Mensen die niet meer in de 'PHP testfase' zitten beginnen vaak aan grotere projecten. Zoals een website die volledig PHP is (waar nodig), of een mooi gebruikerssysteem, of een CMS, of, na ja... zo veel dus.

Ik ben benieuwd wat jullie huidige (grotere) projecten zijn. Ik hoef niet te weten dat je een gastenboek maakt, maar echt grotere dingen.
Vertel er ook even bij waarom je aan het project bezig bent en geef, indien aanwezig, een hyperlinkje zodat wij kunnen kijken...

Laat bij grote wijzigingen, of als het project helemaal af is, ook even weten dat het zover is... Dan kunnen we, wederom, ff checken. (en commentaar/advies geven)

Oké, TS begint:
1) SpaceFrog.ath.cx - Volledig CMS gestuurde website. Compleet met uploaden van *.HTML naar Template-folder, taalpakketten (voorlopig NL en EN), forum, poll, membersysteem.
Tenminste, dat allemaal is de bedoeling... het is nog lang niet af.. :D
Klaar: Ooit.. ;)

2) EasyAlbum 1.0 - Een 'tussendoor dingetje'. Een fotoalbum wat gebruik maakt van MySQL. Verder mogelijkheid om ZIP-bestanden met foto's neer te planten (server pakt ze uit). Tekst per album en per foto in de database. Gebruik van ModRewrite en anti-remote linking.. :D Natuurlijk ook mogelijkheid om één foto tegelijk te doen. Verder alles te bewerken en te verwijderen. Compleet met installatiescript.
Klaar: Voordat mijn ouders van vakantie komen... dan is die hard nodig.. ;D

Edit:
Shit, moest naar Koffiehoek! :D

Elwin

(Eris edit moet je het wel doen ;)) [-- Edit: Cheerio mate! :D]
geef?
paas=geef
geef is van werkwoord geven, woordenboek zegt:
ge·ven2 (ov.ww.)
1 (iets) aan iem. doen toekomen zodat het van eigenaar wisselt
2 (iets) aan iemand doen toekomen zonder dat het van eigenaar wisselt [van concrete dingen] => iem. iets doen geworden
3 toebrengen => aandoen
4 van zich doen uitgaan [van abstracte dingen]
5 verschaffen, opleveren => voortbrengen
6 tot stand brengen, veroorzaken
7 organiseren
wandelend woordenboek?
Vanwaar haal je dat paas = geef is of is da een hollands dialect ?
Updateje:

EasyAlbum 1.0.
Ik heb op mijn server thuis het hele familie-fotoboek opnieuw geplaatst. Ben ik ruim 1,5 uur mee bezig geweest, met de ZIP-tool... :D Maar ja... het zijn 18 albums en 1000+ foto's.. :D Mjah.. dit album staat achter een wachtwoord...

Dus.. ik heb even een demo online gezet en die staat hier.

Things2do.
* Reacties per foto door bekijker
Met mogelijkheid naam & e-mail te onhouden.

* Makkelijker gegevens van een foto of een album bewerken
Zeker per foto, want nu moet je in een lange lijst met onduidelijke namen (je kent digitale camera's) de foto terugvinden...
Dat staat nu zo in een dropdown:
Album A - Foto 1
Album A - Foto 2
Album B - Foto 1

En je snapt dat het bij dat album met 1000+ foto's niet leuk is.. :D

* Preview van een paar foto's in de index
De index is dus zeg maar de lijst met alle albums. Daar een paar thumbnails neer zetten (random). Beetje zoals Windows doet met 'Mijn Afbeeldingen'.

* Betere thumbs
Misschien liogt het aan mijn GD-library. Misschien aan het script wat ik gebruik: phpThumb().
Het zal wel aan mijn GD liggen en dan hoef ik niets te doen.

* Copyrighttekst verkleinen
Eigenlijk niet het vermelden waard, maar het viel me ineens op...

* X-aantal albums op de index
Bij twee albums valt het wel mee, maar bij 18 albums (en wellicht een flinke beschrijving per album) wordt het best een lange pagina. En als ik dan ook nog eens random een aantal thimbs in ga laden, denk ik dat ik het beste 5 albums per pagina kan laten zien.

Edit:
* Volgorde van foto's bij uploaden van ZIP-bestand
Volgens mij gaat dat niet helemaal goed. Volgens mij keert die alles om, dus daar kijk ik nog eens naar.

Hmm.. nog genoeg te doen, maar hij draait al wel.. :D

Elwin

[Edit: Typo]
D@rk schreef op 22.10.2004 15:18
Vanwaar haal je dat paas = geef is of is da een hollands dialect ?

Geen dialect, van Engels 'to pass' maar dan dus nog eens getypt zoals je het uitspreekt..
Verloedering der Nederlandse taal :P
Updateje, nieuw project erbij ;)

Project: Webshop
Een website voor een computerwinkel.
Klaar: Een paar weekjes, 6 ongeveer denk ik

Reageren