Hey mensen,

Ik ben nu aan het sparen voor een nieuwe computer (waar ik dan Linux op wil zetten) maar ik dacht toen bij me zelf: "Ik ben nu tog aan het sparen, kan ik net zo goed door sparen voor een iMac!".
Het is niet zo heel veel duurder als een normale PC.
Het enige wat ik er mee wil doen zijn tog maar scripts bouwen.. textverwerken, af en toe school opdrachten. Hij moet in ieder geval wel heeeel stabiel zijn :-)

Ik draai nu Linux, maar voor dat ik ga sparen voor nog iets duurders, vroeg ik me af wat jullie vinden wat ik het beste kan doen.
Wat de voordelen zijn van een Mac, maar ook de nadelen.

MvG,
Niek van der Steen :-)

Zoals wat dan? Dat immens geweldige Final Cut Pro? Dat kun je ook met Premiere, en dat is ook voor Windows verkrijgbaar.

Anyways; het statement 'de software is beter' is dus niet waar/niet relevant.

En ook; software is persoonlijk, het is maar net wat je fijner vindt :)

Software is daarwerkelijk wel een verschil, vergelijk maar eens de verschillen tussen Final Cut & Premiere! Daar zit extreem veel verschil in!
FinalCut is een begrip in de professionele Broadcast wereld!

Ook Logic Pro, ProTools (welke idd ook onder windows draait) en Avid, draaien gewoon beter op een Mac! Ook Shake en Motion zijn niet te vinden op windows! AfterEffects is dan eventueel een optie, welke in de toekomst voornamelijk gebasseert wordt op de Core Animation Engine van Mac.. Hier dus vele voordelen voor Mac! Vooral op Creatief en Professioneel Niveau!
Met deze hang je een iMac keurig digitaal aan je versterker :).
Arjan Kapteijn schreef op 04.01.2007 14:41
Met deze hang je een iMac keurig digitaal aan je versterker :).
Die zou ik niet in de apple store kopen. Ikzelf heb dezelfde combinatie bij elektronica-online vandaan, en dat scheelt je maarliefst 25 euro. Ikzelf heb een combinatie van deze kabel met dit verloopstekkertje.
Kijk, dat scheelt :+. De kabel heb ik al, dus hoef ik enkel maar dat verloopstekkertje te halen. Volgens mij kan ik ook deze kabel halen, dat is alles in één.
Denk het wel ja. Maar ik had de optische kabel ook al liggen, dus had alleen het verloopstekkertje nodig ;)
@Peter: Wat is er zo officieel aan Secunia? Heb nog nooit van dit bedrijf gehoord en ieder bedrijf kan zijn eigen officiële statistieken maken. Deze statistieken zeggen mij dus weinig tot niets.

Ik zal trouwens de laatste zijn die beweert dat OSX geen veiligheidslekken bevat, ieder OS bevat namelijk lekken.
Of Windows Vista nog niet technisch bekend is??? Hij is flink technisch bekend, en heeft al enorm veel bewezen!
Eind 2006 voor het eerst op de markt gebracht en dat noem jij bewezen techniek? Van OSX kun je dat zeggen, net zoals Windows XP, maar met Vista kun je onmogelijk zo'n uitspraak waar maken. De consumenten-versies liggen nog niet eens in de winkel! Over 1 à 2 jaar weten we meer.
Als je in de lekken wat in de gaten houd, weet je heel goed wat Secunia is. Hun zijn de mensen die alle statiestieken van alles in de gaten houd, en zelf ook lekken zoekt.

En technisch is er al echt veel bewezen. Je hebt er alleen niet naar gezocht. Met het nieuwe WPF platform kan alles met een super nieuwe techniek werken, en ook nieuwe apparaten, waar nu nog prototypes voor zijn, kunnen al overweg met Windows Vista.

Gehoord van Sideshow? De kleine beeldjes die je aan de bovenkant van je laptop gaat krijgen, is al meteen onderdeel van Vista. Je kan er alles mee, ook al is het maar klein! En de hardware mogelijkheden die je hebt... Wel meer dan 14.000 megeleverde drivers, en wel 32.000 online beschikbaar... Dat zijn dus zeker 46.000 apparaten die zeker zullen werken!

Een heel nieuwe en veel grotere wereld gaat open met de nieuwe Windows! En nee, ik kraak hier niet XP mee af, want ook op mijn SP2 systeem heb ik nog geen problemen, en geen virussen of spyware erop gehad... Ja, je hebt een virusscanner nodig.. maar die heb je al gratis!
ze hebben idd wat overgenomen, maar geript is zeker niet het goede woord.

(dit begint een heel leuk topic te worden! ;-))

[edit]
Ik zat op pagina 1, deze reactie is dus niet meer hierop van toepassing ;-)
[/edit]
Arjan Kapteijn schreef op 04.01.2007 14:23
Ik heb sinds ik Windows 2000 gebruik geen vastlopers meer gehad, ook met XP niet. Dus dat vastlopen is zoiezo al een wazig argument. Wat wel leuk is om te bekijken is deze video en deze website :).

LOL!! @ filmpje!
Die man: Ik kan bewijzen dat het niet geript is. Bij Mac zit het rechtsboven in en bij Windows links onder in..

Zo lusten we er nog wel een paar natuurlijk ;)
En ook al zal het gekopieerd zijn. Beter goed gejat dan slecht gekopiëerd... En ook dan nog... Als eindgebruiker, wat wij dus zijn, worden we blij met deze nieuwe functies en mogelijkheden.

Dat Windows ze dan beter uitwerkt, jah.....

Reageren