Je creëert mogeljk een gevaarlijke situatie omdat auto's die achter jou rijden (al dan niet op de linkerbaan) er geen rekening mee hoeven te houden dat jij opeens naar links gaat, niet om in te halen maar om de ruimte te geven aan een invoegende auto. Of dat "hoffelijk" is weet ik niet, ik vind het wel onveilig.
Ik heb geleerd dat, als iemand wilt invoeren én jij de ruimte hebt, je gewoon even een baan kan opschuiven.
Waarom?
- de ander heeft ruimte om in te voegen
- jij hoeft je gas niet los te laten
Heb je de ruimte niet, klopt het dat degene die invoegt snelheid moet maken, maar, zo heb ik geleerd, doe je er beter aan wat zachter te gaan rijden (ruimte creeëren).
Het is natuurlijk bull-shit om te zeggen dat je niet een baan op mag schuiven als iemand wilt invoegen omdat het verkeer achter je er geen rekening mee houdt. In dat geval moeten ze namelijk iets verder vooruit kijken en zullen ze zien dat er mensen gaan invoegen. En daarbij, is inhalen dan ook niet toegestaan, omdat de mensen achter je daar geen rekening mee houden.
Kasper
Die situatie meldde ik ook, volgens mij: ik wist niet zeker of je van rechts naar links mocht, maar in ieder geval niet van links naar rechts. Dat komt dus neer op, zoals jij al aangeeft, een doorgetrokken streep met aan de rechterkant daarvan een onderbroken streep. Ik wist alleen niet of die onderbroken streep aanwezig was of niet. ;)
Dat bestaat ook; nou weet ik niet precies zeker, maar volgens mij was het rond Bussum dat ik het tegenkwam. Dat is een 4 baans weg (2 heen, 2 terug) en bij de invoegstroken mag je niet switchen tussen de rijstroken. Niet van rechts naar links of andersom.
Hiermee ben ik dagelijks in de Randstad te vinden:
M'n VW Corrado uit '94, geen jonkie meer maar ze rijdt wel vreselijk lekker :) Deze zomer heb ik ze 3 jaar, qua vermogen heb ik geen idee, ze heeft nog geen run mogen maken op de rollenbank dus daar doe ik maar geen uitspraken over.
Daarnaast staat er nog een Corsa voor het vrouwtje op de parkeerplaats, maar daar heb ik nu geen foto van. Ik heb nog een mountainbike in de schuur staan maar die gebruik ik véél te weinig...laatste keer was in 2005 denk ik :D
ik heb een suzuki tsx 70 cc rijd perfect, trouwens ik ga een mtx kopen xD
verder... me pa heb een ford transit me moeder een mercedes benz en me pa heb nog 2 motoren: yamaha fazer en honda shadow, verder hebben we nog een sloep (20 pk) en ik heb nog een splash(zeilboot). en natuurlijk nog de oude fiets :D