iedereen heb me wel eens gezien ergens op een topicje of tutje ofzo maar ik had een vraag over gehandicapt zijn:
heb jullie een handicapt of kennen jullie iemand die gehandicapt is of iets? ben ik naar benieuwd of wat is jullie mening kunnen gehandicapte mensen of kinderen scripten iets dergelijks
[quote='Hier nog een verhaal, het bewijst niks, maar het maakt wel wat duidelijk..]
Net zoals in het filmpje.. De evolutieleer beweert dat we allemaal uit een steen komen, scheppings verhaal verteld ons dat we uit allemaal uit Adam en Eva komen.
Niemand van ons was bij de schepping of de oerknal, maar dit verhaal bewijst wel, dat het niks zegt over de waarheid van het verhaal: Jezus en de wetenschap
Een prachtig stukje Willem Jan.
IK heb ook nog een vraagje aan jullie: Hebben jullie je wel eens afgevraagd hoe het toch mogelijk is dat alles op deze aarde precies zo is dat we kunnen leven?
Waarom staat de aarde precies op deze afstand van de zon en niet 1% dichterbij of verderaf?
Als "Niemand" heeft nagedacht over alles op aarde dan is het puntje toeval wel errug groot niet?
Voel je je niet erg zinloos als je geloofd dat je per ongeluk (evolutietheorie ) bent onstaan? Evenals doelloos overigens.
IK heb ooit iemand de evolutie als volgt horen omschrijven:
Stel je een groot autokerkhof voor, met een keur aan afgedankte spullen. Op een gegeven moment steekt er een enorme storm op die over dat autokerkhof raast. Er vliegt van alles door de lucht. Als de storm over is en de stofwolken zijn opgetrokken, blijkt er een gloednieuwe, kant en klare Boeing 747 te staan
IK geloof dus in een geschapen wereld[/quote]
Wat ik denk: De aarde zoekt ons niet op, maar wij de aarde!
uitleg:
Er zijn miljarden planeten, en als de temperatuur goed is, water is, etc etc etc. Dan ontstaat daar leven. Zo simpel is het. Stel dat we 1% verder weg hadden gestaan, hadden we inderdaad misschien hier niet geleefd, maar bijvoorbeeld op een andere planeet. Die moet dan wel natuurlijk aan de goede voorwaarden voldoen.
En dan hoeft het nog niet perfect te zijn, er zijn bacterieen die in geizers overleven. Oftewel, wat je gewend bent. Als we vanaf begin af aan, al op een planeet zouden leven waar het altijd 80 graden is, dan zouden we het ook niet vreemd vinden.
We zijn er dan aan 'gewend'.
Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.
En hoe alles is ontstaan vraag ik me ook af. Ik geloof in ieder geval niet in god ofzo.
Zonder denken is er geen ruimte en geen tijd. Om namelijk tijd en ruimte te kunnen projecteren, moet je vergelijken, moet je een referentiekader hebben. Daarvoor heb je je geheugen nodig. Aangezien geheugen denken is en object van het waarnemen, kunnen we stellen dat we in essentie dus datgene zijn waarin tijd en ruimte verschijnen. Dat betekent weer dat datgene wat we gewend zijn "de wereld" of "de schepping" te noemen in ons (als waarnemer ervan) verschijnt.
In plaats van dus het verleden buiten onszelf te plaatsen is de schepping iets dat zich op dit moment aan ons voordoet. De wereld verschijnt, wordt waargenomen en verdwijnt weer. Het nu veegt zichzelf onmiddellijk uit.
Jan, leerling van Plato geweest :-) ? Kan inderdaad kloppen wat je zegt. Anderen gaan er zelfs zo ver in om te veronderstellen dat alles wat ze waarnemen 'de idee' is. De verzameling van al die 'ideeën' zouden we dan kunnen omschrijven als geschiedenis (verleden) en onrechtstreeks ook de schepping.
Interessante kwestie inderdaad... ben benieuwd of mijn Taal & Letterkunde studies (met als één van de onderdelen Filosofie en Wijsbegeerte) volgend jaar meer licht op de zaak werpen.
Trouwens, Jan, vind ik jouw invalshoek nog de meest interessantste omdat ze alles omvattend is. Het is trouwens ook de visie van de Joden op de 'schepping'. Hun Thora begint met de letter 'beth', een letter waarvan de opening naar het verdere tekstverloop wijst. Volgens hen duidt dit erop dat de mens zelf de schepping moet maken en voltooien.
Hier nog een verhaal, het bewijst niks, maar het maakt wel wat duidelijk..
Net zoals in het filmpje.. De evolutieleer beweert dat we allemaal uit een steen komen (das nieuw voor me) , scheppings verhaal verteld ons dat we uit allemaal uit Adam en Eva komen.
Niemand van ons was bij de schepping of de oerknal, maar dit verhaal bewijst wel, dat het niks zegt over de waarheid van beide gevallen: Jezus en de wetenschap
Ik kan het niet laten om nu nog even een reactie te geven op deze tekst. Briljant stukje tekst overigens. Maar helaas met een wat teleurstellende laatste alinea:
De student wijst naar de oudere professor. "Is er iemand in de klas die ooit de hersenen van de professor heeft gehoord? ....Gevoeld? ....Aangeraakt of geroken?" Niemand heeft dat natuurlijk gedaan. De student schudt verdrietig met zijn hoofd. "Het blijkt dat niemand hier ook maar enige zintuiglijke waarnemingen heeft van de hersenen van de professor. Volgens de regels van het proefondervindelijke, testbare, aanwijsbare protocol wetenschap VERKLAAR IK dat professor geen hersenen heeft!"
[De klas is in chaos!]
Inderdaad, grote kans dat niemand de hersenen van die professor waargenomen heeft, anders zou die er heel anders bij lopen. Maar zijn hersenen zijn wel waarneembaar. Als iemand dat leuk vind om de schedel van de prof. open te maken kon die met eigen ogen zien en met eigen vingers voelen dat daar hersenen zitten. De conclusie van de Christelijke student dat de prof. geen hersenen had was dus ongegrond.
Dan iets diepgaander. Dat niemand de evolutie met eigen ogen heeft gezien maakt hem nog niet ongeldig (Intelligent Design is volgens mij ook door niemand waargenomen btw). Maar er zijn vele proeven die het behoorlijk aannemelijk maken dat de evolutietheorie in grote lijnen klopt.
De prof. had het inderdaad over de 5 zintuigen, maar Wetenschap is meer dan observeren alleen, het is ook zoeken naar een samenhang tussen de observaties. Vergelijk het met de abc-/wortelformule. Niemand heeft hem ooit geproefd, geroken, gevoeld, enz. Maar wiskundig bewijs heeft het verdomd lastig gemaakt om deze formule onderuit te halen.