Er schijnt toch meer belangstelling voor te zijn dan dat ik in eerste instantie verwachtte.

Dus bij deze: de onofficiële PHPhulp UBBBar!

Details over installatie en update zijn hier te vinden.

Support kan via dit topic.

Let op! Veel van de features zijn ongetest. Ik gebruik hem pas enkele dagen en alleen in Safari. Nu heb ik gehoord dat hij ook redelijk werkt op Windows, maar ik kan jullie niets garanderen. Mocht hij vreemde effecten hebben, je kan hem gemakkelijk uitzetten door hem via de apenkop in je onderbalk (waneer je Greasemonkey geïnstalleerd hebt) af te vinken.
Ok dat dacht ik al alleen ik zie de twee postings boven mij allebei iets met google doen dus ik dacht ik zal wel weer eens iets verkeerd dien.

Sorry WJ
ik zal beter lezen
ik zal beter lezen
ik zal beter lezen
ik zal beter lezen
ik zal beter lezen
ik zal beter lezeni
ik zal beter lezen
ik zal beter lezen
ik zal beter lezen
ik zal beter lezen
ik zal beter lezen
Lachen jelmer. :)
Nog wat andere codes die phphulp gebruikt:
[ignore][google] en daarbij dus ook [/google][/ignore]
en volgens mij nog een paar
----
[edit]Misschien is het ook wel een idee, om een automatisch tab te maken. vier spaties ofzo ;)[/edit]
Volgens mij    tab    ik    steeds    vier    spaties    nu.

Maar kleurtjes dat missen we nog en een toetscombinatie om je bericht te posten (ctrl+enter?)

Misschien versie nummer vermelden in New knopje
ctrl/cmd + enter vind ik een goeie Webmakerij! Die doe ik er zeker in!
-- cmd/ctrl + enter toegevoegd aan mijn todo-lijst.

Lijsten denk ik over. In ieder geval wordt het dan zo dat je een ul kan invoegen en dat hij bij iedere enter er een li aan toevoegt, maar hoeveel wordt dit nu werkelijk gebruikt? Momenteel ben in gewoon uitgegaan van mijn eigen wensen, en die zat er nog niet in. Maar dat kan nog komen.

Kleurtjes heb ik er ook stiekem al inzitten, maar eruit gecommend momenteel omdat ik niet weet welke kleurtjes er in de lijst zouden moeten komen. En om er nu ook weer een complete color-selector in te bakken, daar wordt het allemaal zo uitgebreid en zwaar van. Ik denk dat ik in eerste instantie maar uitga van de kleurtjes die je in Mac OS X in het potlodenpaneeltje hebt, dat zijn toch wel de basiskleuren.
-- Kleuren toegevoegd aan mijn todo-lijst.

Een preview-area gaat het niet worden, simpelweg omdat het script zou verdubbelen qua omvang en laadtijd waneer ik er een volledige ubb-parser bij-in bak. Daarnaast zou die niet gelijk zijn aan die van PHPhulp (geen syntax highlightning enz.) en dat maakt hem vrij nutteloos. Een beetje vertrouwen in jezelf kan ook geen kwaad. En was die vertrouwen niet op zijn plaats, dan druk je toch lekker op het edit-knopje ;)
-- preview staat niet op mijn todo-lijst

Om diezelfde reden is inline quoten en bewerken praktisch onmogelijk, ik kan quotes en phpcode en andere opmaak niet terug omzetten naar ubb. Ja, het zou in theorie wel kunnen, maar dat is wel erg foutengevoelig.
-- quoten en bewerken staan eveneens niet op mijn todo-lijst

-- Versienummer bij new-knopje toevoegen
Dat kan je trouwens ook al zien waneer je op mijn site komt. Als het goed is kan je daar je versienummer zien en of er eventueel updates zijn.

Misschien morgen de kans dat jullie het 'new' icoontje in de balk zullen zien ;)
Ik heb het nieuw icoontje gisteren al gezien. Van versie 4 naar 5...
Ik heb trouwens nog wel wat Opera puntjes, maar lijken me allemaal todo dingen voor later.
- Met een tab ga je alsnog naar de submit-button.
- Na een tab kan je geen backspace gebruiken, dan komt er een streepje te staan, en als je dan
nog een keer backspace doet is het streepje weer weg, maar sta je nog niet op de vorige
positie. Je moet dan dus bv selecteren en delete doen om het weer weg te krijgen.
PHP-highlighting dmv AJAX zou zoooo tof zijn :)
[edit]ook handig is een knopje om als het ware een bestandsnaam te maken, dus cursief+underlined ofso, want daar zit ik wel eens mee te klooien. daarmee is ook de variatie in bestandsnamen opgelost, zodat je directhetkent of het eeen bestandnaam is. jan, kan jij niet een extra opmaakcode ervoor maken?[/edit]
@Jonathon: terug lezen, dat gaat niet door...
Even een kleine aanpassing gemaakt:

commandLink: function(e)
   {
      this.saveState();
      this.wrapSelection('[url]', '[/url]');
      e.preventDefault();
   },

veranderen in:

commandLink: function(e)
   {
      this.saveState();
      this.wrapSelection('[url=', '][/url]');
      e.preventDefault();
   },

GR. mebus
misschien is het mogelijk de :) tekens te vervangen door echte smileys in de berichten?
Terence schreef op 21.10.2006 10:58
misschien is het mogelijk de :) tekens te vervangen door echte smileys in de berichten?

Nee ik denk het niet.. want dan wordt het hier 1 grote kliederboel enz.
Net als een signature met plaatjes ofzo, het niveau gaat dan meteen omlaag denk ik...

Reageren