Ik ben nu aan het sparen voor een nieuwe computer (waar ik dan Linux op wil zetten) maar ik dacht toen bij me zelf: "Ik ben nu tog aan het sparen, kan ik net zo goed door sparen voor een iMac!".
Het is niet zo heel veel duurder als een normale PC.
Het enige wat ik er mee wil doen zijn tog maar scripts bouwen.. textverwerken, af en toe school opdrachten. Hij moet in ieder geval wel heeeel stabiel zijn :-)
Ik draai nu Linux, maar voor dat ik ga sparen voor nog iets duurders, vroeg ik me af wat jullie vinden wat ik het beste kan doen.
Wat de voordelen zijn van een Mac, maar ook de nadelen.
Oja, wat dacht je van RSS? Is Windows mee gekomen, mac bracht het alleen eerder op de markt, en beweren vervolgens dat Windows dat gekopieerd heeft??? Tis andersom!
Daar is natuurlijk niets mis mee, en uiteindelijk blijft het toch vooral een persoonlijke voorkeur. Maar ik moet wel zeggen dat Windows met de komst van Vista steeds meer op Mac OS gaat lijken...
Dat er over en weer van elkaar gekopieerd wordt kan iedereen hier wel ontzettend hard gaan ontkennen, maar feit blijft dat het gewoon zo is. En ook hier ga ik mee in de mening van Peter, beter goed gejat dan slecht zelf verzonnen.
Ik persoonlijk vind Mac OSX heerlijk werken, en ik merk dat ik windows nu echt alleen nog voor het broodnodige gebruik. Dus alleen voor applicaties die niet voor de mac te krijgen zijn of voor bijvoorbeeld het testen in IE. Mac OS op zich vind ik gewoon heel fijn werken en zou er dan ook voor geen goud meer vanaf willen. En ja, ik heb ook al gespeeld met vista...
Gespeeld met Vista??? o, welke versie, en wat is jouw mening erover...
(oja, een nieuw bericht van Zdnet: "De invoering van hybride schijven betekent alvast een stap in de goede richting. Vooral Windows Vista zal baat hebben bij deze technologie. Het besturingssysteem gebruikt Windows ReadyDrive om het opstarten en het terugkeren uit slaapstand te versnellen. ".... Dit ging over een nieuw berichtje over laptops, en zijn nieuwe soort harde schijven. En dit laat zien, dat ook de nieuwe techniek, die rond 2010 normaal zou zijn, al flink ondersteund word in Windows Vista.)
Het zijn bijde goede systemen. En ja, ik ben een Microsoft fan ja. Naast dat vele ideeën van mij, en andere gebruikers in hun software wordt verwerkt, sturen ze ook cadeu na cadeu als dank. Doet Apple zoiets ook???? (gewoon vraag)
Oja, wat dacht je van RSS? Is Windows mee gekomen, mac bracht het alleen eerder op de markt, en beweren vervolgens dat Windows dat gekopieerd heeft??? Tis andersom!
Om het toch maar te zeggen: RSS is door geen van beiden bedacht, het is van Userland. En de eerste browser met RSS was Netscape, oftewel, zie Mozilla.
Even dat misverstand uit de wereld helpen: Het is notabene door Microsoft zelf erkent dat zij sympathiseren met de 'echte' bedenker van RSS. Ze hebben gewoon de patenten geclaimed. Grote kans dat dezen weer ongedaan worden gemaakt in de nabije toekomst door het aantonen van Prior Art...
Als ik zo naar de mac-store ga, vind ik het daar allemaal wel veel lekkerder werken. Soms is het allemaal een beetje zoeken, maar het werkt veel lekkerder vind ik dan.
Nog een belangrijke vraag:
Wat kost een Upgrade van OS X?
Stel ik heb mijn Mac gekocht, en over een paar jaar komt een nieuwe versie van OS X uit, Kost mij dit dan geld? Zo, ja: Hoeveel?
Gewoon de nieuwprijs, 129,- euro volgens mij. Zo duur is Tiger in ieder geval in de AppleStore in Leeuwarden... Maar als het goed is komt er over een paar maanden al de nieuwe Mac OS X Leopard (10.5) uit. Misschien nuttig om daar even op te wachten. Sowieso zal er bij de eerst komende publieke bespreking met Apple weer een lading nieuwe apparaten gepresenteerd worden, zeer waarschijnlijk ook flink snellere computers.