Hallo mensen,

Daar ben ik weer (ga please niet glijk zijken over onzinnig topic)
en ik wou het graag hebben over pesten en of problemen thuis.
Ikzelf word namelijk gepest en als ik nu het woord school hoor raak ik al in paniek. Daar komt ook nog eens even lekker bovenop: Problemen thuis. Worden voornamelijk veroorzaakt door problemen @ school.
Welke ervaring hebben jullie met pesten/heb je 't meegemaakt (zo ja hoe is het opgelost?)

Groetjes Paul (Ik hoop dat jullie me niet gelijk gaan afzijken)
Daan schreef op 14.03.2007 22:46
Volgens mij is de beste manier om van het gepest af te komen: krijg meer zelfvertrouwen. Dit is alleen makkelijker gezegd dan gedaan, zeker als je gepest wordt. Wat bij mij hielp was dat ik iemand vond waar ik goed mee kon opschieten. Daardoor heb ik meer zelfvertrouwen gekregen en heb ik ook een beter contact met de rest van de klas.
Ff voor de duidelijkheid: ik ben niet echt gepest, maar 'k had gewoon geen groep waar ik bijhoorde..

@ Jan:
't zou zonde zijn om zo'n populair topic te sluiten, vandaar weer ff back to topic ;)

Zeker zonde, maar graag ontopic blijven, zoals jij nu.
Het helpt ook wel eens om je aggressie op iemand af te reageren. Zo is iemand die je haat de juiste persoon.

Of je gaat natuurlijk naar iemand toe die meer voor je kan betekenen.
Dat hoef je bij ons op school niet te doen, dan zullen ze zeggen dat je het maar met elkaar moet oplossen. (ze zijn op school ook immer allemaal minimaal 17 jaar, dus dit zal dan ook niet zon probleem moeten zijn).

Pesten is gewoon kinderachtig.
@pepijn, weet het, er zitten ook een paar in mijn klas die me een beetje te zitten op te jutten... vorige week er al uitgestuurd... onrechtvaardig -,-
[edit]@Jan: Sluit hem niet (A), ik doe toch goed mee :)[/edit]
Lol,
het grootste topic op php-hulp is 'Pesten/problemen thuis'...
Dat zegt wat over die scripters ;)

[edit]
Pepijn schreef op 14.03.2007 23:00
Pesten is gewoon kinderachtig.

Dacht iedereen er maar zo over..[/edit]
Tsjah, als iedereen er zo over dacht hadden wij deze topic niet gehad he :P.

Bekijk het eens zo:

Stel je iemand voor met een negatief zelfbeeld. Hij of zij is onzeker over zichzelf. Zo iemand zou de neiging kunnen ontwikkelen om zijn of haar omgeving te kleineren. Als je je omgeving kleineert, is het niet zo erg dat je jezelf klein voelt.

En dat is precies wat er aan de hand is met mensen die andere mensen pesten. Het gaat niet over jou, maar over henzelf.
Kijk Jan en de rest, het zit zo:

Mensen die vroeger zijn gepest, zijn erg op hun hoed om niet nog eens gepest te worden, daardaar vatten ze dingen negatiever op dan het in werkelijkheid is, de verdraaide wereld. Hierdoor kunnen ze vaak wat bot en/of aggressief overkomen. Sommigen hebben een grote bek, de anderen trekken zich terug. Om hieroverheen te komen gaan ze vaak naar een psycholoog, een vechtsport helpt meestal ook wel. Maar de neiging om zelf te gaan pesten blijf echter wel.
@ Arjan: je kunt dingen doen vanuit zwakte of vanuit kracht. Pesten gebeurt volgens mij altijd vanuit zwakte.
Arjan Schuurman schreef op 14.03.2007 23:26
Kijk Jan en de rest, het zit zo:

Mensen die vroeger zijn gepest, zijn erg op hun hoed om niet nog eens gepest te worden, daardaar vatten ze dingen negatiever op dan het in werkelijkheid is, de verdraaide wereld. Hierdoor kunnen ze vaak wat bot en/of aggressief overkomen. Sommigen hebben een grote bek, de anderen trekken zich terug. Om hieroverheen te komen gaan ze vaak naar een psycholoog, een vechtsport helpt meestal ook wel. Maar de neiging om zelf te gaan pesten blijf echter wel.

Als je zelf pest, word jijzelf niet meer gepest. Dus eigenlijk "beschermen" ze zichzelf door dan maar iemand anders te pesten..

Best laf.

Reageren