Hey iedereen!

Mijn leraar op school heeft gevraagd of ik een website voor hem in elkaar wil zetten. Het is voor zijn kookclubje en hij wil dat iedereen daar recepten etc. op kan zetten. Ik moet er nog achterkomen wat hij precies wil (want hij weet dus echt niks van websites) maar hij vraag nu dus wat ik ervoor wil hebben. Ik heb alleen geen idee wat ik voor een website moet vragen! Ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen.

Groetjes,
Lotte
Maar iedereen, ik ben er vandoor. Het is tijd voor mij om te gaan slapen :) Ik moet morgen weer vroeg uit de veren. Adios!
Ik denk idd dat je niet veel moet vragen bij een kookclub (50 € ofzo)
En wat je moet weten (ong):

MySQL Data Ophalen (het weergeven van de recepten/gebruikers)
MySQL Data Invoegen (toevoegen gebruiker/recept)
MySQL Data Updaten (bewerk recept)
MySQL Data Controleren (login)
MySQL Data Selecteren (bijv. alleen vegetarische recepten weergeven)
MySQL Data Sorteren (tja het zegt het al)

En natuurlijk de PHP die je eromheen moet breien...
Of in plaats van geld vraag je een PHP boek of zoiets? Of je laat wat doneren aan het goede doel?
Nou je kunt gewoon iets van 20 euro vragen.
En een goed raport cijfer loskrijgen natuurlijk!
Wou ik net zeggen, gewoon een paar Plus punten op je raport ;)

En... anders, ik zou het gewoon gratis doen? dan heb je RESPECT VAN DE LEREN ghehehe.

@Hmck9ni: Topic is al 8 maanden oud.

@Lotte: Nu dit topic toch omhoog is gestoten, is de site al af?
ben ook benieuwd lotte !
idd ik ook
Lotte ik ken je nu al best een tijd en schat je waarde op minimaal 100 euro per uur, vooral kijkend naar de toekomstperspectieven. Dus ik zou ongeveer 5000 euro rekenen. Dat verdien je wel.
Okee dat valt dan alvast mee. Maar een kookclub heeft leden, dus moet je een inlogsysteem hebben. En als ze recepten moeten kunnen toevoegen moet je met formulieren en MySQL kunnen werken. Dat zijn de basisdingen wel zo'n beetje.

Moet je misschien ook met oppassen. Ik kan me voorstellen dat je als kleine club niet perse een bevieligde pagina alleen voor leden nodig hebt. Dat je puur en alleen een paar informatieve of nieuwe dingen (wanneer is de volgende bijeenkomst, een paar leuke recepten, etc. wilt kunnen doen en nog niet eens dat je een heel leden systeem verwerkt hebt..

Je kan het doen, maar bied het anders gewoon aan als een extra optie, het kost alleen meer tijd en dus meer geld.

Eigenlijk komt het op het volgende neer: vraag zoveel als je durft te vragen, of zoveel als je denkt dat netjes is. Vooraf is het de truc om zo nauwkeurig mogelijk het aantal uren wat je gaat maken in kaart te brengen (hoeveel denk je per onderdeel bezig te zijn, wat is je uurloon?). Wanneer ik een vaste prijs voor een opdracht afspreek is dit doorgaans nogal nattevingerwerk. Het resultaat: soms levert het je per uur meer op dan een andere keer als je het van te voren wat minder goed hebt ingeschat.

Reageren