Let op! Veel van de features zijn ongetest. Ik gebruik hem pas enkele dagen en alleen in Safari. Nu heb ik gehoord dat hij ook redelijk werkt op Windows, maar ik kan jullie niets garanderen. Mocht hij vreemde effecten hebben, je kan hem gemakkelijk uitzetten door hem via de apenkop in je onderbalk (waneer je Greasemonkey geïnstalleerd hebt) af te vinken.
Je kan het bestandje altijd nog handmatig aanpassen, en PHPhulp op de include-lijst zetten (net zoals gmail op de exclude-lijst staat).
In Greasemonkey kan je ook nog via 'beheer mijn scrips' (is het geloof ik) sites opgeven waar hij wel en niet moet komen. Dan hoef je niet in het bestandje zelf te gaan knutselen.
In Opera werkt de balk ook..
Alleen werken de sneltoetsen niet (ga nu in FF testen), en staat er altijd dat er een nieuwe versie is..
In FireFox op Linux werken sneltoetsen dmv Ctrl wel. Ook dmv Windows toets trouwens :)
En de tab funtie kan ook erg goed van pas komen :) Ookal werkt die in Opera niet vlekkeloos. Hij zet wel een tab, maar gaat ook naar de submit knop.
Ik weet niet hoe het komt, maar op een of andere manier ondersteund Opera het event 'keypress' niet. Daardoor kan ik daar geen sneltoetsen in maken (want keydown en keyup werken niet in combinatie met de bestaande sneltoetsen, en dus levert ctrl + b dan alsnog je bookmarks op)
Verder ben ik van plan om hem PHPhulp-only te maken, want veel andere textareas op internet ondersteunen toch geen UBB, of gaan uit van HTML.
En ik miste nog een Google-knopje, dus die komt ook in de nabije toekomst. En de center-knop schakel ik standaard uit, aangezien die toch niet werkt op PHPhulp.
Ik zat nog te denken aan iets voor het faq en [ignore][faq][/ignore]-tags, maar weet nog niet precies wat. Een dropdown-boxje met de headers en als je erop drukt het invoegen van de juiste faq-tag is het eerste wat in mijn opkwam. Suggesties zijn welkom.
Belangrijk: vanaf deze update zal deze ubb-balk alleen nog maar op het PHPhulp-domein verschijnen. Geen (dubbele) ubb-balken meer bij iedere textarea.
Ik heb al die wijzigingen (behalve het Google-knopje, dat ben ik weer vergeten) die ik hierboven beschreef zo ongeveer doorgevoerd. Firefox en Safari doen het prima, helaas weet ik nog geen oplossing voor Opera.
Verder heb ik het 'er zijn updates'-balkje verplaatst naar een icoontje in de balk met informatie wat er nieuw is. Waneer je dat te zien krijgt is nog de vraag, misschien zodra ik niet vergeten ben het google-knopje er eens in te zetten.
Ik begin me nu toch echt af te vragen wie hem allemaal gebruikt.