Hi,
ik probeer ubuntu te installeren maar ik krijg het beginscherm niet. Ik verduidelijk me even:
ik brandde eerst de live-cd met nero als boot-disk, stelde de 1st boot device in als cd-rom en stak de cdrom erin.
Nu start ik de pc opnieuw en krijg ik eerst een reeks opdrachten te zien,
komt enkele keren 'no drivers found' drivers in voor en staat de cursor na het laatste regeltje: [DR-DOS] A:\>
zo blijft hij doorgaan met knipperen
wil absoluut ubuntu vandaag nog draaiende krijgen. Dus help me aub zo snel mogelijk

Mod-edit
Topictitel aangepast
je moet weten dat die pc niet van de jongste is!!! hij draait op een Celeron 850 Hz met 3x 128mb ram
Alex schreef op 23.02.2007 20:09
ik heb geprobeerd om ubuntu te installeren maar als ik bij de stap ben van aanhechten voorbereiden maar dat luk me telkens niet dan zegt ie de basisbesturingsysteem ofzoiets en nog iets in het engels
Inderdaad, terug naar jouw probleem:
Ten eerste, leestekens. Dit is nauwelijks meer te lezen of te snappen. Wat bedoel je met 'van aanhechten voorbereiden' ? Tevens is de melding 'en nog iets in het engels' niet overduidelijk, ik heb tenminste geen flauw idee wat er nu precies (!) op jouw scherm staat.

Kortom, met deze zeer beperkte beschrijving van jouw probleem, kan ik niets.
stap 5
Ik kan het uitleggen: bij mij precies hetzelfde:
onder het basissysteem word geïnstalleerd, het onderdeeldje het basissysteem wordt uitgepakt

nog een vraagje: heb je bij xubuntu ook beryl en andere eye-candy?
wat is dat
waar hij bij jou waarschijnlijk vastloopt
normaal het langste gedeelte van de installatie en daar loopt hij bij mij ook vast
wat moet ik doen
wel, dat ben ik zelf nog aan het onderzoeken
Ik raak toch bij elke beurt wat verder. Wat Frank ook schreef bij mij maakt het toch een verschil als de pc koud heeft of als ik het 2x na elkaar probeer
over 8 minuten nog eens bericht of het me dan al dan niet gelukt is

ps het schijnt dat voor onze pc xubuntu meer geschikt is
ps het schijnt dat voor onze pc xubuntu meer geschikt is

misschien bij mij ook
de pc blokeerd telkens, ik ga xubuntu branden, want xubuntu is meer geschikt voor oudere pc's, je hebt dan wel niet zoveel eye-candy maar het werkt normaal sneller dan ubuntu en er is evengoede support voor.
op dit moment is xubuntu aan het downloaden en ik zal de cd op 4x branden dus zou ik rapport moeten kunnen uitbrengen morgenvoormiddag. Misschien dan ook iets voor jouw pc?

Reageren