Jij vind het 'onzin' om geld in een plastic bak te gooien, maar je stopt wel 30,- in een pijltje en schiet dat de lucht in...
Het is natuurlijk ook heel moeilijk om zuiver te blijven in dit soort situaties. Wij hebben die voorzieningen nu eenmaal en zijn gewend aan ons leven, dus is de stap snel gezet wil je je eraan overgeven. Of dat hypocriet is of niet laat ik aan jullie over.

Ikzelf geef overigens ook geen geld uit aan vuurwerk.

Een landmijn koop je in die landen voor een paar dollar inderdaad. In Amerika betaal je wel veel geld, omdat die dingen veel innovatiever zijn en er ook nog rechten opzitten enzo. Net zoiets als de Kalashnikov, normaal gesproken een duur dingetje, maar in arme landen voor een paar dollar op de markt te koop.
Dat is ook weer waar.. Wij hebben immers het geld, ook voor gewerkt uiteraard. Dus wij gebruiken dat geld ook.. oa aan vuurwerk.. Als die mensen in de 3wl het hadden zou het daar ook gebeuren. Stel als het omgekeerde wereld was, dat wij de 3e wereld landen waren. Zouden hun ook geld aan ons geven? of zouden ze niet naar ons omkyken.. ik weet het niet...
Niek, het ging mij natuurlijk niet om het vuurwerk zelf, maar gewoon dat het nogal achterbaks is om te zeggen (ik quote)

22.12.2006 14:11
omdat ik niet een stabiel inkomen heb, ben immers 12 :D

22.12.2006 15:18
Ik vind ook dat je misschien iets anders kan doen dan een paar euro's in een plastic bak gooien.

22.12.2006 15:20
Hoeveel vuurwerk koop jij zelf?
[..]
Ikzelf: E 30,00

Dat hij zijn 'zuurverdiende' geld de lucht in wil schieten moet hij zelf weten, ik vind vuurwerk ook leuk. Maar ik vind het gewoon hypocriet hoe hij 'redeneert'

Edit
Bas, fiks dat euro-teken in quotes even, is irritant :)
ik heb niet gedoneert... reden: welk goed doel moet je nou wel steunen en welke niet??

als je alle goede doelen wilt steunen waarvan je vindt dat ze goed werk doen, kun je je complete salaris wel overmaken. Persoonlijk vindt ik dat er eigenlijks wat te veel goede doelen zijn en dan heb je ook nog goede doelen die eigenlijks hetzelfde werk doen, maar dan op een iets andere manier...

Het is eigenlijks best wel verwarrend al die goede doelen, vind ik persoonlijk.

[edit]-- EDIT 1 --
zoiets als dat arjan(??) heeft gedaan, dus naar een land/plaats toegaan en daar de mensen helpen met iets op te zetten vind ik eigenlijks beter dan geld sturen naar een land toe...

-- EDIT 2 --
Was inderdaad arjan (arjaninkenia.nl) ;-)
[/edit]
Vind ik nog zoiets: "Oh, ik weet voor wie ik moet storten, ach dan stort ik maar niks"
Ik geef liever persoonlijk geld. Als ik het zo geef, wie weet wat ze er allemaal mee gaan doen. Sukkels... Jah soory hoor , maar ze doen er echt geen goede dingen mee hoor.
Ali, wat is dan jouw oplossing?
Ali schreef op 22.12.2006 16:10
Ik geef liever persoonlijk geld. Als ik het zo geef, wie weet wat ze er allemaal mee gaan doen. Sukkels... Jah soory hoor , maar ze doen er echt geen goede dingen mee hoor.
Dus jij betaalt een paar honderd, zo niet duizend, euro om naar Afrika te gaan en ze daar een paar euro te overhandigen? ;)

Lijkt me ook niet zo'n goed plan. Geld is gewoon een kwaad. Ik geef zwervers ook geen geld voor een slaapplaats: d'r wordt meteen drank en drugs van gekocht, in plaats van dat ze het aanwenden voor iets goeds. Open een bankrekening, spaar heel hard en begin je eigen bedrijf of zo! Klauter uit die goot! Aah, makkelijk gezegd, ik geef het toe :)
Niet dubbelposten Jonathan!

Oh, sorry, was Jonathan niet (A)
WillemJan Zijderveld schreef op 22.12.2006 16:15
Niet dubbelposten Jonathan!

Doe ik helemaal niet :@

Reageren