Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik zelf een PC mag gaan samenstellen en dus mijn eisenpakket opschrijven zodat er een PC voor me 'gemaakt' kan worden. Dat is mooi zou je denken..... nou inderdaad ware het niet dat ik niet goed weet wat nu slim is om te nemen.

Ik wil mijn PC gaan gebruiken voor maken/schrijven van PHP applicaties en kunnen tekenen/grafisch designen in bijv. PhotoShop of Paint Shop Pro.

Hebben jullie suggesties wat slim is wat er wel en juist niet in de PC(kast) zou moeten?
@ Klaasjan : inderdaad het hoeft niet zo zuinig mogelijk maar ook niet geld over de balk smijten vandaar mijn volledige zin :)

@ CB2thephp : dank je wel en neem ik zeker mee in de overweging om een paar euro's meer uit te geven en dan wat meer en ook wat meer ruimte te hebben.
ik zou ook in overweging nemen binnen kort windows vista uitkomt, er word nu al 2 gig aangeraden als je vista wil draaien! dus misschien is 2 gig wel handig. tenzij je OSX gaat draaien.

zelf heb ik wat meer in mn pc zitten, maar omdat je een blanco cheque hebt:

Processor
Amd Atlhon64 4800 + (watergekoelt)

intern geheugen
4 Gig ram kingston

HD
1x 750 gig
1 x 320 gig extern - firewire aansluiting

moederbord
Asus a8v-e deluxe

grafische kaart:
ati radeon x1800xt (connect3d)

2x 19" belinea tft screens

cm stacker behuizing

ik heb het zelf niet in 1 keer kunnen kopen :P misschien dat jij wel zo veel geld op je rekening hebt...
CB2thephp schreef op 08.11.2006 19:52
Ik ga helemaal eens met Robert, je kunt het beste 1 gigabyte erin stoppen en ik weet niet of je miss later ook overstapt op VISTA, zo ja dan heb je 1 gigabyte vooral nodig.

Hardeschijf 80gig ben je gek voor wat 3 euro's meer heb je veel meer. Het is natuurlijk aan jou de keuze.

Ik ben het met jou eens, alleen zou ik voor 2 gig gaan. sommige mensen beweren al 2 gigabyte nodig hebt voor vista!
Ik zou zelf natuurlijk voor de iMac gaan. Als mens zit je natuurlijk niet op verandering te wachten, maar dit is het denk ik zeker waard. Vooral als je de grafische kant op gaat => Photoshop, Flash, Illustrator, enz. Neem je gewoon een lekkere iMac 20", standaar met:
•Processor: 2,16 GHz
•Geheugen: 1GB (2x 512 MB)
•Harde schijf: 250GB

Dit loopt natuurlijk zo soepel als iets heel soepels, maar je zult aan de 'verandering' moeten wennen. De verandering is dan vooral dat je links een schermpje moet sluiten i.p.v. rechts, maar you'll get over it. De rest is simpelweg verbetering.

Ik raad je dus (met heel mijn hart) een iMac aan.

Maar goed, als je een blanco cheque hebt, kun je ook meteen voor de Mac Pro gaan. Maar ik begreep dat je als nog niet te veel uit wilde geven, wat ook zeker begrijpelijk is.

Verder 'werk' ik zelf met een iBook G4, 1.2 GHz PowerPC G4, met 256MB geheugen. Photoshop gaat af en toe inderdaad een beetje traag, maar goed, ben er aan gewend.
Maar om nu 2,5 duizend uit te gaan geven voor een nieuwe PC... Hmm ook niet alles...
Eris, voor €1.200 heb je al een 17-inch
Voor €1.500 een 20-inch

[edit]Niek: moeilijk hè, zelf even naar apple.nl/com gaan en kijken...[/edit]
Eris schreef op 08.11.2006 20:52
Maar om nu 2,5 duizend uit te gaan geven voor een nieuwe PC... Hmm ook niet alles...
Dan heb je het over een MacPro, een iMac is er vanaf 999 euro. Zelf zou ik minimaal 1 stapje hoger gaan, al is het maar voor het extra geheugen en de SuperDrive. Een 20 inch iMac gaat voor 1499 euro over de toonbank.

Een iMac heeft nog veel meer extra's, bv. iChat met video, Backup, bluetooth (uiterst handig voor synchronisatie met je telefoon!), Airport, etc. etc. In vergelijking met vergelijkbare hard- en software vallen Apple's helemaal niet duur uit, regelmatig zelfs goedkoper.

En een Mac ziet er natuurlijk ook nog eens gelikt uit...

Edit: Een MacPro met alle toeters en bellen erop en eraan (excl. monitors) kost je zo'n 14.000 euro. Maar dan heb je ook wel wat! Dan heb je het in elk geval niet meer over een pc, maar over een workstation waar menig filmmaker jaloers op zal zijn. Dit kun je dan gewoon als een professionele studio gebruiken!
Boris schreef op 08.11.2006 20:11
Ik zou zelf natuurlijk voor de iMac gaan. Als mens zit je natuurlijk niet op verandering te wachten, maar dit is het denk ik zeker waard. Vooral als je de grafische kant op gaat => Photoshop, Flash, Illustrator, enz. Neem je gewoon een lekkere iMac 20", standaar met:
•Processor: 2,16 GHz
•Geheugen: 1GB (2x 512 MB)
•Harde schijf: 250GB

Dit loopt natuurlijk zo soepel als iets heel soepels, maar je zult aan de 'verandering' moeten wennen. De verandering is dan vooral dat je links een schermpje moet sluiten i.p.v. rechts, maar you'll get over it. De rest is simpelweg verbetering.

Ik raad je dus (met heel mijn hart) een iMac aan.

Maar goed, als je een blanco cheque hebt, kun je ook meteen voor de Mac Pro gaan. Maar ik begreep dat je als nog niet te veel uit wilde geven, wat ook zeker begrijpelijk is.

Verder 'werk' ik zelf met een iBook G4, 1.2 GHz PowerPC G4, met 256MB geheugen. Photoshop gaat af en toe inderdaad een beetje traag, maar goed, ben er aan gewend.

en niek die... KLIKT op de link:

error...
titlesorry.gif

De sessie is beëindigd na een periode van inactiviteit. Ga terug naar het Winkel-menu om verder te winkelen.

arrowblueright.gif linkstoremenu.gif

U kunt ook telefonisch bestellen bij de Apple Store via nummer 0800 0200 570.
De prijzen zijn inclusief BTW (19%) en verwijderingsbijdragen, maar exclusief leveringskosten (tenzij anders vermeld). Op het bestelformulier ziet u het BTW-bedrag en de verwijderingsbijdrage voor de producten die u hebt geselecteerd.

Copyright © 2006 Apple Computer, Inc. Alle rechten voorbehouden.
Raadpleeg het Help-gedeelte voor informatie over de verkoopvoorwaarden.
eeeuhm, oeps.

werkt deze wel?
Ik zou voor de iMac gaan... naja, dat heb ik 2 weken geleden al gedaan, dus ben een btje subjectief. Ik heb zelf een standaard 20" iMac aangeschaft, naast mijn PowerBook 15". Ik zat te twijfelen een MacBook Pro aan te schaffen, maar mijn PB'tje voldoet nog prima :) Voor de echte power is een laptop niet echt aan te raden imo.

Stappen plan voor het installeren van een iMac 20":
1) uit de doos halen
2) stekker aansluiten
3) toetsenbord/muis aansluiten
4) starten
5) instellingen invoeren
6) Mac OSX'en :D

Dit proces neemt maximaal 10 minuten in beslag. Daarna is echt alles gedaan. En dat ding is echt razend snel met een Core 2 Duo erin!

Mocht je toch voor een PC gaan, dan raad ik ten zeerste af 19" tft schermen te nemen. Mocht je dat toch per se willen, dan zou ik voor de breedbeeld variant ervan kiezen. Het zit zo: een normaal 19" tft scherm heeft exact dezelfde resolutie als een 17" tft scherm. Je hebt wel meer beeldoppervlak, maar echt winst maak je er niet mee doordat je gewoon hetzelfde aantal pixels hebt. Ga dan voor breedbeeld of nog beter: 20" :)

Reageren