Ik gisterennacht naar bed met zo'n 100 euro in m'n portemonee.. vanmorgen sta ik op, pak m'n portemonee van de tafel beneden.. is ie leeg :( (waarom liet ik um daar ook liggen :S)

'k heb het hele huis overhoop gehaald om te kijken of ik het om wat voor reden dan ook toevallig ergens anders had neergelegd (je weet maar nooit), maar niets gevonden..

Waarschijnlijk heeft een van m'n 3 huisgenotes dus haar vingers niet bij zich kunnen houden :(

Iemand tips hoe dit op slimme wijze aan te pakken? Wie is de 'dader'? :S
Tja.. dat is moeilijk..
Wanneer een van de drie ineens grote uitgaven doet kun je er hoogstens voor jezelf achter komen en diegene wantrouwen.. bewijzen kun je het niet echt denk ik..
Je kan gebruik maken van zogenaamde martelwerktuigen maar daar maak je ook geen vrienden mee.

Je zou iedereen eens bij elkaar kunnen roepen om dit te overleggen. ( alhoewel ik denk dat de dader zich niet zal melden ).

Hoe kut het ook klinkt, maar ik denk dat je je geld kwijt bent of je moet en toevallig achterkomen als iemand zijn / haar mond voorbij praat.

Succes ermee.
leg weer je portemonee daar neer, en richt er dit keer een webcam op.

kijken wie er niet van af kan blijven
@Donhertog

Dat wil niet zeggen dat die persoon het de 1e keer dan ook was he! (het zou dan wel toevallig zijn dat het een ander was) Dat is geen bewijs waar je in 1e instantie iets mee kan, behalve voor de 2e keer.

In ieder geval zorgen dat je je portemonee goed opbergt in vervolg, en wat Erik zei goed opletten of iemand zich voorbij praat. Maar verder kan je nu niet zoveel, je geld ben je waarschijnlijk kwijt, maar misschien dat de dader wroeging krijgt en het geld (of een andere 100 euri) teruglegt.
kom op, 3 vrouwen in huis.. niet erg slim om dan je portemonee op tafel te laten liggen :P
je zou kunnen kijken wie er ineens wat redelijke aankopen doet of meer geld uitgeeft als normaal.
Je kan gebruik maken van zogenaamde martelwerktuigen maar daar maak je ook geen vrienden mee.
Ik lees nergens in het topic van Pholeron dat het zijn doel is om vrienden te maken. De martelwerktuigen blijven dus een optie... ;)
Als je mijn laptop aanraakt voelt de sensor dat en begint hij te schreeuwen/flitsen, maar dat zal jou geldverzamelzak niet hebben. Wat ik waarschijnlijk zou doen is een briefje ophangen, dat je niemand beschuldigd maar dat je graag je geld terug zou hebben omdat je daar hard voor heb moeten werken. Vervolgens de mogelijkheid geven om anoniem dat geld ergens neer te leggen en het er vervolgens niet meer over hebben.
Idd, zoals arjan zegt anoniem, als niemand geld teruggeeft politie
bordje bij de deur hangen: "wil degene die m'n geld heeft gejat ook m'n inkopen doen?"

Reageren