Hi,
ik probeer ubuntu te installeren maar ik krijg het beginscherm niet. Ik verduidelijk me even:
ik brandde eerst de live-cd met nero als boot-disk, stelde de 1st boot device in als cd-rom en stak de cdrom erin.
Nu start ik de pc opnieuw en krijg ik eerst een reeks opdrachten te zien,
komt enkele keren 'no drivers found' drivers in voor en staat de cursor na het laatste regeltje: [DR-DOS] A:\>
zo blijft hij doorgaan met knipperen
wil absoluut ubuntu vandaag nog draaiende krijgen. Dus help me aub zo snel mogelijk

Mod-edit
Topictitel aangepast
kan je dat verduidelijken? het is de bedoeling dat ze nog niet FAT of iets anders is, het prog moet gewoon de nu bestaande partitie in 2 verdelen en eventueel een derde ook kunnen aanmaken
GParted is misschien wel wat.
reinhout schreef op 23.02.2007 19:24
kan je dat verduidelijken? het is de bedoeling dat ze nog niet FAT of iets anders is, het prog moet gewoon de nu bestaande partitie in 2 verdelen en eventueel een derde ook kunnen aanmaken

dat kan fdisk niet
@klaasjan: dat is net wat ik dacht. Maar er staat hier een partitie DATA
staat bijna niets in en ik heb het gedelete en gereboot, geen fouten,
die partitie heeft ook nog geen Fat of ext3 dus dan ga ik het met die proberen

gaat er dan bij het opstarten van de pc automatisch gevraagd worden welke os ik wil?
ok, heb wat met fdisk gebrield met die fdisk en dan die mappen, dus ik ga gewoon de gele schijf wissen en er ubuntu op placeren,
ik heb nog altijd de hoofd-pc waarop xp draait dus eigenlijk geeft het niet dat windows 98 eraf is
ik heb geprobeerd om ubuntu te installeren maar als ik bij de stap ben van aanhechten voorbereiden maar dat luk me telkens niet dan zegt ie de basisbesturingsysteem ofzoiets en nog iets in het engels
basisbesturingssystemen laden, bij mij daar net iets voor, maar als je pc helemaal koud heeft lukt het beter. Een voorbeeldje:
als de verwarming afligt: 18°c kan hij heel wat verder raken dan de 21° van nu. Dus ik wacht eventjes tot hij is afgekoeld en ga dan nog eens proberen.
is dat echt zo ik krijg telkens te zien een basisbesturingssysteem kiezen ofzo iets
reinhout schreef op 23.02.2007 20:13
basisbesturingssystemen laden, bij mij daar net iets voor, maar als je pc helemaal koud heeft lukt het beter. Een voorbeeldje:
als de verwarming afligt: 18°c kan hij heel wat verder raken dan de 21° van nu. Dus ik wacht eventjes tot hij is afgekoeld en ga dan nog eens proberen.
Ben blij dat mijn pc daar geen last van heeft, kan lang wachten totdat het hier eens afkoelt tot 18 graden... Het is al maandenlang niet kouder geweest dan een graad of 25! ('s nachts wel te verstaan)

Wat een onzin! Een pc kan echt wel een temperatuur van 21 graden aan hoor, geen enkel probleem.
maar nu mij probleem

Reageren