Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik zelf een PC mag gaan samenstellen en dus mijn eisenpakket opschrijven zodat er een PC voor me 'gemaakt' kan worden. Dat is mooi zou je denken..... nou inderdaad ware het niet dat ik niet goed weet wat nu slim is om te nemen.

Ik wil mijn PC gaan gebruiken voor maken/schrijven van PHP applicaties en kunnen tekenen/grafisch designen in bijv. PhotoShop of Paint Shop Pro.

Hebben jullie suggesties wat slim is wat er wel en juist niet in de PC(kast) zou moeten?
Ik zou minimaal 1 gig adviseren. Meer is echt overbodig maar minder nee.

256 is minimaal voor Windows XP.

512 is voldoende maar 1 gig is beter..

Harde schrijven liever 1 dan 2. En die dan gebruiken als backup voor de andere.. 90 euro voor 320 gig. Dit is erg goed koop maar heb liever 2 kleine dan 1 groote..

En als 1200 teveel is is de basis PC ook voldoende...

http://tweakers.net/reviews/652/2
Webmakerij: Ik heb zelf hekel aan een onboard videokaart. En ik zal dat zeker niet overwegen voor het fotosoepen...
Voor zover alvast het volgende:

@ Webmakerij : bedankt voor je reactie ik neem het mee.
@ Willem-Jan : Helder en wordt in de overweging meegenomen.
@ niek : Duidelijk en ook dit neem ik mee met mijn besluit.
@ Robert : bedankt en ik ook dit is duidelijk.
@ Eris : Duidelijk en ik ben aan het lezen.
lissy schreef op 08.11.2006 19:39
Voor zover alvast het volgende:

@ Webmakerij : bedankt voor je reactie ik neem het mee.
@ Willem-Jan : Helder en wordt in de overweging meegenomen.
@ niek : Duidelijk en ook dit neem ik mee met mijn besluit.
@ Robert : bedankt en ik ook dit is duidelijk.
@ Eris : Duidelijk en ik ben aan het lezen.
Ik bespeur hier een boycot.... ;)
Awwwwwwwwww ben je mal :-)))))

@ Frank : dank je wel voor je zeer openhartige advies en ook dit neem ik mee in mijn overweging en besluit.
Ow Lissy je hebt Frank op zijn tenen getrapt.

Ik wil even zeggen dat je bij Dell ook altijd no-nonse spul krijgt voor relatief weinig neem nou deze

Edit ik heb 512 en at en toe heb ik ctrl alt del nodig. Ik zou met de huidige prijzen hem zo vol mogelijk geheugen drukken
Willem-Jan schreef op 08.11.2006 19:34

Nou, minimaal 1Gb voor photoshop vind ik wel wat overdreven :S
[quote=Adobe.com]320MB of RAM (384MB recommended)

Oke, 256 is voor PS CS dus niet voldoende, maar je snapt mijn punt denk ik..
Met 512 draait hij dus heus wel soepel, hoogstens het starten duurt iets langer.
Verder ben ik het wel met je eens dat het aan te raden is :) Maar nodig is anders... [/quote]

Dat geheugen heb ik niet helemaal verzonnen hoor Willem-Jan, je vergeet dat Windows ook al 200 MB aan geheugen vreet, als je daarnaast meerdere dingen hebt draaien. (dus bijvoorbeeld Dreamweaver, voor het maken van je PHP scripts) en je wilt daartussen soepel kunnen schakelen, dan heb je meer dan die 512 nodig. En wat komt er tegenwoordig na 512 -> Precies 1Gb. (want 256 MB kaartjes zijn volgens mij niet meer te krijgen)

[edit]
Onderstaand is de quote over het geheugen uit mijn vorige post:
"Verder moet je vooral op geheugen gaan letten, minder dan 1 Gb moet je niet meer doen, zeker niet als je PS wil gaan draaien, en daarnaast nog enkele programma's open hebt staan. Om het soepel te laten werken heb je een redelijke hoeveelheid geheugen nodig."
Klaasjan Boven schreef op 08.11.2006 19:44
Ow Lissy je hebt Frank op zijn tenen getrapt.

Ik wil even zeggen dat je bij Dell ook altijd no-nonse spul krijgt voor relatief weinig neem nou deze

Edit ik heb 512 en at en toe heb ik ctrl alt del nodig. Ik zou met de huidige prijzen hem zo vol mogelijk geheugen drukken

Vergelijk hem eens met deze Klaasjan, is opok genoeg :)

klikje
Yep die zal het ook wel doen maar ik lees :

lissy schreef op 08.11.2006 19:27
Blanco Cheque maar .....

Dan hoeft het toch niet zo zuinig mogelijk. Ik bedoel dan kun je over 2 jaar weer
Ik ga helemaal eens met Robert, je kunt het beste 1 gigabyte erin stoppen en ik weet niet of je miss later ook overstapt op VISTA, zo ja dan heb je 1 gigabyte vooral nodig.

Hardeschijf 80gig ben je gek voor wat 3 euro's meer heb je veel meer. Het is natuurlijk aan jou de keuze.

Reageren