Hallo mensen,

Daar ben ik weer (ga please niet glijk zijken over onzinnig topic)
en ik wou het graag hebben over pesten en of problemen thuis.
Ikzelf word namelijk gepest en als ik nu het woord school hoor raak ik al in paniek. Daar komt ook nog eens even lekker bovenop: Problemen thuis. Worden voornamelijk veroorzaakt door problemen @ school.
Welke ervaring hebben jullie met pesten/heb je 't meegemaakt (zo ja hoe is het opgelost?)

Groetjes Paul (Ik hoop dat jullie me niet gelijk gaan afzijken)
Ik vind mensen een nerd wanneer ze:
Niet met andere mensen kunnen praten.
Elke dag bijna niets anders doen dan leren.
Niet van de computer kunnen afblijven.

En voor de mensen die worden gepest Probeer vooral jezelf te zijn.
Ga niet andere mensen nadoen ofzo!
dat is bij mij in de klas het geval bij iemand. Niet dat we hem pesten:P
Maar probeer gewoon dus jezelf te zijn en een beetje relaxed.
Ook zijn er van die mensen die in mijn kals niet blij zijn met een 7. Dat vind ik dan ook wel raar.:P
Ik zelf doe Gymnasium en vind een 6 al genoeg omdat ik weet dat ik daarmee overga! Ik bedoel, boeie als je een onvd een x haalt! als je je best hebt gedaan is er toch niets aan de hand?

nog een tip. Doe je vest niet helemaal tot en met boven dicht:P
en ik ken t wel een beetje hoor. de gelaagde school zegmaar:P nie tdat ik wordt gepest. integendeel
maar als er bijv een hele grote groep kinderen is. waar je er maar 4 van kent ofzo. is het moeilijk om daar bij te gaan staan. gewoon doen! ga eerst lekker praten met degene die je kent en die andere stappen dan ook wel naar jou toe! zo leer je ook weer nieuwe mensen kennen!:D
btw: Latijn valt wel mee:P het enige nadeel in mijn klas is dat er geen leuke meisjes zijn.., niet dat er hier op school niets rond loopt(A)
YPM schreef op 13.03.2007 21:11
Maar ik zou pesten niet direct tot wereld elende rekenen...

Met pesten wordt bij veel mensen hun persoonlijkheid geschaad. Bij sommige daarvan is het zo ernstig dat je dat best tot wereldellende mag rekenen. Het is hun wereld. Er zijn mensen die hun verdere leven lijden onder het gepest in hun jeugd.
Pholeron schreef op 13.03.2007 18:31
Waarom? Hoe meer je vloekt, hoe minder het 'oplucht'?

We hebben ooit met een groepje als 'project' geprobeerd woorden als 'paprika', 'banaan' en 'passievrucht' als scheldwoord te introduceren.. als je ze maar vaak genoeg zegt slaan die ook aan, ze werden op een gegeven moment zelfs door anderen overgenomen.. erg grappig om te ervaren :)

dat maakt je niet populairder :P
Vincent schreef op 13.03.2007 21:13
Ik voel me niet nerd als ik even mag storen..
Ik zit dan misschien aardig wat achter pc maar nerd, nee..
Scripten is gewoon iets wat ik als hobbie doe..
Dus dit lijstje is volgens jou nerd:
- gitaarspelen
- scripten
- voetbal
- tennis
- beetje rondlopen met vrienden

en dit niet:
- gitaarspelen
- voetbal
- tennis
- beetje rondlopen met vrienden

??
1 ding erbij en je bent nerd?

sorry. al 3e post achterelkaar maar r is zoveel om te reageren!
Ik speel zelf ook nu al 4 jaar akoustische gitaar. en jij?
Jonathan schreef op 13.03.2007 20:58
[quote='Arjan Schuurman schreef op 13.03.2007 20:54']Waarom hebben we altijd van deze (onzinnige, ???medelijdige???) topics?

Nou, ik vind dat deze reactie nergens op slaat. Als ik even hard mag zijn: wij hier zijn allemaal nerds, en de kans is groot dat wij gepest zijn. Als het jou niet kan schelen, reageer dan aub niet. Er is al genoeg ellende in de wereld, pesten bijvoorbeeld.[/quote]

Ok, moet ik even bekenen, ik word me hele leven lang al gepest :(
Het contrast tussen bende-oorlogen en pesten is wel erg groot, jazeker ik weet wat pesten aan kan richten maar toch...

Whaaa de duivelse post 666
ik ben nog nooit gepest. Maar ik denk wel hoe het is om gepest te worden, Vaak kan je er zelf wel heel veel aan veranderen hoor!
Laten we een beetje on topic blijven of het topic sluiten...

Paul zijn er geen maatschappelijk werkers, leerling coördinatoren en vertrouwens personen op school?

Als spullen van je gestolen zijn moet je daar echt mee naar de politie [of aangiften doen via het internet]

Gooi je woede, verdriet, verhaal e.d. er eens uit - bij je ouders, hier [wat je dus al doet en wat heel goed is]. Pak iets wat helemaal kapot mag (doos, steen) en leef je uit.

Verder één heel belangrijk advies: Carpe Diem - pluk de dag, bij voorkeur met een lach.
Dion schreef op 13.03.2007 21:22
[quote='Pholeron schreef op 13.03.2007 18:31']Waarom? Hoe meer je vloekt, hoe minder het 'oplucht'?

We hebben ooit met een groepje als 'project' geprobeerd woorden als 'paprika', 'banaan' en 'passievrucht' als scheldwoord te introduceren.. als je ze maar vaak genoeg zegt slaan die ook aan, ze werden op een gegeven moment zelfs door anderen overgenomen.. erg grappig om te ervaren :)

dat maakt je niet populairder :P [/quote]

Dan zou je eens bij mij op school moeten zitten. Echt te komisch wat voor woorden er allemaal gebruikt worden. Laatst was ik nog een dennenappel.
ik zit ook behoorlijk wat achter men pctje, maar of ik mezelf ene nerd vind?
Nee dat niet:P
Ik heb toch wel een hoopje vrienden, vriendin enzo...
Maar ik vind niet dat je nerd bent als je script, of veel achter je pc zit...
Scripte is ene hobby.
Een nerd is meestal iemand die een sociale achterstand heeft en ene heel hoog iq heeft;)

Reageren