Hallo mensen,

Daar ben ik weer (ga please niet glijk zijken over onzinnig topic)
en ik wou het graag hebben over pesten en of problemen thuis.
Ikzelf word namelijk gepest en als ik nu het woord school hoor raak ik al in paniek. Daar komt ook nog eens even lekker bovenop: Problemen thuis. Worden voornamelijk veroorzaakt door problemen @ school.
Welke ervaring hebben jullie met pesten/heb je 't meegemaakt (zo ja hoe is het opgelost?)

Groetjes Paul (Ik hoop dat jullie me niet gelijk gaan afzijken)
Daar ben ik dan eindelijk....

En @ @ degene die dit poste:
'Ocharme' Paul, hij zal nogal wat leesvoer hebben morgenochtend. Aan de andere kant zal het hem een hart onder de riem steken. Ook voor Paul veel sterkte natuurlijk ;-) .

Idd ik ben wel ff bezig geweest ja :P
Maargoed, iemand slaan/schoppen is geen oplossing voor mij.
En thuis gaat 't natuurlijk ook nog eens niet lekker, dus met ouders oplossen: no-way.
Ik zal denk ik toch maar eens naar mentor moeten gaan, (nog een keer) ik houd nu in ieder geval bij wie wat waarneer doet zodat ik het in ieder geval in een keer neer kan leggen. *doet ff scherm uit moeder komt binnen*....paar minuutjes later: *doet scherm aan en typt verder* Nu ja zoals luke al zij is hij eigenlijk nu zo'n beetje de enige waar ik nog goed contact mee heb.
En nu:
Dat ***** ***** *** kind dat zo'n beetje alles doet woont schuin tegenover me, oftewel kinderen in de buurt kan ik ook niet meer mee spelen/als hij buiten is kan ik niet meer veilig buiten spelen.

:P Nu hebben jullie ook wat te lezen ;)

[PS] Wat ik inderdaad zo'n beetje het klootste vind is dat ik eerst Nóóóit schold of vloekte maar nu merk ik dat ik steeds vaker kk en gvd enzovoort ga zeggen
Frank schreef op 13.03.2007 10:38
Precies, "anders zijn dan de rest" is vragen om te worden gepest.
Alleen doe je vragen meestal expres. "vragen om te worden gepest" vind ik toch te zelfwillig (ofzo, lees: dat je het zelf echt wilt) klinken. Anders zijn doe je niet expres. Je bent jezelf, en komt later pas mensen tegen die dan anders zijn. Hoi
Ik had toen der tijd een goede naam maar die ben ik nu ff kwijt =P
Maare ik ken verhaal met meisjes, had een vriend van mijn ook (dat "heb je al gezoend?" etc.)... Ik ben zelf gewoon wat simpeler daar in: pak d'r gewoon op d'r bek waar ze bij zijn =P

Ze hebben trouwens een nieuwe benaming bedacht voor mij: "wiphopper"

Ik heb het idee dat het met de meisjes wel aardig gaat bij mij, althans ik sta wel in de top 5 van een zooitje chicks (m'n concurenten pesten de meisjes die ze leuk vinden, ik probeer gewoon zo vaak mogelijk bij haar in de buurt te zijn etc. maar wel zonder te stalken) =P

Maar ff op het gedachte anders: dit hoeft niet te kloppen, bij AJ is het logisch want hij is jonger dan zijn klasgenoten, maar ik bijv. denk ook veel aan sex etc. Ik weet ook zeker dat ik binnen enkele weken m'n vriendin (als ik er een heb) het bed in zal proberen te krijgen =P Maar wil ze niet, jammer dan, hoop dat ze het dan niet uitmaakt, gewoon gezellig een sexloze relatie hebben...

[Ja ik doe best wel veel stoer =P]
@Boris: Anderen interpreteren jouw opstelling, jouw voorkomen, als 'vragen' om. En zolang jij dat niet ontkent door het probleem aan te pakken, ziet men geen reden om te stoppen.

Meestal zijn de daders al lang blij dat ze zelf niet het slachtoffer zijn! Kortom, zolang zij jou aan het pesten zijn, worden zij niet gepest. Kwestie van prioriteiten stellen.

Ik heb overigens een bloedhekel aan dit soort snotapen, ik praat het dus niet goed.
Ik scheld in het ergste geval met kk, en dat denk ik ook echt "NOOIT meer doen" ... meestal houd ik het bij: tyfus,tering,hoer,slet,bitch,gvd,jemig,gsus,klote,kut,lul,homo,motherfucker,fuck oftewel ik scheld heel erg veel =P
Waarom? Hoe meer je vloekt, hoe minder het 'oplucht'?

We hebben ooit met een groepje als 'project' geprobeerd woorden als 'paprika', 'banaan' en 'passievrucht' als scheldwoord te introduceren.. als je ze maar vaak genoeg zegt slaan die ook aan, ze werden op een gegeven moment zelfs door anderen overgenomen.. erg grappig om te ervaren :)
Mensen die andere pesten doen dit vaak omdat ze vaak zelf verwaarloost worden of omdat ze zelf vroeger werden gepest... Of gewoon omdat hu ouders hen niet goed hebben opgevoed zoals "u" zeggen tegen een ouder iemand of netjes een hand schudden als je iemand voor het eerst ontmoet...

Zelf ben en word ik ook nog weleens gepest maar het is niet meer zo erg gelukkig:) Ik werd vooral vorig jaar nog veel gepest... In het eerste en tweede ook altijd omdat mensen zagen dat ik er niet tegen kon als ik werd gepest:(

Vooral opmerkingen als: langharige beftekkel en vorig jaar "goudlokje" waren bij mij veel van toepassing... Verder werd er met propjes op me geschoten of hadden mensen iets tegen me wijde broeken... Voorderest zijn er nog heel wat dingen gebeurt maar die ben ik gelukkig alweer vergeten:)

GR. mebus
Wijde broeken pwn...
En idd je kan gewoon zelf een "rage" starten, als je dingen maar vaak genoeg doet/zegt...
Gelukkig worden ook pesters volwassen en minderen hun bezigheden naarmate je in de hogere jaren terechtkomt. Ik denk dat er bij ons in de klas (29 personen) eigenlijk niemand gepest wordt. Natuurlijk wordt er af en toe wel eens een 'steek' uitgedeeld, maar dat gebeurt bij iedereen.
@Ponzi, nu ik van de middelbare school af ben en met mijn vervolg opleiding bezig ben, is de sfeer op mijn nieuwe school ook veel beter. Iedereen is gewoon bezig met zijn studie en iedereen communiseerd ook professioneel tegenover zijn mede studenten en docenten. Pesten is gewoon kinderachtig.

Reageren