Mensen die niet meer in de 'PHP testfase' zitten beginnen vaak aan grotere projecten. Zoals een website die volledig PHP is (waar nodig), of een mooi gebruikerssysteem, of een CMS, of, na ja... zo veel dus.

Ik ben benieuwd wat jullie huidige (grotere) projecten zijn. Ik hoef niet te weten dat je een gastenboek maakt, maar echt grotere dingen.
Vertel er ook even bij waarom je aan het project bezig bent en geef, indien aanwezig, een hyperlinkje zodat wij kunnen kijken...

Laat bij grote wijzigingen, of als het project helemaal af is, ook even weten dat het zover is... Dan kunnen we, wederom, ff checken. (en commentaar/advies geven)

Oké, TS begint:
1) SpaceFrog.ath.cx - Volledig CMS gestuurde website. Compleet met uploaden van *.HTML naar Template-folder, taalpakketten (voorlopig NL en EN), forum, poll, membersysteem.
Tenminste, dat allemaal is de bedoeling... het is nog lang niet af.. :D
Klaar: Ooit.. ;)

2) EasyAlbum 1.0 - Een 'tussendoor dingetje'. Een fotoalbum wat gebruik maakt van MySQL. Verder mogelijkheid om ZIP-bestanden met foto's neer te planten (server pakt ze uit). Tekst per album en per foto in de database. Gebruik van ModRewrite en anti-remote linking.. :D Natuurlijk ook mogelijkheid om één foto tegelijk te doen. Verder alles te bewerken en te verwijderen. Compleet met installatiescript.
Klaar: Voordat mijn ouders van vakantie komen... dan is die hard nodig.. ;D

Edit:
Shit, moest naar Koffiehoek! :D

Elwin

(Eris edit moet je het wel doen ;)) [-- Edit: Cheerio mate! :D]
@jorik
t'is ook maar een VOORTGANG lezen... ;p
@Mitch:
Hoe doe je dat als je op een link klikt dat die dan dikgedrukt wordt ipv een link?
Greedyxl schreef op 30.10.2004 13:38
@jorik

Idd.
Ik zat ff wat te kutten daar ;)
Het is precies wat ik ook zie, inc. de errors dus ^^
En het zijn maar irri notices, gelijk ff de mond gesnoerd :)

Dat linkgedoe gaat zo:
<?php
echo ($_GET['p'] == 'Item') ? '<b>Item</b><br />' : '<a href="?p=Item">Item</a><br />';
?>
Mitch schreef op 30.10.2004 17:27
[quote=Greedyxl schreef op 30.10.2004 13:38]@jorik

Idd.
Ik zat ff wat te kutten daar ;)
Het is precies wat ik ook zie, inc. de errors dus ^^
En het zijn maar irri notices, gelijk ff de mond gesnoerd :)

Dat linkgedoe gaat zo:
<?php
echo ($_GET['p'] == 'Item') ? '<b>Item</b><br />' : '<a href="?p=Item">Item</a><br />';
?>[/quote]

Wow is dit php ??
Mitch schreef op 30.10.2004 19:20
Jep.

zit ook html tusse :P..
dat noemen ze een conditionele expressie :)

Als de eerste expressie (($_GET['p'] == 'Item'))waar is, wordt de direct daarop volgende expressie uitgevoerd ( <b>Item</b><br />) en anders wordt de laatste expressie geëvalueerd (<a href="?p=Item">Item</a><br />).

Klopt he? Toch? :)
Mijn huidige project:

Tutorial over Usabilty voor de beste PHP website ;)
Mijn projecten zijn onder andere een site voor het advocatenkantoor van mijn vader, een site van een art-director en nog wat sites waarmee ik mijn studiefinanciering kan aanvullen.

En natuurlijk mijn eigen site, maar die staat momenteel op een laag pitje vanwege andere verplichtingen.

En ik heb een erg goed idee al zeg ik het zelf, maar daar moet ik nog even in het diepste geheim aan gaan werken :P
Update EasyAlbm 1.0
Jippie! Weer een aantal dingen af en verbeterd sinds de vorige update! Wat allemaal?

Afgelopen zaterdag
Nog voordat ik moest gaan werken heb ik een X-aantal albums per pagina op de index gemaakt en kan een gebruiker de cookie resetten door het vinkje uit te zetten (zie edit vorige post).

Afgelopen zondag
Damn.. wat heb ik ook al weer gedaan? Oh jah.. Een bugje hersteld: de reacties van foto's die verwijderd werden bleven staan. Dus gelijk de reacties van foto's weg laten halen.

Vandaag
Ik ben aan de back-up tool begonnen. Ik weet dat die niet op mijn todo-lijst stond, maar ik vond het nodig. De tool maakt een MySQL-dump en plaatst deze, samen met de mappen waarin de foto's staan, in een zipfile: backup_[timestamp].zip. Vervolgens downloaden en door op een link te klikken weer verwijderen.
Nu nog een keer die back-up weer inlezen (uitpakken) en de SQL Dump uitvoeren zodat het een echte backup is.. :D

Still Todo
* Admin: reacties wijzigen/verwijderen
* Admin: reacties, foto's en albums makkelijker bewerken
* Admin: volgorde ZIP-bestand nakijken

Een demo. Binnenkort plaats ik een demo voor de admin of zet ik een versie online die mensen kunnen installeren.

Elwin

Reageren