Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik zelf een PC mag gaan samenstellen en dus mijn eisenpakket opschrijven zodat er een PC voor me 'gemaakt' kan worden. Dat is mooi zou je denken..... nou inderdaad ware het niet dat ik niet goed weet wat nu slim is om te nemen.

Ik wil mijn PC gaan gebruiken voor maken/schrijven van PHP applicaties en kunnen tekenen/grafisch designen in bijv. PhotoShop of Paint Shop Pro.

Hebben jullie suggesties wat slim is wat er wel en juist niet in de PC(kast) zou moeten?
De vraag des vragen in over dit onderwerp hoeveel geld heb je!
Geen huisdieren, wel electronica...

Oke, en nu serieus :)
Als dat echt het enige is wat je wilt, kan je gewoon het goedkoopste van het goedkoopste nemen.. Dat vereist zo goed als niks. Alleen genoeg RAM voor Photoshop, maar zelfs 256 lijkt me dan al genoeg.. (Is dat überhaut nog te krijgen?)

Edit:Blanco Cheque :O Neem er voor mij meteen een MacBook Pro bij :P
Blanco Cheque maar wel kunnen onderbouwen waarom dit of dat erin zou moeten of juist niet.
lissy, een beetje standaard systeem voldoet in het algemeen prima aan jouw eissen.

Schrijven van PHP applicaties, kon ik al met gemak op een 6 jaar oude computer. Photoshop is een stukkie zwaarder voor een pc, maar een standaard computer moet het gewoon aan kunnen. Wat wel slim is om te doen, is om maximale prestaties te doen voor het geld dat beschikbaar is.
Een heel grote harde schijf is niet nodig, de standaard (geloof dat het 80 GygaByte is tegenwoordig) schijven zijn groot genoeg. Maar als je voldoende budget hebt, is een snellere harde schijf handig, dan werkt PS of PSP wat soepeler.
Verder moet je vooral op geheugen gaan letten, minder dan 1 Gb moet je niet meer doen, zeker niet als je PS wil gaan draaien, en daarnaast nog enkele programma's open hebt staan. Om het soepel te laten werken heb je een redelijke hoeveelheid geheugen nodig.
Voor Photoshop zou ik geen 256 nemen.. echt niet..

Ik dénk wel meer als 512.
Het mooiste is natuurlijk om er 1024 (1 GB) in te zetten...

Ehm, goede videokaart is niet zo noodzakelijk, als het maar eentje is waar je je plaatjes goed in kan zien :p (geen GeFource 1 ofzo )

De processor is niet zo heel belangrijk, hoe snel die is.. je hebt geen super snelle nodig denk ik.
Veel HD ruimte is dat noodzakelijk? laat ik aan jou over lissy :-)

[edit]*leest Roberts post* ik ben het eigenlijk gewoon met hem eens :-)[/edit]
Robert schreef op 08.11.2006 19:30

Verder moet je vooral op geheugen gaan letten, minder dan 1 Gb moet je niet meer doen, zeker niet als je PS wil gaan draaien, en daarnaast nog enkele programma's open hebt staan. Om het soepel te laten werken heb je een redelijke hoeveelheid geheugen nodig.

Nou, minimaal 1Gb voor photoshop vind ik wel wat overdreven :S
Adobe.com
320MB of RAM (384MB recommended)

Oke, 256 is voor PS CS dus niet voldoende, maar je snapt mijn punt denk ik..
Met 512 draait hij dus heus wel soepel, hoogstens het starten duurt iets langer.
Verder ben ik het wel met je eens dat het aan te raden is :) Maar nodig is anders...
Processor: 2.0 Ghz
Ram: 1 Gb
HD: 40 Gb is meestal genoeg
VGA: Onboard is meestal genoeg
Windows XP Pro i.p.v. Windows XP Home
Ik wil mijn PC gaan gebruiken voor maken/schrijven van PHP applicaties en kunnen tekenen/grafisch designen in bijv. PhotoShop of Paint Shop Pro.
Dan kun je ook uitstekend uit de voeten met een Apple iMac. Vanaf 999 euro ben je klaar. Standaard heb je dan OSX, maar ook Windows XP draait uitstekend op een MacIntel.

Wat extra geheugen kan geen kwaad, persoonlijk vind ik 2Gb toch wel het minimum.

Ik ben na zo'n 25 jaar DOS en Windows zonder noemenswaardige problemen overgestapt op een MacBookPro met OSX. De eerste paar dagen was het even zoeken, maar daarna wil je niet meer anders. Windows draait ook op deze machine (zit nú in Windows te werken) omdat ik met IE e.e.a. moet testen. Verder gebruik ik Windows helemaal niet meer. Met jouw eisenpakket kan ik je echt aanraden om een Apple te kopen. Uitstekende kwaliteit, service en ruim voldoende software te verkrijgen.

Aanrader!

Reageren