Daar ben ik weer (ga please niet glijk zijken over onzinnig topic)
en ik wou het graag hebben over pesten en of problemen thuis.
Ikzelf word namelijk gepest en als ik nu het woord school hoor raak ik al in paniek. Daar komt ook nog eens even lekker bovenop: Problemen thuis. Worden voornamelijk veroorzaakt door problemen @ school.
Welke ervaring hebben jullie met pesten/heb je 't meegemaakt (zo ja hoe is het opgelost?)
Groetjes Paul (Ik hoop dat jullie me niet gelijk gaan afzijken)
Nog ff een compliment aan Lotte (al alle overige vrouwen)
En daarna zij onze leraar ook; tis eigelijk raar dat er weinig vrouwe in de ICT wereld zitte want die denke van nature meestal al wat meer gestructureerd
...
maar hij zei ook tege mij later, zo denk jij ook, das ookn deel van dat hoogbegaafdheid
Daaruit kan ik concluderen dat dús (kennelijk) alle vrouwen hoogbegaaft zijn :) *woeii*
-- edit: of bij mannen ligt de lat een stuk lager wanneer hij als 'hoogbegaaft' wordt bestempeld :P
Maar verder over pesten,
Ik ben er van overtuigd dat de meeste mensen die pesten, dat doen omdat ze weten er mee weg kunnen komen. Iets tegen de verveling, en tevens iets om een groepsband te versterken (tussen de 'pesters' en 'meelopers'). In sommige gevallen zal de angst om zelf gepest te worden of onzekerheid mee spelen om dan zelf maar te gaan pesten (aanval is de beste verdediging?) maar het gros van de pesters lijkt het in mijn ogen totaal puur voor de lol (leedvermaak) te doen.
Als een slachtoffers tegenstribbelt gaan pesters vaak al snel opzoek naar een volgend (makkelijker) slachoffer. Maar met 10 tegen 1 wordt al snel elk persoon een makkelijk doelwit
Typisch trouwens dat als een vriend een grap met je uit haalt je er om kan lachen, maar als een ander dezelfde grap met je uit haald je dat als pesten e.d. opvalt.. en hetzelfde geld voor het plaatsen van 'opmerkingen' naar elkaar e.d.
Maar hoe je omgaat met 'gepest worden' kan voor een groot deel je leven bepalen.. 'k denk nog ff terug aan een paar jaar geleden, toen een jongen in america een aantal klasgenoten doodschoot omdat die hem zo peste... :S..
[offtopic]
Bas mag wel iets aan de pagina nummering gaan doen:p hij word steeds langer:D
[/offtopic]
Wel interessant dat iemand er een website over wilt maken:) Ik denk het een zeer groot succes zal worden:) Vooral omdat de mensen die eraan werken er ervaring meehebben en + dat ze ook zowieso al kunnen php-en.
Ik zou er wel naar mijn mening aan mee willen helpen aan zon site , als iemand vanplan is om er een opterichten . pm me maar :P maar idd lijkt me heel leuk en goed om er een te maken ,.
Ik heb zitten denken. Dat komt de laatste tijd niet vaak voor. Maar.
Zou het niet een oplossing zijn als alle mensen die hier gepest worden eens hun computer uit het raam gooien, op een sport gaan, een hobby uitkiezen waarbij je met andere mensen omgaat, en een beetje minder nerdachtig leven gaan leiden? Dat scheelt je ook wat depressies omdat je leven een stuk dynamischer is, en je integreert meer qua sociaal gedrag en presentatie.
In het bedrijfsleven ga je het ook niet redden zo. Ga je klagen bij je baas als je collega's te scherp zijn met hun opmerkingen? Nee, de baas denkt ook: "wat een aansteller", en weg ben je. That's life. We leven in een samenleving en iedereen zal zich moeten aanpassen.
Ik zeg niet dat alle gevallen van pesten hier mee te maken hebben, maar ik weet zeker dat een bepaalde groep mensen eens van z'n luie reet moet komen en niet moet klagen dat mensen opmerkingen maken als je de hele dag een beetje op een forum hangt en je huiswerk doet en verder niet met die mensen omgaat. Jij sluit je af van de rest, dat doen zij niet. Zij gaan sociaal met elkaar om.
Ja, dit is wat hard en klopt niet altijd, maar ik heb zelfs ook 14 jaar op school gezeten en weet zeker dat het een oplossing voor veel gevallen is om te stoppen met het mietje te spelen en een leven te gaan zoeken.
En als dat niet helpt dan geef je mij 100 euro (ex. reiskosten) en stamp ik alle pesters de grond in. En nu 3 halen 2 betalen.
Erik heeft volkomen gelijk, stop met het fucking computeren de hele dag als je ook nog sociale contacten wilt hebben. Sociale contacten kun je niet krijgen en zeker niet onderhouden wanneer je geen tijd aan ze schenkt.
Ga gewoon lekker uit en dat soort shit :)
Ik Basketball, ga naar school, heb vrienden, houd van sport (basketball dus), ben nu redelijk afgekicked van php =P en volgens mij ben ik nu redelijk sociaal.
Wat ik juist vet vind is om het tegenovergestelde te doen: ik tegen 3 anderen =P en dan nog afmaken, geeft grotere kick =P
Maar eigenlijk denk ik niet dat die site van AJ een groot succes wordt... Ik weet namelijk een beetje wat Paul kan [no offence] en zegnuzelf heeft niet echt een super design...
Als we met z'n allen een goed systeem schrijven zal het best wel lukken =P