Hallo mensen,

Daar ben ik weer (ga please niet glijk zijken over onzinnig topic)
en ik wou het graag hebben over pesten en of problemen thuis.
Ikzelf word namelijk gepest en als ik nu het woord school hoor raak ik al in paniek. Daar komt ook nog eens even lekker bovenop: Problemen thuis. Worden voornamelijk veroorzaakt door problemen @ school.
Welke ervaring hebben jullie met pesten/heb je 't meegemaakt (zo ja hoe is het opgelost?)

Groetjes Paul (Ik hoop dat jullie me niet gelijk gaan afzijken)
@Frank, over doorhebben: Die kids zijn bij ons slim genoeg om alleen dingen te doen als er geen docent kijkt/aanwezig is
Tuurlijk proberen ze dat, maar dat wil niet zeggen dat dit altijd lukt! Ga er maar van uit dat wanneer jij het zat bent en de dader keihard aanpakt (en dat zul je moeten doen!), de docent echt wel snapt hoe de vork in de steel zit. Heb een beetje vertrouwen en vooral heel veel zelfvertrouwen.

Nogmaals, het is jouw probleem en jij zult het moeten aanpakken. STEVIG aanpakken om precies te zijn.
Leerkrachten hebben sneller door wat er leeft in een groep dan dat leerlingen denken hoor ;-) .
vroeger zeiden ze wel eens 'computer nerd' tegen mij, en dan zei ik altijd 'weet je wel wat 'nerd' betekend', en dan waren ze snel uitgelult :),
voor de rest heb ik geen problemen thuis
Frank schreef op 12.03.2007 20:18
@Frank, over doorhebben: Die kids zijn bij ons slim genoeg om alleen dingen te doen als er geen docent kijkt/aanwezig is
Tuurlijk proberen ze dat, maar dat wil niet zeggen dat dit altijd lukt! Ga er maar van uit dat wanneer jij het zat bent en de dader keihard aanpakt (en dat zul je moeten doen!), de docent echt wel snapt hoe de vork in de steel zit. Heb een beetje vertrouwen en vooral heel veel zelfvertrouwen.

Nogmaals, het is jouw probleem en jij zult het moeten aanpakken. STEVIG aanpakken om precies te zijn.

Ik snap je exact, maar wat ik ook snap: soms wil of kan je niet goed erover praten oed, uit angst, of omdat jet het 'wegdrukt'. Ik heb bijvoorbeeld gehad dat ik dacht 'als ze het nog een keer doen ga ik naar een leraar'. dan deden ze weer vervelend, en dacht ik 'ach, dit was niet zo erg, laat ook maar, ik ga wel een andere keer'.

Verder helpt het om de kinderen de tussen uit te pikken, die niet pesten of meelopen, vaak bijvoorbeeld ook 'minder populaire' (om het maar zo te zeggen) kinderen. Gewoon langzaam aan een vriendschap opbouwen, dan sta je steeds sterker, waardoor je zelfvertrouwen ook zal stijgen.

Verder vind ik het vreselijk dat je stick gestolen is, misschien niet eens (niet om je te beledigen hoor) om de stick, maar dat kinderen zo ver gaan dat ze je zelfs gaan bestelen. Als ik jou was zou ik aangifte bij de politie doen, en je ouders contact op laten nemen met de ouders van de dief, en gaan dreigen, met bijvoorbeeld aangifte of zelfs een rechtszaak.

Wat ook helpt, maar dan moet je mentor wel mee willen werken, is met alleen de pesters (niet de meelopers|) om tafel gaan zitten, en een pittig gesprek voeren. De kans is zeer groot dat ze stoppen met pesten, wat betekent dat de meelopers ook stoppen.

Wat ook een optie is, is om één van de pesters of een van de 'populaire' kinderen uit te zoeken, en proberen vriendschap te sluiten. Dat zal invloed geven op de andere pesters, als je dan met nog een pester bevriend wordt, zal het probleem zo de wereld uit zijn.
Jazeker, laatst nog bij scheikunde, die gast die voelde het gewoon en vroeg ook vervolgens wat er aan de hand was.

Ik ben zelf ook sinds groep 7 gepest, zit nu in de 3e, met degene die me peste op de basisschool, ging het best wel raar: vriend -> vijand -> vriend.
Nu ben ik "wigger" en dat vinden sommige mensen ook erg leuk om te pesten =P Not that I give a fuck. Ik heb zelf ook wel gepest, maar bijna nooit heel erg (ja ik heb wel eens dingen gedaan die echt niet kunnen, de halve school kende me toen ook ineens =P).
Ik heb ook wel bedreigt vorig jaar, door zo'n turk en z'n vrienden, die wilden geld... tja... ik heb hem 1 keer geschopt en hij negeerde het gewoon lol, ik had hem eigenlijk een gebroken neus moeten slaan =P
Die gasten zijn toen wel met een week ofzo opgepakt =P (jeej, dankje uber goed fotografisch geheugen =P)
Arwin schreef op 12.03.2007 20:30
vroeger zeiden ze wel eens 'computer nerd' tegen mij, en dan zei ik altijd 'weet je wel wat 'nerd' betekend', en dan waren ze snel uitgelult :),
voor de rest heb ik geen problemen thuis

Idd, als je iets kan watr de meute niet kan, moet je ineens gepest worden.

Ik zeg altijd maar (net zoals jij) je weet niet eens wat nerd betekent.
Als ze drachter zijn zeg ik: noem me gerust geek, maar niet nerd, want dat is niet van toepassing op mij.
Nu ben ik "wigger"
Ben ik even blij met Wikipedia! Ik word oud... ;)
Frank schreef op 12.03.2007 20:42
Nu ben ik "wigger"
Ben ik even blij met Wikipedia! Ik word oud... ;)

Ik word ook oud :S Ik kende het woord ook niet ;P
Heb ook wel het één en ander meegemaakt de afgelopen jaren. Op een gegeven moment leerde ik gewoon dat je er schijt aan moet hebben. En dat moet je ook gewoon tegen ze zeggen. Kan jou het schelen wat een ander van je denkt ? Je moet er gewoon boven staan man.

Inmiddels ben ik misschien wat socialer geworden enzo, en kan het met veel mensen vrij goed vinden. Ik kan ook eigenlijk niet kwaad worden, ik lach erom.
Ikzelf ben nooit gepest, toch ben ik het niet helemaal eens met jullie oplossingen. Ik vind dat slaan geen oplossing is, ik zou iemand ook nooit willen slaan. Dan zou ik een ongelofelijk schuldgevoel krijgen. Maar dat is even niet ter zake. Slaan en dreigen vind ik (sorry) lafheid. Omdat je niets anders weet te bedenken ram je er maar op los. Voor mij klinkt het niet echt als een oplossing. Maar hoogstwaarschijnlijk zit er een verschil tussen meisjes en jongens. Meisjes pesten denk ik op een andere manier, die je beter op kunt lossen met praten dan met slaan.

Natuurlijk zullen jullie vast wel gelijk hebben, en het zal vast ook wel werken.
Maarja, ik ben nou eenmaal tegen geweld :)

Btw, vroeger was ik lang niet zo lief als ik nu ben. (A)
[flashback]
Ik weet nog dat toen ik in groep 4 ofso zat een jongen altijd een poging deed om mij te pesten. Het was een of ander klein mager ventje dat vond datie heel wat was. Ik vond hem zo strontvervelend dat ik hem een paar keer een flinke tik heb gegeven. Niet dat dat zo moeilijk was, je kreeg hem met 1 pink op de grond. Dan haalde hij altijd een andere jongen erbij die groter en sterker was, maar ik was ook toen al breedgebouwd dus overleefde ik het wel. Later bleek trouwens dat dat kleine ventje verliefd op me was xD [/flashback]

Reageren