N.a.v. een (uit de hand gelopen) discussie over pesten werden zaken als geloofsovertuigingen aangesloten.. hier een topic om verder over dat onderwerp te klessebessen.

Kan het topic 'pesten' weer over dat gaan waar het over moest gaan (:
Maar ze braken bijna het record van topiclengte!
Boris schreef op 15.03.2007 23:01
Maar ze braken bijna het record van topiclengte!
Kan me nog herinneren dat er ooit een topic van 40 pagina's was, dus dat zal wel meevallen.
En mijn reactie op de genoemde 10 geboden....

Als de 1e regel niet had bestaan, had dat de mensheid een hoop ellende kunnen schelen.

EEN: 'Vereer naast mij geen andere goden.'

Het is moeilijk een 'buitenstaander' te kunnen overtuigen dat het ene geloof 'het ware geloof' is, en alle andere geloven 'dat niet zijn' (zacht uitgedrukt).

Maar voor mezelf ben ik er van overtuigd dat als 'God' niet een een liefdevolle en vergevingsgezinde 'iets' is, waar iedereen in Zijn/Haar 'hemel' welkom is, dan wil ik Hem/Haar ook niet als mijn God.

Ik heb genoeg vrienden en familie die niet geloven, en/of homo seksueel zijn, of op andere wijze niet 'voldoen' aan de maatstaven die de bijbel hen zou opleggen. Als zij niet in de Hemel welkom zouden zijn, dan zou het voor mij ook nooit echt een hemel kunnen worden.

maar waar gaat deze topic nou over dan :|
Kasper schreef op 15.03.2007 23:10
[quote='Boris schreef op 15.03.2007 23:01']Maar ze braken bijna het record van topiclengte!
Kan me nog herinneren dat er ooit een topic van 40 pagina's was, dus dat zal wel meevallen.[/quote]
Heb je linkje? :P
@kevin, of je kijkt anders ff bij het eerste berichtje??
Wat mij betreft kun je best zeggen dat geloof het begin is van het eind.

Al dat geblaat gebaseerd op een aantal romans van meer dan 2000 jaar oud, al die oorlogen er om. En dan maar roepen dat ze allemaal vechten voor vrede enzo. Kijk naar de Verenigde Staten, zo christelijk als de pest, en lekker oorlog blijven voeren tegen alles dat islamitisch is. May God bless America. Nee, may America bless God, cause he needs it.

Wat betreft "hoop". Nee, er is geen hoop, deze samenleving maakt elkaar ooit helemaal af. Want elk geloof draait om respect, maar toch respecteert men elkaar nooit.

Wat betreft "liefde". Ik zou zeggen; gooi je liefde eens op je buurmeisje in plaats van op het 2000 jaar oude boek, misschien kun je dan ook prettig leven zonder die regeltjes die ooit zijn verzonnen.

Mijn enige gebod is: live your life living.
@PHPerik,
mijn buurmeisje is 25, ik 18 en mijn vriendin 17.
Toch denk ik ergens dat mijn vriendin (en haar vriend) en ik het niet leuk gaan vinden als ik mijn liefde op mijn buurmeisje zou storten :P

Ik geloof overigens nergens in. Ik heb mijn eigen mening over bepaalde zaken, maar dat is niet speciaal gebaseerd op een geloof, maar meestal eigen ervaring.
Ik vind maar weer dat de christenen in 1 hokje geplaatst worden. Ook in het christen zijn zijn verschillende opvattingen. De 1 denkt over bepaalde dingen heel anders dan de anderen.

Leer eens met respect naar elkaars geloof te kijken, ga op onderzoek uit hoe het ongeveer gaat en ga dan pas een mening geven.

Ik ga me niet verdedigen tegen alle opvattingen hierboven, het is wel mijn opdracht om mensen "over te halen", maar ik kan dit ook op andere manieren uiten. Zo probeer ik respect te verkrijgen voor hoe het geloof is. En als ik je mag vertellen: er zijn zoveel mooie momenten van geloven, deze zijn zo indrukwekkend dat ik ze niet uit kan leggen. Maar ook voor mij is het soms onbegrijpelijk maar dat is de weg hoe het moet gaan.

Ik wil gewoon één ding zeggen en dat is dat ik niet zou kunnen leven zonder geloof, en waar ik in zou moeten geloven. En ik hoop dat de niet-christenen daar respect voor hebben.
Enne volgens mij was het nog steeds: Geloof, hoop en liefde :)

Reageren