[quote='Willem-Aart schreef op 12.03.2007 21:32']60 euro per uur, de tyfus. Hier betaalde ik 35 per uur.
Een goede chaffeur ben je niet na 5 maanden, zelfs 5 jaar wordt lastig.
En de fiets leuker ? Spoor je niet ofzo ? Het is welliswaar een Opel, dat verklaart een hoop ;).
Een goed chauffeur worden heeft niks te maken met hoelang je het papiertje op zak hebt, het draait om de ervaring. En ervaring krijg je door de kilometers.
Willem-Aart schreef op 12.03.2007 20:47
Je bent een Belg zie ik, neem je geen rijlessen ? 99% van de belgen die ik tegenkom op de snelweg halen rare stunts uit, maar dat kan ook komen doordat ik meer op ze let.
Hoe lang ben je al bezig met auto rijden overigens ?
En 99% van de gele nummerbordjes die ik hier zie passeren doen hetzelfde. Nochtans is rijschool verplicht in NL. Dus je punt is.. ?
Verder toer ik rond in een Seat Ibiza... :-)[/quote]
Het komt niet vaak voor dat iemand die net z'n rijbewijs heeft al heel veel KM's heeft gemaakt. Ik ben wellicht een uitzondering (half jaar stage bij installatiebedrijf door heel Nederland) maar ik zou nooit zeggen dat ik goed zou kunnen rijden, hoewel ik merk dat alles lekker soepel gaat en ik toch de nodige ervaring opgedaan heb.
Wat ik constateer op de snelweg is dat Belgen vaak richting aangeven en daarna een halve eeuw wachten zodat ze niet meer van rijstrook kunnen verwisselen, soms knallen ze 'm er gewoon met 90 voor terwijl jij met 120 aan komt rijden, maar dat doen sommige Nederlanders ook wel. Maar ik vind het wel opvallend dat ik het vaak bij Belgen zie. Verder niet om ze af te kraken ofzo hoor, begrijp me niet verkeerd.
Oh ja, volgens mij had ik nog niet vermeld dat ik tevens een Volvo 440 had (te koop zelfs).
Wat ik constateer op de snelweg is dat Belgen vaak richting aangeven en daarna een halve eeuw wachten zodat ze niet meer van rijstrook kunnen verwisselen,
Vind ik nog altijd beter dan:
- gaan zonder richting aan te geven
- gaan en dat verdomde lampje wel een keer te laten knipperen
- knipperlichten aan is denken dat je voorrang hebt
@elwin en robert
Dank voor het oppep verhaaltje, ik heb vanmiddag ook nog even gelest. Ik vond het gewoon een beetje raar om in te stappen, net of ik al moest. Maar het ging eigenlijk erg goed, behalve het gehamer om op elk verdraaid hoekje te kijken.
Ik reed zelfs nog op een onoverzichtelijk kruispunt en toen maakte ik nog sneller een noodstop dan mijn instructeur! Ik stond 1 meter van een oud vrouwtje op een zebrapad welke net achter een vrachtwagen was! Dat geeft je dan wel weer zelfvertrouwen :D
:) heb nu sinds 5 maanden mijn rijbewijs en het is super :) ik betaalde 38,50 per les dus 60 eu is dan overdreven.. je hebt zelfs rijscholen waar je voor 24,50 terecht kan (Yello, Delft)
Ik rij nu in mijn moeders 'tuut' : Volkswagen Polo uit 2004
Mijn fiets een Renault Beat/T5 die rijdt ook goed (naar de kroeg)
Zestig euro in België hé Wout ;-) ! Hier is rijschool niet verplicht.
Ik ben 17, en fiets elke dag op mijn ligfiets 40 km (heen en terug) naar school, scooter hoeft van mij niet, is veel te duur (spaar ik liever even door) en spaart het milieu weer een beetje alhoewel dat kleine beetje vrees ik verwaarloosbaar zal zijn (zucht).