Mijn leraar op school heeft gevraagd of ik een website voor hem in elkaar wil zetten. Het is voor zijn kookclubje en hij wil dat iedereen daar recepten etc. op kan zetten. Ik moet er nog achterkomen wat hij precies wil (want hij weet dus echt niks van websites) maar hij vraag nu dus wat ik ervoor wil hebben. Ik heb alleen geen idee wat ik voor een website moet vragen! Ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen.
Okee dat valt dan alvast mee. Maar een kookclub heeft leden, dus moet je een inlogsysteem hebben. En als ze recepten moeten kunnen toevoegen moet je met formulieren en MySQL kunnen werken. Dat zijn de basisdingen wel zo'n beetje.
Hou het gewoon op een leuk klein bedrag of een keertje koken ;-)
Maak een leuk expiriment en laat voorals ons meegenieten!
Zal ik zeker doen :)
Trouwens, weet iemand nog een leuke plek waar ik die site dan kan hosten? Ik word namelijk een beetje ziek van degene waar ik nu aan vast zit, en dat wil ik mijn geliefde leraar (*ahum*) niet aan doen.
Okee dat valt dan alvast mee. Maar een kookclub heeft leden, dus moet je een inlogsysteem hebben. En als ze recepten moeten kunnen toevoegen moet je met formulieren en MySQL kunnen werken. Dat zijn de basisdingen wel zo'n beetje.
Ben ik even blij dat ik me net in Mysql verdiept heb! En formulieren staan uitgebreid beschreven in mijn phpboek :)
Misschien heb je er iets aan als je mijn tut over loginscripts eens naleest. Het is basic, maar meer is ook niet nodig voor jouw situatie denk ik.
?
Onbekende gebruiker
29-01-2007 21:27
makkelijk zoeken
Klik PHP en MySQL aan. Met 100 Mb diskruimte heb je denk ik wel genoeg, 2000 Mb dataverkeer is denk ik ook meer dan zat. Natuurlijk wil je niet veel uit geven, 2 euro per maand...
Ik zit zelf bij SoHosted maar een andere goede is PCExtreme
Leuk bedragje, 25 euro of zo, schaad hem niks, en weer leuk verdiend voor jou. Niet gaan liggen doen met uurlonen of zo, gewoon vast bedrag voor project, uurlonen komen later wel ;-)
Bovendien zal je veel uit moeten leggen aan de bezoekers van de website. Aangezien
hij net weet hoe je op google komt :P
. En als "jong persoon", schat ik mijn ouders en andere volwassenen vaak slimmer in dan ze zijn op het gebied van internet. Soms hebben ze niet eens door dat er een scrollbalk is aan de rechterkant...
Ik vind het trouwens heel leuk dat je leraar je om een website vraagt, en ben benieuwd naar het resultaat!
@Webmakerij: Ik zal eens gaan kijken!
@Boris: De manier waarop hij het vroeg was best komisch. Een paar jongens uit mijn klas hadden blijkbaar gezegd dat ik mij met websites maken bezig hield. Wij hadden Raayland-dag en dus gingen we schaatsen in Eindhoven. Komt hij ineens naar mij toelopen en ik denk echt zo van "Wat heb ik nĂș weer fout gedaan?" Blijkt dat hij wil dat ik een website voor hem maak :P