Hey mensen,

Ik ben nu aan het sparen voor een nieuwe computer (waar ik dan Linux op wil zetten) maar ik dacht toen bij me zelf: "Ik ben nu tog aan het sparen, kan ik net zo goed door sparen voor een iMac!".
Het is niet zo heel veel duurder als een normale PC.
Het enige wat ik er mee wil doen zijn tog maar scripts bouwen.. textverwerken, af en toe school opdrachten. Hij moet in ieder geval wel heeeel stabiel zijn :-)

Ik draai nu Linux, maar voor dat ik ga sparen voor nog iets duurders, vroeg ik me af wat jullie vinden wat ik het beste kan doen.
Wat de voordelen zijn van een Mac, maar ook de nadelen.

MvG,
Niek van der Steen :-)
Frank schreef op 04.01.2007 14:27
@Jip: OOo is gratis, MS Office of iWork is dus niet nodig. Extra kabels voor monitors zul je altijd moeten betalen, het maakt niet uit of je een iMac of PC koopt.

Ja, dat is gratis ja... Maar heb je wel eens een document in OpenOffice gemaakt en daarna in Microsoft Word geopend? Weg opmaak... Ook andersom.

winkie schreef op 04.01.2007 14:19
[...]

en elke keer als ik een mac gebruik crasht ie na 5 minuten al :)

En wat doe je er dan mee als ik vragen mag?
Jelmer schreef op 04.01.2007 18:56
Sowieso zal er bij de eerst komende publieke bespreking met Apple weer een lading nieuwe apparaten gepresenteerd worden, zeer waarschijnlijk ook flink snellere computers.

Welk evenement is dit? En waneer word deze ongeveer verwacht?
@Arjan: Er zijn meerdere belangrijke evenementen per jaar, maar volgende week is er de Macworld in San Francisco. Wellicht dat er dan weer leuke dingen worden gepresenteerd.
Apple store Den Bosch had het over 80 euro. Tenminste als je nu een Apple koopt en je wil hem straks upgraden naar leopard

Reageren