kon gewoon meekijken wat hij of zij aan het doen was (internet, huiswerk, msn gesprekken etc)
Alleen dit word op een bepaald moment verdacht.. ik heb vaak een bestandje gestuurd waarmee ik gewoon mensen zijn pc kon bedienen: winamp aanzetten, vieze pagina's openen, pc rebooten/uitschakelen, dvd/cd drive openen :)
Maar ik kan niet begrijpen dat mensen zomaar op een link klikken.. best dom eigenlijk :S
Ja dat kan met Thief en Sub7 ook ;) Maar dat is echt jaren geleden dat ik dat gebruikt heb. Toen had ik nog maar net internet. Thief en Sub7 geven eigenlijk gewoon een beeld van je buroblad en zie je dus ook de cursor bewege en alles. En keyloggers zitten erin en wat jij allemaal opnoemde. Heel uitgebreid. Je kon zelfs de kleuren van de taakbalk enzo veranderen.
Kasper schreef op 04.10.2006 20:39
Ligt het aan mij, of zijn er meer mensen die zoiets een beetje zielig vinden? Ik bedoel, je leert er niks van, je molt andermans computer en het is totaal nutteloos. Probeer dan zelf zoiets te schrijven, dan heeft het nog enig nut.
Ik ben niet vatbaar voor dat virus. Die enkele keer dat ik op msn kom, zal mijn linux-systeem verhinderen dat er iets uitgevoerd wordt :)
Het is best zielig maar echt jaren geleden dat ik dat gebruikt heb. En ik heb er nooit schade mee aangericht.