Mijn leraar op school heeft gevraagd of ik een website voor hem in elkaar wil zetten. Het is voor zijn kookclubje en hij wil dat iedereen daar recepten etc. op kan zetten. Ik moet er nog achterkomen wat hij precies wil (want hij weet dus echt niks van websites) maar hij vraag nu dus wat ik ervoor wil hebben. Ik heb alleen geen idee wat ik voor een website moet vragen! Ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen.
het hangt er natuurlijk nogal vanaf. Jij bent nog vrij jong dus kun je minder geld vragen dan een volwassen persoon die het voor zijn/haar beroep doet. Wat wil je per uur verdienen?
tja, ik krijg voor mijn speciale cms systemem tot 500 euro. maar voor een kookclubje is dit best veel. ik zou het houden op een leuk project voor je zelf waar je mee kan expirenteren op het gebied van design en cms, en vraag aan het eind van de rit of je een keer mag komen eten.
En niet te vergeten, hoe is het met jouw kennisniveau gesteld? Wanneer je 5 euro per uur wilt verdienen, maar eerst 100 uur nodig hebt om je php/html/css bij te schaven, dan wordt de opdrachtgever niet bijzonder vrolijk...
Moeilijke vraag, hangt toch een beetje af van het doel en de relatie die jij hebt met die leraar. Gezien je leeftijd zou je het namelijk ook over een andere boeg kunnen gooien en naast een leuke bijdrage hem een keertje voor je kunnen laten koken. Of je vraagt een uurloon, maar dan kom je weer op de vraag 'hoeveel' terecht. Het is voor mij in ieder geval enorm moeilijk te schatten omdat ik geen idee heb hoeveel uren jij er mee bezig denkt te zijn.
Je kan het ook zien als een stukje reclame voor jou portfolio en een dreigement mochten je cijfers ooit nog eens gaan tegenvallen :P.
Zowiezo denk ik geen geld per uur ga vragen. Ik ben altijd al dol op experimenteren geweest en daar kan ik uren zoet mee zijn, dus dan zou de prijs al aardig stijgen. En zoals Frank al zegt zal ik zowiezo mijn kennis voor bepaalde dingen bij moeten schaven. Maar dat vind ik natuurlijk alleen maar leuk ;) Leuk idee trouwens van dat koken!
@Arjan, ik denk niet dat ik zo'n dreigement kan gebruiken bij een vak als verzorging (zo typisch, een kookclubje van een leraar verzorging) Misschien moet ik maar eens een site gaan maken voor mijn lerares Frans, daar zou ik nog wat aan hebben :P
Als je per uur gaat rekenen, wie controleert dat dan?
*Tip, als je geen ervaring hebt, zoals je zei, zou ik er ook niet aan beginnen.
Zoals Bart zegt, kun je voor CMS systemen wel 500 euro rekenen. Ik denk dat er een en al login script bij moet dus dat komt met alles bijelkaar wel op dik 500 euro.
*Tip, als je geen ervaring hebt, zoals je zei, zou ik er ook niet aan beginnen.
Ervaring heb ik wel hoor, maar alleen in dingen die ik tot nu toe nodig had bij het designen en bouwen van websites. Daar komt bij dat mijn leraar niet zo'n heel hoge eisen stelt. Ik geloof dat hij net weet hoe je op google komt :P
?
Onbekende gebruiker
29-01-2007 21:20
Hou het gewoon op een leuk klein bedrag of een keertje koken ;-)
Maak een leuk expiriment en laat voorals ons meegenieten!